zaterdag 15 juni 2019

Di Day


Hoog op onze 'to do list' is

Di Hall Ford

Fijn om haar op te zoeken in het ziekenhuis.
Om elkaar te zien 


en vooral om bij te kletsen!

Voordat we er komen kruip ik achter het stuur
en rijd ik ons Down Town Melbourne.
Weer eens wat anders dan Amersfoort of Zutphen.
Om te zwijgen van het feit dat het
stuur rechts zit, en we links moeten rijden.
En dus ook eerst naar Rechts kijkt
ipv naar Links.

Dat laatste is nog lastiger dan je denkt,
en dus kijken we ALLEBEI alle kanten op.



Di ligt in een hyper modern ziekenhuis,
dat er niet uitziet als een ziekenhuis.
Het is rustig, kalm,
een serene ruimte. 


Met op de 7de verdieping een buitentuin-terras,
met midden in de winter prachtige 
bloeiende planten.

Het ging natuurlijk om Di, 
en wat was het heerlijk om elkaar te zien.
Er was veel bij te kletsen en dat
hebben we dan ook volop gedaan.


Daarna door naar 


de winkel van Emma, de dochter
van Judy Newman.


Wat mooi, wat veel,
mooie stoffen, totaal verschillend,
mooie patronen en dus kijken wij 
op ons gemakje door de winkel.


De lesgevende Miriam is helemaal HAPPY om Peet te
ontdekken en kan haar geluk niet op!
Of ze op de foto mag.
Emma vind het ook te leuk en wil
ook graag mee op de foto.


Dit herken je natuurlijk uit duizenden,
een prachtige quilt van Margaret Sampson George,
ik ben verliefd. Alweer......


The Prince, een enige quilt
van de hand van 
Susan Smith.

Ook hier in de winkel te verkrijgen,
net zoals bij ons in Zutphen.

Op 12 oktober a.s. gaan we er 
weer een workshop in geven.


En dan mijn nieuwe project!
(waarom ook niet!)

Een blok van de maand van Emma.


Juist door de Vintage look van de stoffen
viel ik er maanden geleden als een blok voor.
Vandaag heb ik de eerste drie
maanden kunnen halen!

Heb ik thuis weer wat te doen.


Natuurlijk verdwenen er nog wat stofjes 
in mijn tas en nog een patroon.

Samen nog een lekkere koffie gedronken
voordat het tijd was om terug te gaan
naar Meghan.


Alles goed en wel,
leuk en aardig,
maar er liggen nog steeds wat stoffen die
gesneden mogen en moeten worden.


Tot zover onze dag.

Jullie nog een hele fijne zaterdag,
voor ons wordt het zo langzamerhand
tijd om naar bed te gaan.


Juud


Remember; Better finished than perfect!

10 opmerkingen:

Annemiek zei

Wat fijn om naar Di te gaan en haar even te spreken en te zien. De Queen of Fabric wat een prachtige winkel en weer veel te leuke quilts. Oh waarom zitten er niet meer uren in een dag. Groetjes.

BezigeBijMirjam zei

Di zal wel blij zijn geweest met jullie bezoek. Links rijden heb ik nog nooit gedaan. Dat heb ik de keren dat we links moesten rijden aan manlief overgelaten. Mooie projecten. Er blijven toch maar steeds weer nieuwe verleidingen komen in quiltworld.🤗

Mieke van Minnen-Kanis zei

Vreemd hè? dat links rijden.
En oversteken wanneer het druk is, wij zijn zo geprogrammeerd op links,crechts, links kijken..
Wat fijn dat jullie Dit konden bezoeken in een prachtig ziekenhuis, al kom je daar veel liever niet.
En, o, o, wat een mooie winkel, had graag met jullie mee gekeken.
En, alweer een mooi nieuw project....geweldig!!!
Nog veel plezier gewenst!!!

KijkDaarIs zei

Wat HEERLIJK dat jullie bij Di zijn geweest..wat zal haar dat goed hebben gedaan..
En dan natuurlijk even naar de quiltwinkel ziet er leuk uit....al die verleidingen....
Voor jullie slaap lekker en morgen gezond weer op!!

quiltingmieke zei

Piep

Hoop dat het met Di naar omstandigheden goed gaat.
Mooie winkel en projecten!

Slaapwel
Knuf

Rita zei

Wat een super dag weer, op bezoek bij Di en daarna weer volop stof, patronen. Ojee wat toch een moeilijk leven ;).

Coby Breitner zei

Ik zie het al ook daar draaien jullie de hand of gezicht niet voor om ha ha links rijden tja een dingetje.
Is de winkel trouwens in de zomermaanden gewoon open of nog gesloten? Ik ben dan veel in de achterhoek en wil langskomen.

Marguerite zei

Echte wereld reizigers zijn jullie.
Links rijden lijkt me wel een dingetje.
En stofjes, ja die heb je nooit genoeg...

Marja zei

Fijn dat jullie bij Di langs konden gaan, en daarna nog een lekkere quiltdag.

Groet,

Phyllis zei

Wat fijn dat jullie Di konden bezoeken. Woon je zover uit elkaar, verbonden door een gedeelde passie en door die passie op bezoek kunnen, een hart onder de riem kunnen steken. Het zal een bijzonder bezoek geweest zijn. Met velen duim ik voor haar herstel en denk vaak aan haar.
Ah, de winkel van Emma, dat staat heel hoog op mijn lijstje, maar zal door de afstand niet heel snel gebeuren, hopelijk eens. Het ziet er geweldig uit. En compliment aan Miriam voor haar bijzonder mooie jurk.
Leuk dat je de BOM van Emma gaat doen, andere Emma (Franse Emma, zal ik maar zeggen) gaat hem ook doen, ben benieuwd hoe het gaat worden, ziet er mooi uit.
Succes met de verdere voorbereidingen voor de show en groetjes aan Meghan!