donderdag 28 mei 2015

1e Pinksterdag

Oh wat is die zon lekker!
 In de ochtend rommelen we nog wat aan, 
maar dan MOETEN we naar buiten.
DSC00406[1]
Ik doe dat met een nieuw project……… 
DE VINGERHOEDJES! 
Van rood, roze, oranje, naar licht. 
En dus heb ik twee trommels die nu ‘alleen nog even’ flink gevuld moeten worden.
DSC00407[1]
Van Wilma had ik allemaal lapjes mee gekregen. 
Da’s leuk, maar phoe zeg wat een werk…… 
Eindeloos heb ik zitten tekenen en knippen,
 en ben ik een beetje opgeschoten? 
Nou eh NEE!
Dat geeft helemaal nix, het is leuk om mee bezig te zijn.
Dit wordt het 'tussen door ik werk er aan project'
DSC00408[1]
De zeuren liggen er ook. 
Te wachten op Wilma, want even samen wat uurtjes in de tuin is ook errug leuk!
DSC00413[1]
Wanneer Wilma er eenmaal is, gaan de vingerhoedjes aan de kant, 
en komt de Zeuren vol in beeld.
DSC00409[1]
Voor het beeld leg ik er vast wat sterren naast. 
Oh wat ENIG. 
Ik ben er WEG van.
DSC00411[1]
En Wilma? Die was druk bezig met het naaien van rondjes, rondjes en nog meer rondjes.
Al met al een PRIMA eerste Pinksterdag!

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect!

20 opmerkingen:

Nathalie zei

he Juud, wist je dat er een vingerhoed-stempel is? Ik weet niet of het de maat is van de vingerhoedjes die jij wilt maken natuurlijk. Ik werk zelf met een stempel voor de tripjes, want 5000 vierkantjes tekenen is net zo erg als heel veel vingerhoedjes. Dus bij een project als deze vind ik het zeker de moeite waard om het aan te schaffen!

Wilma zei

Wat heerlijk relaxed was het weer. Maar goed dat we aan de praat raakten op die Dear Jane dag in Naaldwijk. Op naar Nog veel meer Bee-tjes, vakanties en uitstapjes.

Wilma Kuin zei

Vingerhoedjes verslaving!! Hoe leuk... heerlijk om die duivelse hoedjes te maken...

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Oh die zeuren die wil ik toch ook echt nog eens gaan maken.
Misschien als ik nou eerst gewoon het patroon eens koop, komt dan de rest vanzelf toch?
Prachtig Juud.
Maarre die vingerhoedjes? mmm ik ben er ook lang mee bezig geweest. Ik ben niet zo van steeds maar hetzelfde. Word daar erg slaperig van….
groetjes
Wietske

Rita zei

Leuk een vingerhoedquilt maken, heerlijk werk, die van mij is alweer een hele tijd klaar en ik vond het, een leuk tussendoor, werkje. Zitten ruim 5000 vingerhoedjes in. Dus je kunt vooruit. Gr. Rita

Supergoof zei

Hé dat vind ik leuk om te zien, vingerhoedjes!!!!
Heel veel plezier met maken, het is zo'n leuk werkje tussendoor. Gewoon af en toe op pakken, en dan groeit er, bijna als vanzelf, een beeldschoon lappie.
:o)

Ineke Original zei

Prachtige Quilt weer!!! Je raad het nooit.....ook IK heb mijn eerste vingerhoedjes geknipt.

quiltsathome zei

Ha, wat leuk, een nieuw project ! Wat is het toch dat het altijd zo leuk is om weer iets nieuws te beginnen ?
Heel veel plezier met het maken van deze quilt.

Anoniem zei

Ha, ook al aan de vingerhoedjes. Ik doe het ook en vooral om mee te nemen, wanneer ik niet verder kan met de andere projecten en toch iets wil doen tijdens het oppassen op kleinkinderen of op een Bee, waar meer gekletst dan gewerkt wordt !!!
Groetjes Wilma

Dientje zei

Heerlijk dat gepruts: bedenken, zoeken, voorbereiden, naaien en genieten. En dan ook nog een zonnetje erbij, wat wil een mens nog meer. De 'zeuren' ziet er geweldig uit. Zelf twijfel ik over de vingerhoedjes, het ziet er meestal mooi uit, maar soms ook druk. Ach wie weet. Fijne dag. Dientje

Floor zei

Staat heel mooi die sterren naast de "Zeuren".
Dat was lekker genieten zo samen in de zon in de tuin.

Lida zei

Wat worden je zeuren mooi! En wat leuk dat je vingerhoedjes gaat maken, de rage is voorbij, maar ook hier blijft het trekken, misschien ooit! Veel plezier met je steekjes!
Groetjes
Lida

Ieke78 zei

Wat leuk! Vingerhoedjes!!! Mijn lapje ligt alweer een behoorlijke poos onaangeraakt in een poppenwagentje.

Annie zei

Die zeur quilt word prachtig en de aan de vingerhoedjes kun je overal werken zonder veel gereedschap !

Groetjes,
Annie.

Hermie zei

Heerlijk verslavend die vingerhoedjes, ik doe al een paar maand over de laatste 8 rijen, erg he?

Quiltpassion.blogspot.com zei

Leuk, die hoedjes, maar ik denk idd dat het naaien vlugger gaat dan het tekenen en knippen.
Wat mooi die zeuren quilt, en die sterren ernaast doen het prachtig!
Groetjes, Cisca

Truus zei

Mooi wordt je Zeurenquilt en leuk de vingerhoedjes.
Ben eerst met de hartjes en sterrenquilt bezig maar die hoedjes lijken me ook een leuk tussendoor project.Gezellig om zo samen bezig te zijn.
Nogmaals gefeliciteerd met jullie prachtige en geweldige dochter!
Mijn reactie is blijkbaar niet aangekomen in het vorige blogje.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Niets leuker dan een nieuw project starten! Heerlijke
Pinksterdag had je. Ik moest erg lachen toen ik las dat je nog in bed mijn blog bijleest. Jij ook een hele fijne vakantie gewenst, ik lkijk uit naar alle verhalen. Lekker even afkicken zonder internet, alleen maar Quilten! Happy stitching!

Rosa zei

Just stunning!

Marja zei

Leuk hoor, aan de Vingerhoedjes.
en je Zeuren wordt prachtig!

Groet,