zondag 9 augustus 2015

Italie 2015

De vakantie waar ik mij eergisteren zo op verheugde, 
die ik gisteren gevierd heb,
 is vandaag alweer voorbij.

Tussen het ‘eergisteren-gisteren-vandaag’ zitten gewoon drie weken, 
waar ze gebleven zijn?
Wandelend in de bergen,

DSC01087[1]

Makkelijke stukken, en stukken waarvan ik dacht;
  “waarom doe ik dit”, 
maar als je dan boven staat, en je kijkt eens goed om je heen,
 genietend van de stilte, het uitzicht,
 beseffend dat je zelf elk stapje hebt gezet
 dat is zo HEERLIJK!

DSC01125[1]

Spelend met de zelfontspanner en
 dan snel naar boven ‘rennen’ om wel binnen 10 seconden er SAMEN
 lachend op te komen te staan! 
Wandelaars snappen hoe leuk dit wandelen toch is. 
Lekker lui liggen op een alpenweide, er is niemand, 
en na gedane arbeid is het goed rusten. 
Dat ik daags daarna enorme zere knieën heb doet er dan gewoon niet meer toe.

DSC01155[1]DSC01163[1]

Tussen 'gisteren en vandaag' zit ook;
Samen kano-varen op het Lago di Caldonazzo
cultuur snuivend in Verona,
shoppend met Maxime en 
zonder mijn Romeo staan kijken naar HET balkon.
(die was weer ergens anders aan het kijken,
mijn romanticus......)
 Eerlijk gezegd, ik heb wel mooiere balkonnetjes gezien dan deze ene in Verona. 
Maar het hoort er natuurlijk ook allemaal een beetje bij. 
Verder waren het vooral de ijsjes! 
IJsjes etend bij de tent, het restaurant en op het strand. 
Deze vakantie heb ik boeken verslonden! 
Wel 8 of meer, bladerend op de e-reader.. 
Uiteraard is er ook gepatcht 
en heb ik een Italiaanse nog uitleg gegeven ook!

DSC01081[1]DSC01219[1]

Het afmaken van de Zeuren was helemaal heerlijk op het Franse Platteland, 
zou het dan ook lukken met de antieke van Di onder de Italiaanse Zon?

Er mochten nog 12 punten ge-broderie-persed 
(geen idee hoe je dit schrijft)
 gemaakt worden.
 Ik heb mij weer eens verteld en was er, zonder boek
weer van overtuigd dat ik er 16 maken moest. 
Controleren? 
Ik?
 Nee natuurlijk niet….. (zo jammer…)
Onder de luifel van de vouwwagen ging het maken helemaal prima.

DSC01220[1]

Tja en toen het ‘grondzeil’ na het maken van de 16 punten/driehoeken uitgelegd werd…….. 
Toen kon ik mijzelf wel voor de kop slaan natuurlijk! 
Inmiddels hebben de extra blokken een bestemming!
Eentje wordt mijn label en 
de andere drie gaan naar Berna!
 Ondanks de hitte is het mij gelukt om onder/naast de top te zitten 
om de laatste driehoeken in te naaien.

DSC01233[1]

En toen smorgens vroeg, 
in de ochtend zon, 
plaatjes geschoten.

DSC01243[1]

Nog voordat de drukte van de dag weer beginnen zou….
De eerste gasten hun ‘baantjes’ aan het zwemmen zijn……..

DSC01245[1]

Liep ik Happy de Peppy over het strand.
Eerdaags de eind bies er aan zetten en dan, en niet eerder, is er weer een top af dit jaar!

Het was een GEWELDIGE, relaxte, warme, zonnige, gezellige vakantie!
 Heerlijk, en nu?
In Huize Ebbelaar worden de tassen alweer gepakt! 
Maxime gaat naar Lloret de Mar (oh gruwel) 
en Frans gaat met vriend Frank
Sjaak gaat op snuffel-stage bij Winnock, en ik?
Ik begeleid hem daarbij!

Tot blogs,
Leuk dat je weer kwam lezen,



Juud

Remember; Better finished than perfect!

25 opmerkingen:

Dientje zei

Wat zijn we snel weer in het ritme van alledag wanneer we weer thuis zijn. Gelukkig kun je terug kijken op een mooie vakantie. Prachtige uitzichten, die toppen, haha. Voor al die top die nog een biesje moet. Geniet van de snuffelstage. Groet, Dientje

Rita zei

Heerlijk verslag en je antieke is schitterend geworden. Ik moet ook weer aan de slag want hier is hij even blijven liggen en dat is toch jammer. Tis zo'n mooie quilt. Succes met het weer in je dagelijks ritme komen. Gr. Rita

Marja zei

Een heerlijke actieve-relaxte-productieve vakantie dus.
Succes met weer terug naar het gewone leven gaan en ik hoop dat je je niet te ongerust over die meid maakt;)

Groet,

BezigeBijMirjam zei

Een top vakantie zo te lezen. Voor elk wat wils. Van winkelen houd ik niet, maar alle andere activiteiten, heerlijk!
Frans en Frank gaan een hele uitdaging tegemoet in Zweden. Ik ben benieuwd naar hun verhalen.
Ook deze quilt is weer mooi geworden. Ja en dan nu weer naar de dingen van alledag. Ook niet erg toch?
Groetjes, ook aan Frans.

Heleni zei

Wat een heerlijke vakantie Judith.
Je antieke vaarde er wel bij....door teveel blokken te maken en Berna ook...!
Maar het is weer voorbij die mooie zomer euhh vakantie.
Ook wel weer lekker om thuis te zijn hè.

Marlies zei

Wat een fijne vakantie! Heerlijk wandelen in de bergen! Die prachtige uitzichten en het gevoel van vrijheid als je op de tpo om je heen kijkt!
De antieke sampler van Di Ford is supermooi!!!

christine zei

prachtig!!! de omgeving , de verhalen, jou uithoudingsvermogen op de berg ..petje af.. de blokken , de broderie perse,s ohh wat een geweldige bloemenstof heb je daar voor gekocht. en dan de TOP het is TOP!!!!

en ja ik ga ook weer verder met de aws na de zomer .

Berna zei

Een vakantieverslag zoals het hoort te zijn. Beetje activiteit, beetje relaxen en lekker eten. Super!
En ja die driehoeken krijgen een prima bestemming. Ik ben er blij mee!
Voor Maxime en Frans een fijn vakantievervolg en jou zie ik zaterdag bij Janny.
Groetjes!

Phebe and Jane zei

Heerlijk vakantieverslag!
Groetjes,
Marian

Yvonne zei

Wat een heerlijke vakantie! En zo herkenbaar die wandelingen waarvan je onderweg denkt....waar ben ik aan begonnen! Maar die altijd de moeite van het klimmen waard zijn en je zoveel voldoening geven....achteraf!
Je Di Ford is een plaatje! Wel lachen dat je die xtra punten hebt gemaakt!

Floor zei

Dat je zoveel aan de AWS gedaan heb in je vakantie! Goed hoor, en die 16 hoekblokken dat klopt toch helemaal?
Dacht gelijk, dat is toch wel goed.... maar inderdaad die op de punten zijn kleiner en die had je al gedaan blijkbaar.
Nou ja, ze krijgen weer een goede bestemming.
Nu maar lekker nagenieten van je vakantie.
Stoer trouwens dat jullie echte bergen hebben beklommen!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Wat was het toch leuk om je gisteren zo onverwachts te zien en wat zaten we gelijk al weer op 1 lijn!!
Mooie vakantie Juud en ondanks de hitte heb je keihard gewerkt. Knap, heel erg knap.
Ik zie je gauw
doeg
Wietske

Ineke zei

Wat een heerlijke relax vakantie!

Sjoukje zei

Wat mooi! Italië en je AWS!

carina zei

Heerlijke vakantie had je geen bekijks toen je met je gedrapeerde quilt fotos aan het maken was? En zalig het wandelen. Tja dat is effe minder dochter naar lloret:( het is er echt niet zo erg als men denkt hoor! ( maar snap dit wordt dagen aftellen niet nadenken en maar veel afleiding zoeken) en mazzelaar je romeo die gaat gewoon nog even door! tja er zal ook weer gewerkt moeten worden en dat mag jij dan doen. Nou het zal allemaal wel rech kommen of zoiets. :) grusse

Sis Voorn zei

Het is een zeer mooie top geworden !
Ben benieuwd naar het eindresultaat ....

Kleine Vingers zei

Wat is de AWS mooi geworden. Voor mij een wil ik maken quilt...maar geen idee wanneer ik eraan begin. Leuk om je vakantieverslag te lezen. Groetjes

Gerda@gerlily.com zei

Prachtige top en zo te lezen een heerlijke vakantie.

Flickenstichlerin zei

Your top turned out just beautiful, congratulations on the finished top.
Nice post about your holidays, enjoyed reading it.
Greetings,
Sylvia

Bed, breakfast en quilts zei

Prachtig! Alleen nog even quilten:) heb je gewoon weer een vakantie voor nodig! Leuk toch....

Carin zei

Mooi verslag van een nog mooiere vakantie ;-)

Ageeth Dorsman zei

Je antiek grondzeil is echt een beauty! Dat is toch gewoon de aller-lekkerste vakantie, om veel te relaxen en dan ook nog met een affe top thuis te komen, heerlijk! Leuke, gezellige vakantiefoto's, waarvan het nog lang nagenieten is!
Groetjes van Ageeth

Else zei

Wat een heerlijk Juud verslag van jullie vakantie! Schitterende foto's van wandelingen en oh die TOP zoals jij het beschrijft zie ik je over de camping sluipen lol. Och en dan eenmaal thuis vliegen je liefies weer uit naar alle kanten van Europa en mag jij op het honk passen. Jij vermaakt je wel met je lappies en Sjaak. Geniet nog lekker na ............ Zwaaizwaai

Janet zei

Your Wedding Sampler looks gorgeous! What a fantastic picture with the bench at the lake - I LOVE it! Fun to read about your vacation :0)

Marijke zei

Wat een prachtige quilt en een geweldige vakantie foto's!
groetjes van Marijke