zondag 28 mei 2017

Onderweg naar San Fransisco

zaterdag 27 mei

Hi Maxime,
het eerste blogje voor jou!
Weet je ook waar wij mee bezig zijn.

Gek, zo wordt je wakker in je eigenste bed, 
je laat je naar Schiphol rijden door je dochter,
je stapt in en 'even later' stap je 
in San Francisco weer uit.


Altijd weer leuk op Schiphol,
een compleet andere wereld dan
de Nederlandse waarin wij dagelijks leven.
Al die nationaliteiten.
Maar eerst door de douane.
Dat bleek geen sinecure,
riem af, door een röntgen apparaat
en dan worden AL onze tassen
gecontroleerd.
Van Frans en van mij.
We zijn er even zoet mee,
maar het is voor onze eigen veiligheid,
niks erg dus.


Even later zitten we naast elkaar in het vliegtuig,
sturen nog wat berichtjes naar 
de Bep-Bee en met die berichtjes
doet Frans ook nog even de groetjes.


40 minuten later stappen we uit in Frankfurt,
de VERKEERDE kant op,
maar van hier uit kunnen we ineen keer
door naar San Francisco.


Met bussen worden we over het vliegveld gereden, 
een MEGA groot vliegveld mag ik wel zeggen.


Natuurlijk gaat er een parfumflesje mee de tas in.
Niet omdat het goedkoper is, 
maar meer omdat het erbij hoort.


GEWELDIG die koekoeksklokken.
Weet je ook zeker dat je in Duitsland bent.


Een klok met een Sjaakje erop!
Van Janny hebben we gelezen dat hij
gisterenavond heeft geblaft,
dat dit ook zo weer voorbij was,
dat hij lekker heeft gegeten
en als een oude baas
door het huis heen schuifelt.

We dachten een lange overstap tijd te hebben,
maar na de parfum,
foto van de koekoeksklokken,
pinnen van de eerste dollars,
en alweer een controle,
waarbij Frans weer 'at random' gecontroleerd werd!
moeten we eigenlijk gelijk al boarden.


Het is helder weer, eigenlijk de hele vlucht wel.
Frans en ik zitten gescheiden van elkaar.
Ik naast zwijgzame Italianen.
Ik handwerk wat, lees veel en slaap.
Onder ons mooi Groenland.


En stukken land met grote ronde groene cirkels,
wie het weet mag het zeggen.


En dan EINDELIJK de GOLDEN GATE,
niks in de mist,
gewoon lekker in het zonnetje.
Hopelijk is dat morgen ook nog zo!
(bij jullie is het al morgen,
het is tegen 3 uur nachts wanneer ik dit type)
Dan willen we namelijk een rondje fietsen.


Alcatraz, zo dicht bij de stad,
en zo ver weg!


Downtown San Fransisco.
Ons hotel is ook down town.
Het is meer een youth hostel,
we zullen ongetwijfeld de oudste gasten zijn.


Altijd leuk die bordjes.

Na een taxirit van een half uur liggen we nu even voor
pampus op bed. 
Even maar.
Straks de straat op om wat te gaan eten.
Nog een uurtje of twee door bijten en dan lekker slapen.

Terwijl ik blog,
leest Frans wat Tom Du Moulin heeft gedaan.
Zo ver van huis,
en toch ook nog zo dichtbij.

Tot Blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect!



14 opmerkingen:

Marja zei

Heerlijk, het is begonnen!
Geniet er van daar en maak veel herinneringen.

Groet,

(ps die oefening in 'rondjes maken' daar beneden is goed gelukt:)

Sjoukje zei

Hartstikke leuk bericht! Ik wens jullie een heerlijke tijd!

Annemiek zei

Fijn te lezen dat alles gladjes verlopen is. Dat is een goed begin. Geniet ervan. Lieve groet Annemiek

BezigeBijMirjam zei

Fijn, weer goed aangekomen. Duim voor je dat je de Golden Gate ook op de fiets kunt zien, dat er geen mist is. En misschien even naar Sausolito? Lekker genieten jullie samen. Een gerust gevoel voor jullie dat het met Sjaak weer beter gaat. Lieve groet!

quiltingmieke zei

Piep
Geniet ze

Wij vliegen weer huiswaarts

Knuf

betty prins zei

Fijn dat je er bent, geniet vooral samen van alles en laat ons soms even mee genieten x

Unknown zei

Geniet van je vakantie....

Aunt 'Reen zei

Wishing you a wonderful time in San Francisco!
Safe travels and special memories too!

Yvonne zei

Terwijl ik dit tik wint Tom de Giro!
Bijzonder blijft altijd dat tijdsverschil en die jetlag..... klaar wakker midden in de nacht.
Voor mij ook altijd een mooi moment om even te bloggen, het hoofd leeg te maken en daarna hopelijk nog even slapen!
Jullie mooie reis is begonnen, ik ga heerlijk genieten van al jullie avonturen!
De aankomst was al super zo vliegen over SF! Wat een uitzicht!

Anoniem zei

Dumoulin wint de GIRO D'ITALIA wilde ik ff doorgeven...
Groetjes fijne reis Coco

Nifty Quilts zei

It is exciting to know that you are in the U.S.! I will look forward to following your travels. If you are still in SF and you have some time downtown, you might want to visit the Britex fabric store--four floors of fabric!

Evelyne zei

Hi Judith, wat weer een heerlijk blogje om te lezen! Wat vervelend dat Sjaak ziek is en de timing is ook al niet zo fijn, et voor je vakantie!
Ik hoop dat het goed gaat met hem en dat er met liefde gezorgd wordt tijdens jullie vakantie>
Ik loop een beetje achter met lezen,omdat ik het hier in La Douce ook zo druk heb!
Maar ik beloof je bij te lezen. Als ik in Nederland ben wil ik ook graag bij je in de leer voor het handquilten!!
Vandaag naar het nestje van mijn nieuwe hondje ( Schnauzer) gaan kijken in Duitsland. Kan niet wachten tot wanneer ik hem op mag halen.
Hele fijne vakantie samen en geniet ervan!!!

Liefs,
Eef

Kyle zei

Enjoy San Fransico. It's one of my favorite cities.

Phyllis zei

Het kan beginnen!