zaterdag 22 november 2014

Verjaardagsbee en bijzondere cadeaus

Het is altijd leuk om samen te bee’en natuurlijk,
altijd heerlijk om je te verheugen op ‘het samen zijn’.
Vandaag waren het de 7-sisters plus nog extra.
De extraatjes waren Betty van Atelier Prins,
Elisabeth van Elisabeths quilts en 
Pauline, zonder blog en zonder FB.
10 vrouwen, helemaal gezellig,
terwijl de dames hun kilometers aan het rijden zijn zorg ik ervoor dat hier thuis
alles klaar staat.

Bij een verjaardag “horen” cadeautjes. 
En die hebben de dames ook bij zich. 
Mooie lapjes, mooie kaarsen, heerlijke chocolaadjes,
een eerste kerstboompje, gebreide sokken! 
Helemaal leuk.

DSC07830

Het is een heerlijk RIJK gevoel, al die vrouwen,
sommige ken ik al jaren, anderen nog niet zolang, 
maar voelt het wel echt helemaal goed! 
En weet je wat ook zo leuk is???? 
De voltallige tafel gaat in januari mee op QUILTWEEKEND!!
Dan komen er nog 6 quiltsters BIJ!
Met ons 16-en, in een huis!
 Dat beloofd wat! 

Maar goed ik had het over cadeautjes…….. 
CADEAUS eigenlijk!
Pauline en Elisabeth hebben samen een quilt voor mij gemaakt. 
Ik ben er stil van….. 
Niet helemaal stil hoor! 
Ik raakte gewoon geëmotioneerd! Jeeminee! 
Wat een geschenk, dat is toch echt te gek!

DSC07771

DSC07772DSC07774

De stitcheries kloppen echt helemaal!
 Een thee drinkende, quiltende meid,

DSC07775DSC07773

met een hoofd vol mooie herinneringen en 
die zo druk als een bijtje de volgende uitjes al aan het plannen is!

IMG_4817

Dan begint Ineke te speechen, 
hoe de 7-sisters ook hun best hebben gedaan…. 
Dat ze er al heel lang mee bezig zijn geweest. 
En wanneer ik met dit mooi ingepakte cadeau in handen sta,
 en voel dat de inhoud zacht is, 
voel ik de eerste tranen al prikken.

IMG_4815

En daar zijn ze! 
De WATERLANDERS! 
Laten we het erop houden dat mijn make-up doorgelopen was, 
maar wat pakte ik hier uit?

DSC07855

Deze quilt, maanden zijn ze er mee bezig geweest. 
Toen ik van de zomer met mijn tenen aan een Lago in Italië lag,
 waren zij, ook warm, bij elkaar……… 
Dat ze samen waren wist ik, 
maar ik dacht dat ze met hun eigen werk bezig waren. 
Sterker nog, daar stuurde ze ook foto’s van door op Whats App!
 Maar daar waren ze HELEMAAL NIET MEE BEZIG!! 
In juli al werd de quilt in elkaar gezet,
 en is toen een rondje gegaan langs alle sisters.
 Allemaal hebben ze hun eigen blok gequilt. 
Ineke heeft uiteindelijk de bies erlangs gezet.

IMG_4782IMG_4783
IMG_4793IMG_4794

Dus ergens in juli zag het er zo uit.
Laten we eens gaan kijken.

DSC07848

Dit is het blok van LZ. 
Een mooi hart in het midden, met in het midden van het hart een blauw lapje, 
een lapje gekocht op onze tweede Amerika reis.
 Bij Hannah, herinneringen!

DSC07849

Het tweede blok van Wilma van quilting willempje
Ze heeft voor slingers gekozen omdat “juud er altijd een feestje van maakt” 
(wat een mooi compliment),
 maar ook een dear jane blokje, want het is uiteindelijk tijdens de
 Dear Jane dag in Naaldwijk geweest waar wij elkaar ontmoet hebben. 
Ook prachtige spakenburgse stofjes,
 met in het hart van de Sunburst een heuse antieke!

DSC07850

Dan het blok van Ineke een Amerikaanse vlag want
 wij hebben elkaar in de Verenigde Staten ontmoet, 
toen ik naast haar kwam zitten was het ‘vriendschap op het eerste gezicht’ 
anders kan ik het niet omschrijven. 
Ook een Pocket mandje, 
een eerste quilt die we allebei hebben gemaakt.

DSC07851

Berna van het country nest, heeft Dear Jane blokjes voor mij gemaakt. 
En daarin heeft ze mijn kusje voor Jane gekopieerd. 
Super leuk dat Berna deze gemaakt heeft want zelf was ze helemaal 
NIET van de Dear Jane. 
En nu?
 ach wat zal ik zeggen;
 “ze is hooked”

DSC07852

Nu weet ik ook dat Janny niet alleen op Sjaak heeft
 gepast afgelopen zomer, 
maar dat ze OOK heel hard heeft gewerkt aan deze hexagonnen! 
PRACHTIG mooi en helemaal in mijn kleur. 
Lekker rood, mijn naam staat er zelfs in, en 50.
 Het is een blokje waarin is gefussy cut, 
en waarin je ook vooral blijft kijken en ontdekken.

DSC07853

En dan Joke,
 gebroken knieschijf, in een rolstoel, liggend op bed, 
maar ook hier is heel hard door gewerkt. 
Joke heeft gekozen voor een vlindertje omdat ik volgens mijn 
sisters ‘een fladderaar’ ben. 
En dat klopt ook wel, ik ben een ‘springer’, altijd bezig.

DSC07854

En onder al deze blokken staan de dancing dolly's!
 Of moet ik zeggen ‘the dancing sisters”, hand in hand! 
Ik ben de dolly met het groene kantje! 
De achterkant is lekker OKER, daar ben ik gek op! 
, zijn dat mooie cadeaus 
of zijn dat mooie cadeaus?
Maar er was meer quilt plezier.

DSC07801DSC07807

De LE van Ineke …….

DSC07822DSC07823

en de LE van Janny en de LE van Wilma, ons piepkuiken!
(ik ben nu officieel 'piepkuiken' af)

DSC07825DSC07824

Maar er was meer! VEEL MEER!

DSC07777DSC07786

Een kleinere Stonefields, 
voor een van de dochters van Elisabeth. 
Overigens een quilt die Sjaak ook wel wat vond…… 
Mag zo in zijn mandje…….

DSC07759

Ook een dag waarop een Prins zijn Prinses ontmoette! 
Wat zijn ze toch leuk. 
(het patroon is nog niet te koop in NEDERLAND, alleen via de workshops. Ik hoorde vandaag dat ene Andre het patroon verkoopt voor 40 EURO!
 Dit is ongeoorloofde verkoop!)

DSC07790DSC07794

Ook heeft Betty haar quilt voor haar workshop bij Petra Prins meegenomen. 
Wat een PLAATJE!

DSC07809

De tafels lekker leeg, 
want wij waren druk met ‘geïnspireerd’ raken. 
We hebben lekker geluncht, geklets, koffie en thee gedronken, 
zijn we bezig geweest met onze quilts. 
Aan tafel de LE’s, de Prinsen, Stonefields, Enkhuizen.

Het was een heerlijke verjaardag en
 een hele memorabele dank zij mijn SISTERS!

Fijne avond verder,
tot blogs,

een hele HAPPY Juud
remember; better finished than perfect

48 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Jeetje Juud toch, wat een verrassingen en wat een feest.
Dit is zooo leuk!!!
groetjes
Wietske

Rita zei

Wat ontzettend lief een quilt gemaakt door je quiltzusters. Dat voelt pas warm.

Saskia Smit zei

Een gouden dag met een diamanten randje!

Noa zei

Wat een leuk kado heb je gekregen geen wonder dat je er stil van werd

Marja zei

Wat een waardevolle warme quilts heb jij gekregen!
Leuk verslag van een heerlijke verjaardag!


Groet,

Elisabeth zei

Wat een heerlijke dag en een prachtige quilt van je sisters...en ja nu nagenieten! Groetjes Elisabeth

christine zei

Jeetje Judith begrijp heel goed dat je het niet droog hield fantastische kado

Wilma zei

Dank je voor weer een heel heel leuke dag met verwennerijen. En voor alle aanwezigen: ik vond het super gezellig met jullie, een heerlijke dag. Juud wat ben ik blij dat je blij bent met jouw Sister quilt en met die prachtige stitcherie quilt.

Dientje zei

Wat een prachtige geschenken. Daar verlies je wel een traantje bij. Fijn dat je zulke lieve mensen om je heen hebt.
Heel mooi. Groet, Dientje

Annie zei

Geweldig, wat een enige quilts heb je gekregen,ja daar schieten de tranen van in je ogen.
Dat hebben die meiden zomaar voor jou gemaakt.
En dan komen er ook nog weer van die prachtige quilts over de vloer, snif.....dat heb ik allemaal gemist, kleine troost, de tuin ziet er weer netjes uit.

Lieve groet,
Annie.

Ineke M zei

wat hebben we vandaag een heerlijke dag gehad, je hebt het allemaal weer prachtig verwoord
Juud
een dag met een gouden randje, we zullen hem allemaal koesteren
lieve groet Ien

Berna zei

Het is je gegund de warmte van je sisters! Je was er even stil van, eindelijk haha. Gelukkig hervond je je snel maar het was goed ook een andere Juud te leren kennen. En zo maken we met z'n allen mooie herinneringen.
Morgen lekker van nagenieten en de dag erna en die erna. Een bijzondere verjaardag om op terug te kijken.
Fijne zondag.

Floor zei

Wat een schitterende dag heb je beleefd Judith! Een dag om nooit te vergeten.
En zo lief dat ze zo'n mooie quilt voor je hebben gemaakt, die verdiend een ere plaatsje. Geniet nog maar heel lang na...

Lida zei

Jemig, wat een gave verjaardag en wat een prachtige cadeaus! Nu ben ik wel jaloers hé, dat begrijp je wel, zal ik eens hints gaan geven aan mijn quiltvriendinnen, ik wordt tenslotte bijna 65! LOL! Nee hoor ik gun het je graag en hoop dat er heel lang van mag nagenieten! Groetjes
Lida

Yvonne zei

Wat ben je heerlijk verwend en omringd door vriendschap en liefde! Heel mooi, de quilt die je hebt gekregen!

Evelyne zei

Jeetje Judith wat een prachtige cadeaus heb je gekregen!
Heerlijk zo verwend te worden!
Mooie verjaardag om op teug te kijken!

Groetjes, Evelyne

carina zei

Een mooie dag om je te herinneren. Nog gefeliciteerd! Lekker verwend

BezigeBijMirjam zei

Ha Juud,
Wat ben jij verwend zeg! Prachtige quilts! En zo persoonlijk. Snap dat je een traantje weg moest pinken. Het zag er allemaal gezellig uit. Fijne zondag! Groetjes Mirjam Hesseling

Hilde zei

Een verjaardag om nooit te vergeten. De 7 sisters weten hoe ze je kunnen verwennnen.

Annelies zei

Wat een rijkdom in meerdere opzichten !

Inge Slaats zei

Jeetje Judith, ik begin bijna mee te huilen. Wat een cadeaus, zó mooi en vol liefde gemaakt voor jou. Deze "zusjes" moet je koesteren, wat een lieverds. Deze verjaardag was er één met een dikke gouden rand, dat zie ik zelfs op afstand. Jij kunt nu heerlijk nagenieten van al het moois dat je kreeg.
En ik vind het fijn dat ik via je blog mee mag kijken.

Phyllis zei

Wat een top dag en wat een top cadeau's! Fantastisch als mensen dat voor je doen. Mooie foto's ook van alles, een super blogpost!

sylvia zei

wat een dag en wat een kado's........zat met kippenvel te lezen. Dát zijn nog eens vriendinnen!! Een verjaardag om nog heel lang over na te praten!!!!! Liefs, Syl

marianne zei

Wat ben je verwend met leuke en dierbaren cadeautjes !!!
Koester ze !!

katrien zei

Wat een superleuke verjaardag heb je gehad.
Prachtige quilt hebben ze voor jou gemaakt.

Janny zei

Het was een super gezellige dag met een gouden randje. Bedankt Juud. het was niet alleen super om een quilt aan een sister te geven ,maar ook om hem met de sisters te maken. Geniet er lekker van. Liefs Janny

conny's quilts en creaties zei

Wat een super bee werd het zo, met die prachtige cadeaus voor jou. Vooral die quilt, geweldig hoor!

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een dierbaar cadeau! En niet alleen dat, ook nog eens ècht mooi! Geniet ervan of eronder...

Greet zei

Wat een geweldige verjaardag had je. Prachtige quilt hebben je sisters voor je gemaakt. Dit is een dag die je altijd zal bij blijven.
Groetjes,
Greet

betty prins zei

Het was zo supergezellig om met elkaar jouw verjaardag te vieren!
De quilts zijn allebei prachtig, niet een beetje mooi of zo maar echt heel heel erg schitterend! Je bent gruwelijk verwend, maar je wordt maar eenmaal 50 dus geniet nog lekker na van de hele week van feesten..

Marina Brito de Campos zei

Wat een prachtige quilt van je quilt zusjes!

Phebe and Jane zei

Wat een onvergetelijk feest!
Ook van mij van harte proficiat met deze mijlpaal.
Groetjes,
Marian

Carin zei

Wat een verrassingen op deze overgetelijke dag. De quilts zijn schitterend die je hebt gekregen.

Anoniem zei

Het was een fijne dag lekker nagenieten vandaaglieve groet J de B uitSe

Merian zei

Jij hebt een gouden dag gehad! Met hele mooie cadeautjes.
Geniet nog maar lekker na!!
groetjes Merian

Else zei

Zo te lezen een onvergetelijke dag met gouden rand! Geniet er nog lekker van Saartje. Dikke knuffel van mij

Jane in Cumbria zei

Ik zat hier zelfs nog met tranen in m'n ogen mee te lezen. Echt fantastisch! Daar kun je nog jaren van nagenieten!

Hermie zei

Wat een heerlijke verjaardagsbee, super Judith wat ben je lekker verwend, maar dat mag als je 50 wordt.Blijf nog maar lekker lang genieten van het quilten

Anoniem zei

Dit is ware vriendschap. Jij geeft zelf ook veel en je ontvangt veel. Schitterend Juud !!!

Sis Voorn zei

Nu weet je het dan EINDELIJK ;-))
Wat een geweldig cadeau !
Tja en die LE van Ieneke.... geen worden voor !

frameless mind zei

Na het lezen van dit blogje kan ik maar een ding zeggen "Ze hebben je ECHT graag Juud". Wat een leuke verjaardag heb je gehad!

tiemetje zei

Wat mooi en bijzonder om te zien en te lezen, met liefde gemaakt dat zie je zo!

Kleine Vingers zei

Hoe leuk is dat, zo'n gezellige dag en super cadeaus! Groetjes Aurora

Betteketet zei

Beetje laat, maar wel gemeend: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en nog vele jaren erbij! Wow, wat ben jij heerlijk verwend met 2 quilts, echt supergave cadeaus om nog lang te koesteren!
Groetjes Betty.

quiltsathome zei

Hoi, na mijn quiltmidweekje kom ik nu pas aan het kijken op je blog toe. Wat heb je een leuke verjaardag gehad !
Nogmaals gefeliciteerd !
En wat heb je leuke cadeaus gekregen !
Op naar de 100, hè ?

brigitta seinen zei

Jemig wat ben jij ongelooflijk verwend. Wat een mooie cadeaus en prachtige quilts. Super, wat lief en wat een dierbaar geschenk. Je hebt het verdiend, heel veel plezier ervan. Groetjes, Brigitta
Zo jammer dat ik je blogjes niet kan lezen op mijn tablet, want dan mis ik er wel eens eentje.

Ineke Original zei

Helemaal geweldig! Wat heb jij mooie dingen gekregen. Het mooiste geschenk.......zo'n stel vriendinnen!

Klaske zei

Wat een lieve vriendinnen heb jij! (Wist het stiekem al van Wilma)Prachtige quilts hebben ze voor je gemaakt, snap dat je daar erg ontroerd van was! Geniet maar van die lieve vriendinnen!