dinsdag 1 mei 2012

Camelot maand 7

Ergens op een zondagochtend, vroeg uit bed, en dan als eerste een kopje koffie halen, om vervolgens op mijn kamertje lekker in het zonnetje te rotzooien met lapjes. Dit keer met de lapjes van de Camelot.

De malletjes op de stof,

geknipt en wel en GOED neergelegd.......

Altijd weer genieten van zo'n kommetje met snippertjes.

En helemaal trots omdat ik weer een blok af heb! Echt genieten, dat genieten duurt een dag of drie. Ik zeg nog zo tegen LZ'tje (die mij 'little miss perfect" noemt) dat het wel jammer is dat het roze rondje niet zo mooi doorloopt, maar dat ik er weer prima mee leven kan. Perfectie bestaat immers niet.
La die da wat ben ik blij met mijn blokje, totdat ik bij Berna komt en zij mij haar blok laat zien!
Mijn "oh ik ben zo blij met mijn blokje gevoel" verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Verkeerd, ik heb het gewoon weer verkeerd. Hoe is het toch mogelijk?
Maar ik weet wel hoe dat mogelijk is hoor.
Kijk, dan kom ik op mijn lekkere kamer, geniet ik dubbel en dwars dat ik er zo poepie sjiek bij mag zitten, ga helemaal rond om tevreden aan de slag. Ik kijk goed op het plaatje, ik leg het nota bene goed uit op tafel en dan ga ik aan de slag. Patroon (met voorbeeld) gaat van tafel, dat heb ik natuurlijk ook HELEMAAL NIET NODIG!
En zo gaat Juud super gelukkig aan de slag met haar lappies. Hier en daar draai ik wat om, wat ik natuurlijk helemaal niet in de gate heb, het wordt later op de dag, er wordt een nachtje geslapen, ik ga naar mijn werk, en hup pak mijn blokje weer op.
Ga lekker voor de tv zitten, kijk CSI en Bones en onderwijl ben ik wel lekker bezig natuurlijk.....
Genieten in HOOFDLETTERS.

Terwijl ik mijn tornmes ter hand neem denk ik aan n haar. Want dan moeten we ook altijd zo lachen wanneer haar 'most favorite tool' weer op tafel komt. We noemen het zelfs "de Helen", nou die mocht ik nu ook ter hand nemen!! Dus Helen, uiteindelijk komt boontje om zijn loontje!!

Uiteindelijk is het goed gekomen!
Wat denk je?
LZ'tje eens de betekenis van "Perfect" uit leggen?'
en zelf gaan leren om met de INSTRUCTIE duidelijk ZICHTBAAR op TAFEL te gaan werken??
Maar ergens betwijfel ik het nu al of beide zin hebben!

Fijne dinsdag,

Doeg,

Juud

19 opmerkingen:

Lida zei

Ik had het laten zitten, zag er prima uit en zoiets noem je dan: eigen inbreng! Maar petje af het is schitterend geworden! Groetjes
Lida

Helen zei

lol! Dit is haar, ik blijf glunderen want wie heeft nu een tool die naar haar is genoemd?
Fijne dag vandaag.

Annelies zei

Oei, ik vind niets zo erg als uithalen !

Miranda zei

Gelukkig zat die na de tweede keer wel goed...pfff...het valt niet altijd mee!

Rennie zei

Hihi ik moest wel lachen maar het siert je dat je het er niet bij hebt laten zitten.

Wilma Kuin zei

Mooi blok hoor,.. uithalen is nooit een fijn werkje,..

Berna zei

Het verhaal was bekend maar toch moest ik er weer even om lachen. Stoer dat je het hebt uitgehaald. Zal ik dan ook maar?

Thea zei

Juud ik vind het geweldig wat je maakt. Jouw eerste versie vond ik ook al prachtig hoor!!
Wat ik me afvraag, is wat je doet met het freezerpaper als je gaat naaien. Laat je het zitten en naai je er dan langs, of trek je de naailijn om en haalt dan het papier weg voort je gaat naaien?
Veel quiltplezier verder!

mieke zei

Heel mooi en goed dat je het opnieuw gedaan hebt. Want je blijft je er altijd aan ergeren als je het niet gedaan zou hebben,

Kathinca zei

Sorry maar ik zit nog een beetje na te hikken van het lachen. Dit komt me zoooooo bekend voor! Ik had het blok ook overnieuw gedaan maar niet uitgehaald. Knap van je dat je dat gedaan hebt. Je Camelot wordt prachtig!

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk blogje over je "foutje" (het
zag er best goed uit, vond ik)! Ik zie
het zo helemaal voor me, dat je er
heerlijk mee bezig bent, volop geniet
en dan naderhand...oei! Complimenten
voor het doorzettingsvermogen om het
dan te gaan uithalen, dat is altijd
een ....werkje! Maar het resultaat is
prachtig geworden.
Groetjes van Ageeth

Inge zei

Lachen om " dat geklooi" van jou en Berna met dit blok. Het is mooi geworden!

jolanda zei

hahaha Judith... Maar nu mag je dubbel trots zijn hoor! Het eerste blok was al mooi en nu heb je gewoon nóg eens zo'n mooi blok gemaakt! :-)))
groetjes, Jolanda

Guusje, zei

Het is een geweldig mooi blok geworden en goed dat je hem uitgehaald hebt want het gaat toch storen.

Floor zei

Ach wat jammer dat je nu je mooie blok moest uithalen. Ik heb er altijd zo'n hekel aan!
Maar toch goed van je dat je het gedaan hebt, want als je perfect werkt blijf je het altijd zien.
Niemand ziet het, maar jij weet het.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Wat een leuk verslag en wat heerlijk dat je de moed en de humor erin kan houden. Helemaal gelijk hoor, met zo'n heerlijke plek om te quilten zijn er ergere dingen te bedenken als een verkeerd genaaid lapje.

Karin zei

Je blijft,little Miss perfect,,voor mij,altijd.veranderen heeft inderdaad geen zin ;-))) xxxjezus

Bizzy Martine zei

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Jij hebt ook een leuk blog, ben gelijk volger geworden. Wat betreft je foute blok, ik had niets veranderd, zoals ze zeggen, in elke quilt mag een fout zitten.
Groetjes,
Martine

Nathalie zei

grappig verhaal, en ik moet zeggen, ná het herstel herken ik het blokje wél beter! Ga je volgen, want ik heb ook nog rondjesplannen!