vrijdag 26 mei 2017

Volle dagen

Het waren volle dagen de afgelopen week.
Dagen gevuld met zorgen om Sjaak.
Sjaak die het prima deed, aan het opknappen was en
Sjaak die het niet prima deed en voor geen sikkepit opknapte.
Sjaak naar de dierenarts en Sjaak aan het infuus,
tot vier keer toe.
Sjaak aan de medicijnen en aan aangepast voedsel.
En nu......
s'morgens is het een oude man die maar met moeite uit zijn mand komt.
Wandelen? Nee, daar heeft zijn koppie nog wel zin an, maar zijn lijfje niet.
We beperken ons tot piepkleine, hele piep kleine blokjes om.


Het was ook de week van mijn laatste werkweek
voor onze vakantie!
Frans en ik gaan morgen op reis,
en maxime blijft lekker in huis.
Al dan niet vergezeld van vrienden.
Een soort van op "kamers", 
maar dan met je 'neus in de boter' 
en net wat ruimer!


Mijn aller eerste vakantiedag vier ik met
Susan Smith!
Wat een timing, wat heerlijk om elkaar
nog net te kunnen zien voordat wij vertrekken!
Het is als vanouds.
We kletsen honderd uit, wordt er gelachen,
en lijkt het alsof er geen drie jaar
tussen hebben gezeten.


Annemarie is er ook!
Onze boekhoudster met een keurig lijstje
hoeveel blokjes er nog van wat gemaakt 
moet worden!

En met Susan in huis,
zijn er natuurlijk ook quilts in huis!


Hup in de stoel,
we zullen ze er nog wel een paar 
keer bij pakken vandaag!


Zoals zo vaak ziet een quilt er in het echt
veel en veel leuker uit dan op de foto.
Dat is zeker met deze het geval.
Hoe de quilt heet?
GEEN IDEE,
maar wat ik wel weet,
is dat het een leukerd is.


En dan deze......


met Snow drops.....


and what snowdrops do.....
they just pop up,
anywhere....
And thus in this quilt also!


wat er ook 'popped up'
zijn de stoffen van de Dutch Heritage Collection!
Niet alleen in deze quilts,
maar in meerdere!
Zo leuk!


tja wat moet je hier nu van zeggen.
Lekker needle turnen,
lekker met glue-baste-it


En dit is ook zo grappig.
The ladybug got stuck in the seam!


Kijken, kijken en nog eens kijken


De potten, de plantjes,
de bessen, de vogeltjes.


En wie er mee komt kijken?
Sjaak!
Waar blijven die wijfies ook!


Op de vloer gaan we nog een keer van
groot naar klein


Kleiner....


En dan zie ik het,
mijn zomer hoed die Susan geleend heeft,
past precies bij haar quilts.

Hup een volgend kleurenpallet is gekozen.



Sjaak die ook nog even snuffelt
of er nog een lekker luchtje aan zit.


En toch echt in de keuken moet wezen,
of er nu een quilt ligt
of niet.


Eenmaal buiten is er toch even een 
momentje.......
De aller laatste steekjes om de 
laatste hexagonrand vast te zetten!


Dan even lekker languit op het gras.


met natuurlijk mijn grootste fan!


Dan deze duif, die was UBER DRUK gisteren.
Vloog af en aan met takjes,
en Maxime had nog gezegd dat ze op haar dakraam zaten.
Zouden ze daar dan een NEST aan het bouwen zijn?
Tortels zijn al van die slechte
bouwmeesters.......
En ja hoor!
Voordat er een eitje gelegd is 
heb ik toch het raam maar dicht gedaan.........
De duiven hebben de hele middag sip op 
de schoorsteen gezeten........


Niet dat we super veel tijd hadden om 
daar aandacht voor te hebben.


want wanneer Petra ook komt
begint de show en tell gewoon
weer opnieuw.
Is het opnieuw weer ENIG 
om ze te zien.


Te leuk!


Never change a winning team.........


Ze kan nu eenmaal heerlijke
risotto maken!
Het was een super dag,
mooie quilts,
goed eten,
lekker gekletst en gelachen.

Susan gaat een paar heerlijke dagen in 
Nederland hebben met veel
dames in haar workshops.
Zelfs een trip naar het Belgische Gilde in Gent.
Hoe leuk is dat?

We hebben hartelijk afscheid genomen van elkaar,
was het geen 'goodbye' maar een
'we will meet again!'


Mrs Billings is nu met Petra mee zodat
de Billingsgroep
wel kan zien tijdens mijn
afwezigheid hoe dat nu
zit met die extra punten.

Voor nu een hele fijne dag,
een zonnig weekend.

Ik ga dan eindelijk mijn koffer pakken.

Tot blogs,
all the way from the USA!

Juud

Remember; Better finished than perfect
(remember the ladybug in this post???)












19 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Nou wat een gezellige dag is dat geweest..leuk zo samen aan de quilt in de tuin !
succes met het pakken van de koffers..en gelukkig gaat het met Sjaak wat beter....Hele fijne dag en alvast een hele fijne vakantie !!!

Marijke zei

Wat een heerlijke blogpost vol met van alles en ook Sjaak knapt zienderogen op na het zien van het gezelschap en de prachtige quilts! Veel plezier op vakantie en...
fijne zonnige dag,
groetjes van Marijke

Bed, breakfast en quilts zei

Weer een hoop leuks te zien, fijne vakantie!!!

Anoniem zei

Wat ben jij een bofkont, met zulke goede ontwerpers vriendinnen te kunnen zijn. Heerlijk dat wij mogen meegenieten met al je avonturen. En wat ben ik blij haar in Gent te kunnen ontmoeten. Groetjes Carine

Phyllis zei

Een heerlijk blogje zo vlak voor je vakantie. Zonovergoten met lieve quilts en lieve quilters. En lieve Sjaak.
Geniet van je reis, het wordt vast prachtig en indrukwekkend. Enjoyyyyyyy!!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Klinkt als een heerlijke dag Juud!
Nu lekker op vakantie. Veel plezier en geniet er van

Rita zei

Wat weer een heerlijk blogje met mooie quilts en gelukkig gaat het met Sjaak ook beter. Jullie een hele fijne vakantie, geniet maar lekker, groetjes, Rita

Anoniem zei

Ik zit nu al helemaal klaar om jouw vakantieblogs uit mijn geliefde USA te lezen....ik verheug me.
Susan Smith (waar ik een hele grote fan van ben) bij jou zomaar in huis met al haar wonderschone quilts....wat een EER.
Fijne vakantie Juud en hopenlijk knapt Sjaak weer helemaal op...lief beestje.
Groetjes Coco

Marja Rijnsburger zei

Een heel fijne, mooie en inspirerende vakantie.
Groetjes Marja
🏕🏕🏕

Ineke zei

Genieten!!! Ook van je vakantie!!!
Safe travel!😘

Yvonne zei

Je vakantie is goed begonnen. Fijn dat Sjaak weer lekker rondscharrelt. Hopelijk gaat hij nog een tijdje mee.
Wat een leuke quilts weer van Susan. Een prachtige show & tell!
Goede reis gewenst!

christine zei

Heerlijk blogje op deze morgen .
Wat een prachtige quilt liggen er bij jou op de stoelen en tafels .
Het is zo leuk om de foto.s te vergroten en dan je tafel afschuiven de tasjes en bakjes van andere quilted OOOH wat ben ik erg .Maar ja zo ben ik .😋😋😋
Wens je een hele fijne vakantie met Frans geniet ervan en kom veilig terug samen .

Wilma zei

Hè lekker blogje Weer! Ik ga je zo missen. Geniet van jullie vakantie. X

Anoniem zei

Hoop dat er heel goed op Sjaak gelet word nu jullie op vacantie gaan !!!!!!

Gr Joop.

My name is Riet zei

Wat een geweldige dag zo net voor je vakantie. Heerlijk dat Je Susan nog net een dagje op bezoek kon hebben en wat is dat genieten al die mooie quilts. Ik wens je een fijne vakantie toe .
Liefs van Riet

betty prins zei

Wat een mooie quilts van Susan, echt genieten met elkaar! Alvast heel veel plezier, hoop dat je een super vakantie hebt!

Kyle zei

What a delightful show and tell. Your Mrs Billings quilt is gorgeous. Have a wonderful vacation.

wilma oud zei

Een hele fijne wel verdiende vakantie Juud en bedankt voor de leuke blogjes en ik hoop dat het met Sjaak goed blijft gaan. Groetjes Wilma

Annie Kingma zei

Wat veel te lezen en een mooie blog post. Zo veel moois
Een heel fijne vakantie gewenst. Geniet en kom gezond en wel weer thuis.
Groetnis Annie