zondag 17 juni 2018

Melbourne, dag twee



Heerlijk heb ik geslapen, de hele nacht door! 
Ik ben maar een keertje wakker geweest 
maar heb ik geweigerd om op een klok te kijken. 
Het is ook helemaal niet interessant om te weten hoe laat het is wanneer je wakker ligt. 
Voor mij geeft dat alleen maar ergernis.
 "ik zou moeten slapen..... lig ik wakker..... hoe lang lig ik eigenlijk al wakker......." 
Ik heb mij omgedraaid en ben weer lekker in slaap gevallen. 
Als ik weer wakker word hoor ik Meghan en Peet kletsen en lachen. 
Het verleidt mij niet om ook op te staan, 
ik lig te veel te lekker en dommel nog even in slaap.

Wanneer ik ook in de woonkamer kom, drinken we eerst wat koffie, ontbijten wat en gaan dan aan de slag!



Er moet werkelijk van alles gebeuren. 
Het is er ook de perfecte dag voor. 
Het regent, en stormt, volgens mij heb ik het ook horen onweren. 
Het is echt onstuimig herfstweer, 
en is de lucht niet alleen grijs van de regen 
maar heeft het ook dat zachte winterse licht. 
Als of buiten de sfeerverlichting aan is. 
Het heeft wat gezelligs. 
Peet vergelijkt het met 

“Sinterklaas-weer” 


en dat beschrijft het mogelijk het beste!

Wel gek, het is juni, zijn wij in de herfst beland, 
en lijkt het op Sinterklaas weer? 
Als je geen jetlag hebt,
 krijg je hem van het lezen van deze zin!



Enfin, we zijn dus bezig. En hoe! 
Er worden kits gesneden,
 30 cm stukken, 
worden de bakken bewonderd die Meghan al gemaakt heeft, 
lopen we op kousenvoeten en zijn Ziels, 
maar dan ook Ziels gelukkig. 
Hoe zou je dat ook niet kunnen zijn?
Uiteindelijk is de auto beladen. 
Te gek wat er nu weer allemaal mee gaat 

HELEMAAL AAN DE ANDERE KANT VAN DE WERELD!


Nadat alles in de auto zit is het tijd om even de zinnen te verzetten. 
Dat gaat hier makkelijk, 
Meghan woont vlak bij het strand.


 En voor we het weten staan we aan Port Phillip, 
een mega grote baai. 
Zo groot dat het voor mij gewoon hartstikke de zee is. 
Het is onstuimig weer en dat is goed te zien.


Tegen het rooster slaan de golven, 
het geeft een prachtig beeld. 
Heel in de verte zie je de contouren van Melbourne. 


Ze gaan op in een zee van opspattend water, 
het geeft het iets mystieks. 
Het is stil, hier en daar een jogger, een verdwaalde wandelaar. 
De mensen zitten binnen

 “it’s Winter” 


en als je hier woont, is het binnen zitten geen straf!
De happy few, wonen hier in paleizen,
veel glas, super modern, en vooral,
vooral uitzicht op die prachtige zee!


heerlijk van je af kijken, heerlijk mijmeren,
het leven is goed!



Hier geen duingras, maar een ander soort,
mooi, verstilt, grijs-groen,
prachtige natuur!



We rijden verder langs de kust en even later staan we zelfs aan het strand. 
Voeten in het zand, de wind fiks in de haren! 
En de golven……. 


Die kwamen verder dan ik gedacht had! 
Natte voeten, maar wat maakt het uit? 
Wanneer ik dit aan het schrijven ben zijn die allang weer droog!




  
Dan rijden we richting de stad, die eerst nog zo ver weg leek, 
maar in feite letterlijk om de hoek ligt. 
Het is een beetje een gekke stad. 
Volop ruimte. 
Zo rijden wij bijvoorbeeld door het door mensenhanden gemaakte  
Albert Park Lake. 
Waarom je een meer zou maken terwijl je nog geen 200 meter van de zee bent? 
Geen idee, maar het is prachtig. 
Je kunt er van alles sporten.
 Er is een race circuit! 
Een voetbal veld, een cricketveld, rugby veld, werkelijk van alles. 
Als je hier niet sport……. 
Ha ha dan quilt je waarschijnlijk! 



Kijk toch eens naar dat mooi licht!


Herfst, maar palmbomen. Kale bomen,
en dat terwijl alle inheemse bomen nog gewoon groen zijn!


Meghan neemt ons mee naar naar een victoriaanse wijk met de meest mooie huizen. 
Zoals deze met de rode deur. 
Daar wil je toch zo naar binnen? 
Ik vind het er zo gezellig en uitnodigend uitzien. 
Met name de ijzeren versieringen hier aan de huizen. 
De balkons zijn overdadig, ijzeren kant langs de ramen. 
Het is fantastisch mooi.

Wat toch ook gek is en blijft is die Herfst, het vallende blad, 
en wat ik ook maar een moeilijk concept vind is dat ik zo ver weg ben van huis.
Duizenden kilometers en zo voelt het helemaal niet.
 Dat is toch raar? 




Het is mij hier niet vreemd, de mensen niet, 
de gesprekken niet, zelfs de stad niet.
 Ik ben helemaal geen stadse, 
zet mij maar in een dorp en ik ben happy, 
maar hier voelt het niet druk, gestrest, niet te vol en niet te veel. 
Niet te gehaast, niets van dat alles. 
Het voelt hier ‘gemoedelijk’. 


Zie jij jezelf al zitten op dit balkon?

Dan naar een delicatessen, 
oosterse-super-markt. 
Er is van alles te koop, dadels, vijgen 
(waar hebben we dat eerder gezien), 
nougat blokken zo groot 
(mijn moeder had dat heerlijk gevonden) 
heerlijk fruit en groentes. 
Kruiden en 
pasta-smeersels-koekjes-toetjes-kookboeken-boodschappentassen en bloemen!!


Heerlijk om 'in den vreemden' een
supermarkt in te lopen!


Kijk maar even lekker mee!



Een keuken prinses ben ik niet, houd natuurlijk wel
weer van lekker eten.
Zo'n flesje is mee naar huis,
lekkers uit de Yarra Valley!



Leuk toch de tulpen zijn op! 
Daar staan we dan met ons Hollandse voorkomen in deze exotische winkel! Misschien heeft er ook wel een Nederlands kaasje gelegen. 
Hoe dan ook, ‘onze’ tulpen staan vanavond 
toch maar mooi ergens op een tafel in Melbourne. 
ENIG!

En vanaf woensdag zijn onze 

Dutch Heritage stoffen 


te koop in Sydney, 
wat een wonderlijk avontuur is dat quilten toch!


25 opmerkingen:

Ineke zei

Gezellig blogje! Lekker genieten

Marja zei

Fijn dat we toch kunnen genieten van je verslag en prachtige foto's.


Groet,

Annie Kingma zei

Mooie foto'en het verhaal heerlijk om te lezen.
Groetnis Annie

Unknown zei

Heerlijk om te lezen en de 2de keer toch goed gelukt😄

wilma oud zei

Frappant, dat je zover weg bent en sommige dingen zo goed en vertrouwd aanvoelen. Mijn zus heeft ook jaren in Australië gewoond en ze heeft er ook zo'n goede herinneringen aan. Vooral ook op quiltgebied.
Fijn dat je ons ook zoveel details verteld. Merci weer voor dit verslag en foto"s. Lieve groet Wilma

Marguerite zei

Zit te genieten van je verhaal.

christine zei

Heerlijk genieten van hét verre Australië wat us het prachtig en ttoostje vandaag was het bij ons ook koud en nat 17 gr in blankenham .

Inge Slaats zei

Wat een heerlijk verhaal om te lezen en prachtige foto’s om te bekijken. Ik heb er van genoten!

Annemiek zei

Jeemig toch weer opnieuw begonnen met zo een lang verhaal. Het is inderdaad slecht weer. Ook mijn neef en nicht die in Melbourne wonen klaagden erover omdat er een zee zwem wedstrijd gecancelled werd vanwege het slechte weer.
Dan zwemmen ze wel met wetsuits aan hoor. Mij niet gezien. Jullie hebben weer hard gewerkt e nik kijk nuit naar de nieuwe stoffen. Het wordt tijd dat ik naar bed ga, morgen weer vroeg op. Maandag. Veel plezier.

'Quilt@Home door Joos & Jet zei

Leuk om zo met jullie ‘mee te reizen’ ;-)

Freubelsien zei

Gelukkig..staat het er op.
Heerlijk hoor en wat een mooie reis,
Vol met mooie belevenissen.
Leuk dat we mogen mee genieten.

Floor zei

Wat ben jij toch fijn avonturen aan het beleven Juud! En dan ben je ook nog opeens in de herfst beland!
Straks kom je weer terug, en dan is het hier volop zomer, Misschien raak je helemaal in de war. Hopelijk ga je niet straks Zie ginds komt de stoomboot zingen tijden het lapjes verkopen :-)
Geniet nog maar fijn verder, ik geniet lekker met je mee.

Mrs. Sutherland zei

Zo zijn wij er ook een beetje bij. Het leest ook extra gemakkelijk in een makkelijker lettertype, want normaal zijn je lettertjes heel klein en ja, dan moet ik mezelf bekennen dat ik hulpmiddelen nodig ga hebben.
Veel plezier!
Zwaai van Mar

Ineke zei

Gelukkig is je berichtje niet verdwenen, veel te leuk om te moeten missen! Zo kunnen wij door de leuke foto's ook een kijkje nemen van de andere kant van onze aardbol. Dank je voor het prachtige verslag. 😘

Carine Remmery zei

Super heerlijk mee te mogen met jullie avontuur!gr Carine

Yvonne zei

Heerlijk als je hoezo ver van huis toch gewoon ‘thuis’ kan voelen. Heel herkenbaar, ik heb dat ook al vaak gehad. Het is vaak een combi van denk ik, omgeving, sfeer, gezelschap waarin je verkeerd.....
En ondanks het herfstige weer toch prachtige plaatjes kunnen schieten. Het wad weer mee genieten van je verslag!

Annelies zei

Raar om niet alleen in een andere tijdzone, maar ook in een ander jaargetijde te zitten.
Veel plezier bij al die quiltende dames !

Phyllis zei

Wat een super blogpost, zoveel al beleefd en meegemaakt, zoveel indrukken en dat op jullie 2e dag. Mooie foto's , zeker die van Petra bij de zee. De weidsheid van een zee maakt mij ook altijd wat nadenkend (zeg ik dat goed? Ik bedoel wat ze in het Engels 'pensive' noemen), ben daarom ook heel blij dat ik in een stad aan zee woon. Supermarkten in een ander lang? Heerlijk! Moet ik altijd doen, zo leuk om te zien wat ze daar allemaal hebben. Zie dat jullie bij Meghan logeren, doe haar de groetjes, zij was in april met Di mee bij Emma, reuze gezellig!

Else zei

Wat een volle dag, leest weer heerlijk weg!! Zwaaizwaai

Karen Baking Soda zei

Oh fantástisch! Wij hebben het zo maar onze zin gehad twee jaar geleden! Ik had zo nog maanden kunnen blijven. Ik snap precies wat je bedoelt, wij waten oa in Sydney, tich een behoorlijke stad, maar zo relaxed, helemaal geen druk-grote-stads-gevoel. Mensen zo aardig, lekker sfeertje. Dank voor je meekijkje weer!

KijkDaarIs zei

Lekker slapen dat is al heel wat !!
en dan zo dicht bij "de zee"heerlijk ..lekker banjeren langs het strand ..heerlijk !
Fijn dat jullie zo genieten!
Groetjes en een hele fijne tijd !

Ellen zei

Zo leuk toch deze blogpost uiteindelijk online en wat een prachtige luchten, die onstuimige golven werkelijk prachtig, lijkt me toch een apart gevoel hier bijna zomer daar herfst Dat moet dat toch ietwat verwarrend zijn wel heerlijk dat je je daar nu al zo op je gemak voelt dat maakt dat je volop kunt genieten .
Dank voor weer een heerlijk blogbericht !

Lida zei

Wat een heerlijke reis en heb je ook de sneeuw gezien, ik las dat er in Sydney sneeuw was gevallen. Geniet maar van al je gave momenten in dat heerlijke verre land! Groetjes
Lida

Unknown zei

Heerlijk, heerlijk en nogmaals heerlijk...... “ken” je nog maar een week of 3 maar ben al een enorme fan van je.
Echt genieten
Groetjes, Karin

quiltsathome zei

Wat maak je een mooie reis daar. Ben ook heel benieuwd naar je volgende blogverhaal.
Heel erg leuk !