zaterdag 3 maart 2012

Bloed zweet en tranen

En dat niet alleen,
met een naaimachine op tafel is er ook gelijk stress...
Pfft wat een ellende,
en we doen dit omdat we het leuk vinden.
LEUK!
Heel erg leuk,
zo leuk dat je er een hele dag mee bezig gaat.
Zo leuk dat je ook andere uitnodigd om ook te komen.....
met hun naaimachines.....
om samen te naaien,
ieder aan haar project.

Berna en ik zijn druk bezig met onze naaimappen.......
die er nog zo 'easy peasy' uitzagen,
maar inmiddels weet ik wel beter......
leuke map,
dat dan weer wel......
Hier is de map bijna klaar.......Nog even een biesje tegen zomen en dan zal ik de map beter op de foto zetten.

Gelukkig hadden we dit ook,

Zat LZ'tje met hoog rode konen achter haar Masjien....

Roetst bij Berna nog wat roods onder de naald door....

Probeer ik een rits in te zetten......
Gelukkig was Janny er ook,
en Janny kan echt heel goed naaien!
(dank je wel)

We gooien er nog wat suiker tegen aan.....

Maar weet je wat?
Vier vrouwen is heel gezellig,
tijdens het lunchen hebben we ook lekker gekletst,
maar daar buiten...

wat het veel dit, diepe fronsen, veel gezucht,
heel diep gezucht...

en veel dit.
Geconcentreerde blikken,
is er niet gelachen,
zelfs niet een beetje,
de volgende keer doen we het over,
ZONDER NAAIMACHIEN!!

Fijne dag allemaal,

Juud


19 opmerkingen:

Berna zei

Helemaal waar en wat discreet verwoord.
Fijne dag vandaag meis. Ik zal er dit weekend met mijn verhalen achteraan kakken :)

Ageeth Dorsman zei

Het ziet er ook best wel wat "verhit"
uit op de foto's, met uitzondering van
het lekkers dan! Ik vind met de hand
werken ook veel ontspannender, maar
soms ontkom je dus niet aan zo'n
masjien. Het worden wel plaatjes van
naaimappen!
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

jullie zijn druk aan het werk, wel gezellig zo samen

Lida zei

Ach wel nee, moet gewoon even wennen! LOL!! Prachtig al die geconcentreerde snuitjes! Fijne dag
Lida

quilting Jeannet zei

Daarom ligt het patroon van die zelfde naaimap nog steeds bij mij in de lade.....en als ik het zo lees blijft hij daar nog geruime tijd liggen ook........( ik ga de lettertjes weer proberen over te tikken....)

Anna zei

Hoe dan ook, ondanks alle stress houd je er een prachtige map aan over. En natuurlijk een hele gezellige dag.

Marga (MarPie) zei

Tja, een leuk bericht maar niet echt bemoedigend om het patroon toch tevoorschijn te halen en het belangrijkste om er aan te beginnen.
Ze zien bij jullie er wel heel leuk uit.
Als e goed kan naaien gaat het patroon dan makkelijker? Wel eerlijk zeggen hé!
Fijn weekend,
Marga♥

Coco zei

Dit te lezen geeft troost want ik dacht dat ik de enige onhandige masjienenaaister was.
Als ik op de machine naai heb ik het gevoel dat de machine in controle is...en daar kan ik niet me overweg.
Ziet allemaal heel gezellig uit bij jullie.

christine zei

maar het gezellig samen zijn en straks een bijzondere mooie naaitas in je bezit tehebben is ook wel heel veel waard . enne soms moet je ook een beetje lief zijn voor je machine. dan lukt het best wel :0)

christine

Martine zei

Denk dat ik maar een ander mapje maak. ( LOL )

sylvia zei

zo te lezen ben je er weer helemaal.....gelukkig maar!
en wat heb je nu toch tegen een masjien?? Niks mis mee, toch.....grijns!
fijn weekend, groetjes, Sylvia

Willy zei

Jij hebt nu wel een erg mooi map!
Fijn weekend, groetjes

Guusje, zei

Ach als het resultaat maar was wat je ervan verwacht is zo'n dagje tussendoor niet erg.

Yvonne zei

Ja, soms valt het niet mee als het niet roetsj, roetsj, roetsj.....als een speer gaat hè? Had van Patricia ook al begrepen dat het niet zomaar 'even' een tussendoortje is die map. Volgens mij ga je dat echter allemaal weer vergeten als ie straks in gebruik is en gelukkig is gedeelde smart halve smart!

Rennie zei

Het was misschien even zweten maar aleh meisjes jullie kunnen wel iets moois laten zien.

Elisabeth zei

Volgens mij was het weer heel gezellig ondanks jullie moeilijke naaiwerkjes....nog een weekje... Groetjes Elisabeth

quiltsathome zei

Hoi Juud,

gefeliciteerd ! Ik vond het destijds ook een pittige klus.
maar je bent zo trots op jezelf als je iets moeilijks tot een goed einde brengt !

groetjes, Paticia

Jolanda zei

hallo Judith,

Je hebt een gezellige blog om te bekijken. Leuk dat je bij mij ook een bezoekje kwam brengen op mijn blog. Die naaimap is wel erg leuk. Is ook 1 van de dingen die nog op mijn lijstje staan om te maken. Maar valt volgens mij niet mee om die te maken. Maar wel een een handig idee ook om je restjes mee te verwerken.
Tot blogs.

Jantine zei

Oh, wat een prachtige kleurencombinatie voor je map. Hij is af, je hebt het toch maar mooi voor elkaar gekregen. Nu veel plezier met het gebruiken er van!