maandag 16 september 2019

Een weekje verder

Ploep, 
week voorbij.
Knipper met je ogen en 
het is midden september. 




Vorige week maandag en dinsdag was ik met
Frans aan de wandel.
Inmiddels moeten we al ruim twee uur rijden
voordat we op de wandelbestemming zijn.
Niks erg, lapje op schoot, Frans achter het
stuur, beetje kletsen en je bent er.
Dit keer kwamen de bloemen harten op de
Fleur bloemen.

Gelukkig werkte het weer dit keer
ook beter mee!
Het wandelen ging dan ook gelijk
makkelijker, 
maar dat Teutoburger wald is venijnig!


Kijk denk ik bij mijzelf, da's leuk. 275 meter omhoog gewandeld.
Of ik gemerkt heb dat het Teutoburger Wald hier 
bijzonder stijle stukken heeft?
Joh.....
Na mijn korte euforie dat ik het maar mooi gefixt
heb komt het besef dat ik ook weer 
naar beneden moet, en ook weer omhoog.
Zo gaat dat op de Hermanns Weg,
omhoog, omlaag, omhoog, omlaag.

Wanneer ik op woensdag naar de winkel wandel,
kan ik nog mijn bovenbenen voelen!


Het was leuk op de Hermannsweg.
Mooi gewandeld,
mooie uitzichten,
lekker gegeten,
goed geslapen,
prima gezelschap.



Lunchen op wat boomstronken, gezellig samen.


Waar Frans
de Forellen-automaat ontdekte,
kwam ik een Wol Winkeltje tegen.
Helaas gesloten......


IJS,
ik ben er dol op!
Het liefste Mint mit Sahne,
ongezoet, da's zo lekker op ijs.
En een prima Latte Macchiato.
"Omdat we het verdiend hadden!"



Gerda en Petra zijn in Frankrijk geweest, in St. Marie aux Mines
en ben ik deze week alle dagen 
in de winkel geweest.
Er was behoorlijk wat te doen.
Bestellingen, dozen uitpakken, 
workshops voorbereiden,
workshops op vrijdag en zaterdag,
natuurlijk de klanten, telefoon en wat
er voorbij kan komen op een winkeldag. 
Uiteraard administratie. 


Vrijdag was de aftrap 
voor FLEUR!


Het patroon, het bolletje garen,
de mallen, de iconische ijsbeer.


Natuurlijk uitleg over de mallen,
alternatieven, 
garens waar ik wat waarom gebruikt heb.



Er kwam zelfs een uber schattig koffertje
mee bom vol met stofjes!

Smiddags was er nog een groep.
Over vier weken zien we elkaar weer. 
Dan zullen de eerste blokken voor het middenstuk
wel gemaakt zijn.
Ik kan nu al benieuwd zijn naar uiteindelijke stofkeuze,
en de eerste resultaten. 
Fijn om wat langer de tijd te hebben om samen
aan deze quilt te werken.

Na een leuke logeerpartij bij LZ'tje
is het zaterdag weer volle bak,
heerlijk!
Ik houd ervan.


Er worden mooie quilts meegebracht,
die goed bestudeerd worden.


Was het Dweildag!
SUPER GEZELLIG!


Maar dweilen? NEE, wij hebben lapjes 
geaaid, de 'statuten' nog eens doorgenomen,
quilts gekeken, steelse blikken op blikjes geworpen!


Het was een heerlijke werk week!

Tot blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!






8 opmerkingen:

Sabine.v zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marguerite zei

Wat ben je toch een bezig bijtje...
Leuk die wandeltochten.
Ooit hoop ik daar ook tijd voor te krijgen/nemen...

Annelies zei

Het was weer gezellig lezen bij je !

Dientje zei

Ja, die Hermansweg is niet zomaar wat. Ook stukjes van gelopen. Die merk je wel. Groet, Dientje

Ineke zei

Je schrijfwijze is zo gezellig, dank je wel voor dit leuke verslag!

Janet zei

Such pretty flowers - I look forward to seeing them join the rest of your Fleur quilt. Beautiful photos from your walking tour.

Phyllis zei

Zo'n gezellige, diverse blogpost, van genoten met een bakje koffie. Een hele fijne week toegewenst!

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

I enjoyed this post very much. Love seeing different places of the world and the quilting projects are always inspiring to me. Happy walking and stitching!