maandag 23 juni 2014

Quilt Summer Fair bij Petra Prins

Het is zondagochtend wanneer ik achter mijn laptop zit. 
Mijn hoofd nog bom en bommetje vol van wat een HEERLIJKE dag was. 
Het blijft natuurlijk spannend, 
33 dames die komen voor een workshop waarvan jezelf deel vanuit maakt.

Ik mocht zowaar weer op stap met Jane A. Stickle, 
als die vrouw toch nog ergens mee kan kijken om te zien wat 
er in 2014 toch allemaal gebeurd rond haar quilt……

Wat als haar achterneef die quilt nu eens niet had geschonken aan het Bennington Museum? 
Of Brenda Papadakis er niet verliefd op was geraakt?

Voor mij begint de dag rond half 8, 
dan staat Wilma voor de deur met een grote tas, 
met daarin haar dear jane, zelfs helemaal gedubbeld. 
Afgelopen donderdag werden er nog rijen 
aan elkaar gezet en nu kan ze ‘pan klaar’ mee!
Wat fijn!

DSC03670

Sjaak ging er ook gelijk goed voor zitten, of ik effe stil kon zijn…… 
al die oh’s en ah’s, 
in STILTE wilde hij genieten…….
En wat hij gelijk heeft,
 een nieuwe antieke quilt, 
want hier zitten lapjes in…..
STOK OUD zijn sommige.

DSC03673DSC03674

Eenmaal in Zutphen, in de Bornhof zie ik de 
nieuwe oude auto van Petra staan, 
oh wat een plaatje op dit rustige hof(je).

DSC03681DSC03676

Binnen wordt er nog van alles klaar gezet. 
Zomaar op de Zeuren staan de koffie kopjes
 (die vooral mee naar huis genomen moeten worden) 
gevuld met wat lekkers, de koekjes, de flesjes water.
 Op de een andere tafel, gedekt met nog meer mooie quilts, 
de persoonlijke tasjes met de benodigdheden voor de workshops.

DSC03684DSC03689

Betty geeft de aftrap, en komen de verhalen over haar quilts. 
Over kinderen, kleinkinderen, zomerse markten in het Franse 
waar de perfecte ‘misdruk’ gevonden wordt,
 verhalen over haar grootmoeder.

DSC03687

En oh komt ook deze mooie mandjes quilt weer voorbij! Wat een plaatje!

DSC03695

En ik ben heus niet de enige die dat vind hoor!

DSC03700

Deze foto vind ik ook zo leuk, 1863 naast die van 2014! 
Beide plaatjes 
Stonefields naast Dear Jane.

DSC03703DSC03706

Dan mag ik, na een pauze verder. 
Eerst Stonefields want ook Petra Prins gaat deze quilt als 
Blok van de Maand doen. 

En dan Jane, roerige tijden, tijden van emigranten, 
het wilde westen, tijden van paard en wagen 
(en ik had het nog niet gezegd of er reden paarden door de steeg achter ons), 
tijden van de industriële revolutie en natuurlijk die van de burger oorlog. 
En uiteindelijk het stukje vakmanschap van een vrouw 
die dit 151 jaar geleden op de mat heeft gelegd. 
En daar mag gerust 
tegen gezegd worden!

21-6-dj-roze21-6-dj-spakenburg


Om meer te kunnen laten zien dan mijn eigen Dear Jane zijn er twee lieve vriendinnen die hun Jane "los laten" voor de dag.
Van Louise mag ik haar zwart roze Dear Jane mee nemen, 
en de Spakenburgse Pracht van Wilma.
 Drie totaal verschillende Janes.
Super dat ze mee op stap mochten Dames!

En wanneer je hoofd dan helemaal vol zit met ideeën, 
dan, en niet eerder,
mag jezelf aan de slag!
Binnen de kortste keren heb je dan een groep 
hele geconcentreerde, ijverige vrouwen!


En drie enthousiastelingen Betty, Gerda en ikzelf 
die honderduit vertellen, laten zien, toelichten en uitleggen.
21-6-diverse-hexagonnen

Gerda met haar Hexagonen, Betty met de jojo's en ikzelf met Jane.
Waar geen foto's van zijn omdat we te bezig waren om 
uberhaubt aan een fototoestel te denken!

De uren VLOGEN voorbij.
Een uur is eigenlijk te kort of ik wil te veel, dat kan ook natuurlijk!

DSC03701

De eierwekker is, jammer genoeg, onverbiddelijk!

DSC03709DSC03710

Dames het was een feestje om jullie te mogen ontmoeten, 
dank jullie wel voor jullie enthousiasme, 
verhalen,
 voor alle QUILT-SPIRATIE, 
en Petra en Nel wat een SUPER leuk IDEE. 

Wat heerlijk om zo de ZOMER te starten!

Tot blogs,

Juud






















26 opmerkingen:

marianne zei

HEERLIJK !!!!!

Marja zei

Wat een heerlijke dag zal dat geweest zijn.
Genieten met een grote G!

Groet,

Anoniem zei

Ohhh wat een geweldige dag is dat geweest! Kan me voorstellen dat je er nog zo enthousiast over bent.

Phyllis zei

Top hoor deze dag, ik zag het ook al op andere blogs, iedereen heel enthousiast!

Quiltlia zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Quiltlia zei

Ooo wat een leuk verhaal DANKJE ,mijn Maandag begint goed.

Merian zei

Een heel mooi Feestje!!

Truus zei

Dat ziet er allemaal heel gezellig uit en genieten van verhalen van en over quilts! Wat wil een mens nog meer?
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Wilma zei

Wat een leuke dag! Ik vind het een eer dat je mijn dear Jane hebt mee gevraagd! En eerlijk is eerlijk, zonder jou vraag was ik nog niet zo ver geweest ;-)
Volgende keer wil ik er graag weer bij zijn hoor.
Heerlijk om dit blog te lezen en de foto's te zien.

Greet zei

Wat een leuk verslag van een heerlijke dag. Wat zullen jullie genoten hebben. Al die prachtige quilts !

Floor zei

Heb er al veel over gelezen en bekeken op de diverse blogs.
Ziet er uit als een heerlijke dag met veel enthousiaste vrouwen.
Zo leuk die foto dat ze bezig zijn met hun fototoestel.
Het lijkt de pers wel bij een foto moment van het Koninklijk huis.
Jullie voelde je vast ook wel een beetje Koningin.
Quilters hebben ook altijd zo veel te vertellen, dus leuk om al die verhalen te horen.
De dames waren vast muisstil toen ze zo druk aan het werk waren.
Mooi hoor de diverse Jane's.

Yvonne zei

De olievlek verspreid zich langzaam verder! Wat een enthousiasme weer, heerlijk om te zien!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Willen jullie zo iets leuks ook eens op een dag doen wanneer mijn winkel dicht is!!!!!!
O o wat had ik er graag bij willen zijn. Wat een leuke combi jullie zo met z'n drietjes. geweldig.
Nou ja het is niet anders, wij zullen het met de foto's moeten doen.
Maar binnenkort maken wij een afspraak hoor om elkaar weer eens te zien.
groetjes
Wietske

marion zei

wat een superdag moet dat geweest zijn.........

mag ik aan je vragen hoe lang jij het scheurvlies strijkt, bij mij laat het tijdens het naaien soms los dus misschien strijk ik wel verkeerd

Carin zei

MNeid wat een heerlijke dag moet dat zijn geweest !!!

Berna zei

Inderdaad een heel goed begin van de zomer! Dank voor je uitgebreide verslag. Heerlijk om te lezen.
Ik hoop dat Jane weer op haar plekje hangt tegen de tijd dat jullie naar Amerika gaan. Zou zonde zijn om haar te missen.

betty prins zei

Ik kan er geen genoeg van krijgen en lees jouw verslag alsof ik er niet zelf bij was....ohh, ik was er ook.. Heerlijk al die foto's, Juud en wanneer doen wij zoiets weer...???

Ageeth Dorsman zei

Het was ook voor mij een feestje om erbij te zijn, ondanks de totale 4 uur reistijd. Het was allemaal de moeite meer dan waard! Een tot in de puntjes verzorgde dag met veel inspiratie; dat geeft stof tot nadenken in de zomermaanden!
Groetjes van Ageeth

quiltsathome zei

Wat ziet het er op de foto's énig uit !
En zo inspirerend om zo'n dag weer mee te maken, denk ik. Veel plezier met je Stonefield.
Hartelijke groet, Patricia

sylvia zei

meid, wat een dag!! Helemaal te gek!!!
groetjessssssSyl

Annette zei

Een dag met een gouden quiltsterretje!

Kleine Vingers zei

Het ziet eruit als een superleuke dag. Leuk om je verslag te lezen.
groetjes

Linda C zei

I would love to read and follow your conversation on your blog. Is it possible for you to put a translate button on your blog? Thank you.

KijkDaarIs zei

Ja het was super gezellig...!!!
en zoveel inspiratie....ik heb mooie stofjes op een dienblaadje liggen..geinspireerd op de quilts van Betty...inmiddels twee Jane blokjes gemaakt..aangemoedigd door jou verhaal..en tja het hexen gaat gewoon door...
mijn laptop is helemaal vast gelopen van al dat moois..foto's kwijt..; 0 (.
gelukkig kan ik her en der lezen en kijken..
Fijne dag

susana zei

Heerlijk hoe enthousiast je dit verhaal schrijft, het spat
uit mijn i pad! Haha

Sis Voorn zei

BALEN... ik was er niet....