vrijdag 16 augustus 2019

Judy & Margaret

of

Margaret & Judy

Het maakt niet uit, beide zijn schatten
en komen ze dit weekend bij

Petra Prins Patchwork & Quilting
in Zutphen
workshops geven.

We hebben elkaar dit jaar al meerdere malen
gezien en is het keer op keer feest. 


Alles begint op Schiphol.
Niet om zelf te vertrekken, maar om
op te halen!
Ook wel eens leuk.
Gelukkig had ik een werkje bij mij
(Fleur) want ze hadden een uur
vertraging. Maakt allemaal niet uit,
alles zal recht kom.


Margaret wil natuurlijk graag mijn Rosa zien.
LZ'tje zou hier om moeten lachen want het 
was niet de voorkant die als eerste 
bekeken werd maar mijn achterkant!
Het kon gelukkig goedkeuring krijgen.


Dan aandacht voor de voorkant,
stofjes kijken en nog meer stofjes kijken.


Zet ik Judy bij de Kapper af en neem ik 
Margaret mee voor een paar sneakers.
Missie geslaagd. 


En dan sightseeing. 
Door de Flevopolder naar Lelystad en daar
de dijk over. 
Uiteraard stoppen we even. 
Ik geniet van dit prachtige beeld.


En Margaret en Judy juist weer van die dijk.


Op de dijk, bij Checkpoint Charlie is het tijd voor een lunch.
Vaak wanneer ik een dagje uit ben neem ik
een broodje kroket. (jullie misschien ook wel)
Enfin, kom je uit Australie, zit je op een Dijk,
omgeven door water dan hoort het er 
HELEMAAL bij.


Dan nog een keer de dijk op. 


Waar wij gered worden van........


Zoals ik al geschreven had, had ik een afspraak bij 
Aljona om mijn Rosa te laten doorquilten.
Het is niet alleen Rosa die weggebracht is,
maar ook deze quilt van Judy die ze voor ons 
gemaakt heeft. 


Natuurlijk even op de foto!
Via de schoenenwinkels en ijswinkel rijden we 
richting Zaanse Schans.


Te leuk!


en toeristisch, maar wat een 
prachtig museum.


Het blijft keer op keer genieten van de molens,
en het water. Net als een boottocht op de
grachten van Amsterdam is dit iets wat ik 
kan blijven doen.


Dikke vriendinnen.

Na de Zaanse Schans was het tijd voor Hoevelaken,
en voor Pannenkoeken!
Frans heeft ons gezelschap gehouden en was 
het gewoon een heerlijke dag,
afgesloten met ons vieren gezellig aan tafel.

Inmiddels zijn we in Zutphen.


tot blogs,



Juud


Remember; Better finished than perfect! 

11 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Zo dat was een gezellige dag zo te zien. Ongetwijfeld komen er nog wat gezellige quiltdagjes aan.

Annemiek zei

Gezelligheid alom, genieten van elkaar!

Yvonne zei

Heerlijke vakantie dag in eigen land. Nog leuker om het door de ogen van buitenlandse gasten te zien, die zien altijd dingen die wij zo gewoon vinden dat ze ons niet meer opvallen.... en ja, daar hoort zeker een broodje kroket bij!
Veel plezier nog met elkaar!

Carine Remmery zei

Fantastisch toch en het lijkt wel familie te worden? Wat lzuk om Jacqueline langs deze weg te kunnen zien. Het lijkt me ook wel een grote winkel? Tijd om daar eens langs te gaan... fijne dag . Dikke knuffel Carine

Marguerite zei

Schoenen en ijs.
Ijs in Schagen, als het nog dezelfde ijszaak is als die er jaren geleden zat is het heel moeilijk kiezen. Zoveel smaken.
Ik neem ook meestal een broodje kroket bij een dagje uit. Hihi...
En de Zaanse schans ben ik, als iemand die altijd in Nederland blijft, nog nooit geweest.
Veel plezier met de verschillende workshops...

Phyllis zei

Wat een heerlijke dag, voor iedereen!

Ineke zei

Heerlijk toeristisch! Veel plezier nog met de dames!

Wilma zei

Jullie hebben je goed vermaakt, leuke foto's! Ik hoop deze dames ook nog eens te ontmoeten. Ze lijken me heerlijke vrolijke meiden.

Floor zei

Heerlijk om zo even "Nederland te doen" met de dames.
Kan me voorstellen dat hun bezoek nu al niet meer stuk kan.
Lekker genieten van de quilts en de lapjes, vooral nu jullie bij Petra zijn aangeland.

Dientje zei

Wat heb je veel gezien op 1 dag. Veel plezier met de dames. Groet, Dientje

Marion van de Sande zei

Nederland zien met buitenlandse gasten vind ik ook altijd erg leuk. Jullie hebben een heerlijk volle en gezellige dag gehad zo te lezen!