vrijdag 17 november 2017

Quiltweekend

Afgelopen vrijdag heb ik eerst
Annette van het station gehaald,
toen door om de quilt voor mijn
 vriendin op te halen.

Snel wat boodschappen scoren
voor makkelijk maar smakelijk eten
en dan door naar huis.

Naar het quilt-ateliertje.
Heerlijk,
lappen, overal lappen.



Annette is bezig geweest om
200 blaadjes voor Stevies Garden te
tekenen, knippen en rijgen.

Je snapt dat 200 best een aantal is,
dat ze hier ook de hele zaterdag mee zoet was.



Ik was dus druk met Stella quilt,
wat heerlijk om die af te kunnen maken.
Wat was ik blij dat ik haar machinaal
heb laten doorquilten!
Die batikken zijn toch behoorlijk stug,
ik had al last van mijn handen
met het tegenzomen van de bies.
Quilten zou een drama zijn geweest.



Zaterdag kon ik lekker verder met
Tea Party,
van Wendy Williams.



In Zutphen wordt dit een van de nieuwe blokken van de maand.
Deze quilt mag ik maken.
Enig! Een leuke tegenhanger van de Mrs. Billings.
Grotere stukken, heldere kleuren,
gemengd met Dutch Heritage en vilt.
Mooi gemêleerd garen van WonderFil.

Bloemen maken, stof en vilt,
reverse applicatie in stof en vilt,
een duidelijke uitleg,
en dan de stitcherie.



Zondagavond kon ik gaan
Thee-pot Schikken.
Wat staat leuk waar,
wat heeft Wendy gedaan.

Alles met Baste it Glue van Roxanne
vast gezet,
en dan op je akkertje alles vastzetten.
De vilten stelen lekker met een rijgsteek.
De vilten bloemen idem dito,
en de stoffen bloemen 'gewoon' appliqueren.  

Zaterdag komt ook Annemarie langs.
Lekker aan de kop zijn kant van de tafel.
Anne is bezig gegaan met combinaties te maken
voor de hexagon randen.


Ze had haar eigen stoffen mee genomen,
maar de stoffen van een ander......


Heerlijk.
De bakken zijn blijven staan waar ze stonden,
zaterdag is ze er weer,
kan ze weer lekker kijken in de stoffen voorraad.


Karin en ik zaten vorig jaar tussen de lappen
van twee Schattekes in België en deden
exact hetzelfde!
Leuk dat het nu de 'beurt' aan Anne is om 
te kijken wat de ander heeft. 


Het waren twee heerlijke dagen,
het enige wat er niet leuk aan was?
Dat was de rekening van de garage
voor een onderhoudsbeurt aan mijn auto!

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect


8 opmerkingen:

NADINE zei

Wat een heerlijk weekend, tussen quilt vriendinnen , en "sharing" is zo natural tussen quilters. Geweldig ! :D
De quilts zijn, och, just breathtaking !!!

Aaah, the "Stevie's Garden" pattern is patiently waiting in my drawer... Right on the top of my 2018 list.

Hartelijk bedankt voor de inspiratie, Juud.

In stitches,
Nadine

quiltingmieke zei

Piep heerlijk WE
En die auto, de Juudmobiel moet wel inorde
Blijven hoor zodat je lekker door het land ensols
Even over de grens kan blijven zoefen :)

Ga je volgend WE soms naar de beurs in Nieuwegein
Ik ga zaterdag? Wie weet? Samen aan de koffie?
Ooit lukt het ons
Knuf

Yvonne zei

Een dagje alleen maar quilten is heerlijk en twee dagen natuurlijk ‘ double the fun’!
Er is weer hard gewerkt aan heel veel moois tussen het kletsen door. Die rekening is wel een domper, vind ik ook altijd. Je kunt er beter lapjes voor kopen.... maar ja.... treinen is ook niet alles dus dan toch het autootje maar onderhouden......

BezigeBijMirjam zei

Die Annette, 200 blaadjes op één dag! Ze heeft pittig doorgewerkt. Zo gezellig om met elkaar te quilten. Gistermiddag was ik ook bij een vriendin en altijd toch eerst weer even kijken waar we mee bezig zijn en dan lekker praten en breien, quilten dus. Lekker kopje thee, stukje zelf gebakken appeltaart. Genieten. Snuffelen tussen (andermans) lapjes is ook altijd leuk. Fijn weekend weer!

Carin zei

Geweldig zo dagjes met quiltvriendinnen. Als ik dat bij jullie altijd zo zie dan lijkt het net of er hier in mijn buurt amper quiltsters wonen of d equilt bee's zijn weer zo ver weg dat je daar een auto voor nodig hebt en laat ik nu geen auto kunnen rijden hahaha

Dientje zei

Gezellig zo’n weekend. Mooie quilts.

Ineke zei

Zo te zien was het genieten!
Fijn weekend

quiltsathome zei

Leuk wat jij allemaal maakt !