donderdag 19 september 2013

Antique Wedding Sampler van Di Ford

Je zou het bijna vergeten, maar de Antique van Di is er ook nog natuurlijk!


En zoals bekend wordt ook hier de nodige uurtjes in gestoken.
Op mijn met molton omtrokken vloertegel,
waar je alles zo lekker op vast spelden kunt.
Of waarop alles lekker op de molton blijft liggen,
en je een blokje oh zo handig op uit kunt leggen.
Zelf gemaakt?
Nee.
Wel zelf gekocht.
Voor een prikkie bij Laura's Quiltatelier
€ 5,= als ik mij niet vergis.
Inmiddels heb ik er drie en is denk ik wel een van mijn
favoriete Quilt Tools.


Op het speldenkussen (ook al niet zelf gemaakt, en weer zelf gekocht,
bij Soed Idee) de onderdeeltjes die strakjes
leuke bloemetjes zullen gaan worden.


En dan zo'n leuk sterretje. 
Ben helemaal gek op de stofjes,
de frottende freule heeft de sfeer
van Di Ford's quilt goed weten te vangen.


Nee dit duurt niet lang meer voordat alle onderdeeltjes
hun definitieve plek hebben gevonden.

En dan is het weer wachten op een volgende maand.

Wat zouden we toch zonder onze hobby moeten?

Fijne dag allemaal,

Doeg,

Juud





18 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

De AWS roept vanut mijn "hamsterkastje" maak me maak me...;0)
En dat ga ik ook doen !!..eerst de quilt voor Sofie..en Briar Hill en de Ring of Roses..en Jane en ..en...Hoe doe jij dat toch...je gaat als een speer en van elke quilt maak je een randje blokje of weet ik wat...pfffft knap hoor!!! en ze worden allemaal zo mooi!!!
Fijne dag!!..;0)

marianne zei

Ook weer zo mooi!!!!

Monica zei

Wat zijn dit prachtige stofjes voor deze quilt, succes. En inderdaad super handig die molton borden, ik heb er zelf een gemaakt van een zachtboardtegel, maar bij gebrek aan meerdere vind ik die vloertegels ook een super goed idee

Annelies zei

Dan jeuken toch je handen ?!

Anoniem zei

Joh wat ziet dat er weer mooi uit ,je vraagt je inderdaad af waar jij die zak tijd hebt gekocht.
Grietjes Meriam

Marguerite zei

Wat ziet dit er weer mooi uit.
Je stofjes van de de frottende freule vind ik ook helemaal te gek.
Van de winter maar eens een rondje toeren. Zal de familie vast voorbereiden. Hahaha..
Groetjes Marguerite

Heleni zei

Oohh, prachtig. En goed gereedschap is het halve werk he.

Rennie zei

Oeps wat ben je druk op blogland. Leuk wat je laat zien. Wat zouden we zonder onze hobby moeten?

Anoniem zei

Is dat niet zwaar zo'n vloertegel--of is het niet van steen?
Als de feesten hier voorbij zijn en het ledikantdekentje klaar is,ga ik hier ook mee beginnen.Verschillende malletjes zijn al klaar.
Succes!
groetjes,Truus uit Drenthe

Margreet zei

Wat een goed idee zeg, die vloertegel met molton overtrokken! Ik ga er meteen een maken.

Yvonne zei

Inderdaad...was er een leven voor het quilten...?
Ik dacht bij het zien van je blokje eerst; Hè, dat heb ik al gelezen maar ik besefte later dat jij en Berna dezelfde blokken maken in dezelfde stofjes. Handig die moltonnetjes om een tegel.

Grit zei

Das sieht schon super aus.

christine zei

hoi Judith je blok ziet er goed uit en straks is die zomaar weer klaar. dan heb je er al viier tjee ..
ik heb mijn eerste blok de patroontjes uitgetekend. ja ik ga ook beginnen elke maand 1 is tedoen denk ik . ben op zoek naar de stofjes heb al een paar dus ik kan gaan beginnen mischien van avond?!


christine

Floor zei

Zonder deze hobby??? Tja, er zijn nog meer leuke hobby's hoor, en ik heb er vele, vele gehad, maar dit is wel de aller leukste!
Handig die vloertegel, zo heeft iedereen een ander handigheidje op quiltgebied.
Ben ook begonnen met de Wedding sampler, met mijn eigen stofjes, dus ik hoop dat het me lukt om de sfeer van Di te krijgen.

Berna zei

Helemaal niks Juud! Doodvervelen zou ik me! En ik zou jou nooit hebben gekend waarschijnlijk. Dus doorgaan, vooral doorgaan met die fijne hobby en leuke blokjes van de freule, uitgelegd op het tool van Laura dat ook bij mij niet ontbreekt. Speldenkussen van Soed Idee heb ik niet maar wel een van quiltvriendinnetje Gerda die in de snoepwinkel van Petra Prins staat.
Zie je zo om met elkaar onze hobby en vriendinnen te delen. Hoe leuk is dat niet allemaal?
Tot zo!

Sis Voorn zei

Zonder deze hobby waren we een stuk minder tevreden...
En ontevreden vrouwen krijgen sneller rimpels.... En DAT willen we toch niet ;-)

Anoniem zei

Zonder onze hobby's zouden we achter de geraniums zitten ;)
Je bent lekker gevarieerd bezig.

Wilma zei

Ja, inderdaad mooie stofjes bij elkaar! Het lijkt me een leuke quilt om te maken en 1 blok per maand dat is wel te doen toch?! Bijna klaar dit blok. Weet je al dat Di Ford een mistery BOM uitbrengt in januari?!!!!!
Hoe kunnen we dat weerstaan............
Groetjes
Wilma