vrijdag 14 september 2018

French Pouchette

Een "French Pouchette"
of te wel een 
Frans Tasje......

Wat er Frans aan is???
Geen idee!

In maart had ik het er al over,

In maart had ik nog niet van een Pouchette gehoord,
wel van een Pocket. 
Klinkt toch eigenlijk wel hetzelfde!
Zaterdagochtend vertrokken we vroeg.


Zeg maar het NAUTISCHE TEAM!
Niet te geloven!
Het was echt niet afgesproken.


Als je twee uur in de auto zit wil je natuurlijk ook wat lekkers!
Toch een beetje het 'schoolreisjes' gevoel.
Een krentenbol, lekker.


En als je twee uur rijdt.......
Kun je ook nog wel wat patchen!


Eenmaal in Kerkwerve zijn we al snel hard aan het werk.


Maak ik nog even een fotootje van Annemiek 
(klikker de klik naar ABC quilts) zodat
zij haar verloofde kan laten weten
dat we er zijn!

 

En ik dacht nog wel dat ik misschien te veel
gedaan had!
Jeanneke  (yep die van de stempels)
was al klaar!



Betty was ook al begonnen,
en heeft haar Pouchette inmiddels klaar.


Ik keek nog verlangend naar het voorbeeld van Linda Collins.


Is er ook tijd voor een Show en Tell!
Annemarie is druk bezig geweest met het
quiltje waar wij vorig jaar zo druk mee waren.



Ook Moniek was er druk mee geweest. 
Leuk twee keer dezelfde quilt,
maar totaal verschillend.


Aan het eind van de ochtend gaat mijn
laatste rij aan "mijn tas"....


Wanneer ik middags buiten loop kom
ik dit prachtige beeld tegen.
Wat enig om deze bijzonder zuster
zo te gedenken.

Natuurlijk komen onze tassen niet klaar. 
Maar wanneer we smiddags weg gaan
zijn we al wel een heel stuk op weg.


Op de terugweg had ik niets te doen......
Dus voor Annemarie de randen aan elkaar gezet,
zo gaan haar lapjes ook al op een tasje lijken.


Zondag zijn we weer in Zutphen,
we pakken in voor de Beurs in St. Marie aux Mines.
Buck is mee!
(hondje van Petra)
en die quilts liggen me toch lekker!


Woensdagavond komt ook mijn tas af!
Zo leuk, ben er blij mee.


Zoals alles wat ik maak, is ook deze
"with love" 
in elkaar gezet. 


Ja leuk!


Volgens patroon maak je de band van stof,
maar dit leek mij leuker.
En die afwerking op de hoeken?
Ideetje van LZ!
Het zijn elleboog stukken!
Staat echt super stoer.


de achterkant nog even.


Met een apart vakje voor een mobiel!
Een Pouchette die met haar tijd is mee gegaan.


Het was weer een hele leuke gezellige dag,
Dank je wel Marcha en team.

Wij hebben het weer helemaal naar onze zin gehad.




Tot Blogs,



Juud

Remember; Better finished than perfect!




15 opmerkingen:

Elizabeth zei

7.15 uur... Heerlijk om de dag te beginnen met zo'n gezellig verhaal!
En wat worden die tassen leuk!!!

Judith zei

en als tweede een reactie

Phyllis zei

Wat is jouw pouchette een schatje geworden, ga hem graag in het echt bewonderen. Helaas kon ik de dag niet bijwonen, soms lopen de zaken anders, maar heerlijk verslag dit. Hallo Buck en succes in St. Marie!

Marguerite zei

Wat een super leuk tasje!

Annemiek zei

Leuk geworden je Pouchette/Pocket/Tas. Mooie herinnering aan weer een leuke dag.

Bernadet zei

Wat een werk maar een super leuk resultaat jouw/jullie tas!
En jullie kleding...hilarisch!!

Yvonne zei

Wat een enig tasje is het geworden, een mooie herinnering aan een gezellige dag!
Kennelijk hadden jullie allen 'Nautische' gedachten bij een bezoek aan Zeeland, het staat wel gezellig die streepjes!

wilma oud zei

Wat leek me dat een leuke dag en wat is het tasje leuk geworden en ook mede door de goede invallen van je zusje. Ik weet niet of je mee bent met Petra, maar in ieder geval een heel fijn weekend. Groetjes Wilma

Annelies zei

Wat een leuke tas !! Alvast goed weekend !

Janet zei

Such a beautiful bag and an interesting pattern.

Annie Kingma zei

Echt super leuke tassen. Een gezellige dag gehad.
Fijn weekeinde
Groetnis Annie

Ineke zei

Geweldige mooie tas! Love it!

Dientje zei

Wat een geinig ding die Pouchette. Leuk geworden. Zat al te kijken of het patroon ergens te koop was, nog niet gevonden. Groet, Dientje

BezigeBijMirjam zei

Toen ik jullie streepjeskleding zag, dacht ik aan de Bretonse streepjes. Past wel bij een pochett. Leuke en gezellige workshop is dat geweest zo te lezen en te zien. Was Mieke er ook?🤗

quiltsathome zei

Wat grappig dat jullie dezelfde stijl van kleding aan hadden !
En leuk om zo’n gezellige dag bij Marcha te hebben.