maandag 27 oktober 2014

The Owl and the Pussy-Cat


 



In the Stonefields quilt zitten een uiltje en een poes SAMEN in een BOOT!
Een gekke combinatie die, voor mij totaal onbekend,
uit een gedicht van
Edward Lear komen.
 
The Owl and the Pussy-cat went to sea
In a beautiful pea-green boat,
They took some honey, and plenty of money,
Wrapped up in a five-pound note.
The Owl looked up to the stars above,
And sang to a small guitar,
"O lovely Pussy! O Pussy, my love,
What a beautiful Pussy you are,
You are, You are!
What a beautiful Pussy you are!"

DSC07360[1]

Pussy said to the Owl, "You elegant fowl!
How charmingly sweet you sing!
O let us be married! too long we have tarried:
But what shall we do for a ring?"
They sailed away, for a year and a day,
To the land where the Bong-Tree grows
And there in a wood a Piggy-wig stood
With a ring at the end of his nose,
His nose, His nose,
With a ring at the end of his nose.
 DSC07361[1]DSC07363[1]


"Dear Pig, are you willing to sell for one shilling
Your ring?" Said the Piggy, "I will."
So they took it away, and were married next day
By the Turkey who lives on the hill.
They dined on mince, and slices of quince,
Which they ate with a runcible spoon;  
And hand in hand, on the edge of the sand,
They danced by the light of the moon,
The moon, The moon,
They danced by the light of the moon.

DSC07366[1]SF-14Stonefields

Pure ROMANTIEK in Stonefields!
Wat een ROMANTISCHE uil!

Leuk toch om dit even gelezen te hebben?
alvast veel plezier met maand twee,
volgens mij zit die er nu weer aan te komen!
Hoe leuk is dat?

Wat denk je zou Rocco, het konijn, ook op de bruiloft zijn geweest?

 
Fijne maandag allemaal,

Tot blogs,


Juud

14 opmerkingen:

Wilma zei

Tuurlijk, Rocco is overal bij. Bij de bruiloft, bij de Prince en volgens mij is hij ook op visite bij little Sparrow. Wat een feestkonijn. Leuk die romantiek in een (sprookjes)quilt.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Makkelijk zat Juud, jij hoeft de quilt maar te pakken……..
Heerlijk lijkt me dat hoor. Maar inderdaad, deze week gaat deel 2 op de bus, dus iedereen kan weer verder. Zo leuk!!!
groetjes
Wietske

Berna zei

Wat leuk dat zo'n blokje gebaseerd is op een gedichtje. Je moet er maar op komen.
Vanavond de quilts van susan even laten voor wat ze zijn en quilten maar. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen. We zullen zien

Rya, Rotterdam zei

In 1974 heb ik in Amerika een boek gekocht "Making things for your home".
Daarin staat een wandkleedje voor de kinderkamer "The Owl and the Pussycat".
Het gedicht ken ik niet, maar het is een lollig verhaal.
Er staan trouwens meer leuke dingen in dat boek.
Groet, Rya, Rotterdam

Carin zei

Leuk dta gedicht en Rocco is natuurlijk bij de bruiloft geweest ;-)

Annie zei

Enig gedicht !

Groetjes,
Annie

Yvonne zei

Ik ken dit gedicht nog wel van de middelbare school. Leuk zo'n blokje met een eigen gedicht.

Petra zei

Wat grappig dat jou dit plaatje helemaal niets zei. Het was voor mij juist de reden om te vallen voor deze quilt. Ik heb het gedicht altijd al geweldig gevonden, mijn dochter had er toen ze klein was gordijnen en een dekbedhoes van en ik vind de quilt zo leuk. Een win win situatie.

Ageeth Dorsman zei

Lief gedicht bij een lief plaatje. Ook leuk om een gedichtje of versje, dat voor ieder persoonlijk betekenis heeft, te tekenen en aan je quilt toe te voegen. Lijkt mij zo leuk, de verschillende Jan-Huigens-in-de-ton of Berend-Botjes of Kaboutertjes-Spillebeen of.. of... Ik ben heel benieuwd hoe de verschillende quilts worden ingevuld...
Groetjes van Ageeth

Jane in Cumbria zei

O wat enig om dat gedicht weer eens te lezen! En wat heerlijk dat je zo die quilt even kunt oppakken! Mag je hem nog lang houden?

Marina Brito de Campos zei

Dank je wel voor het leuke gedicht. Ik kende het niet. Schattig blokje.

Bed, breakfast en quilts zei

Je zou toch gaan machinequilten als je dit leuke quiltrek van Susan ziet! Maar eens gaan oefenen..... Het gedicht ga ik bewaren bij de Stonefield, helemaal leuk, maar waar is de ring in de quilt?

Unknown zei

Wat een heerlijk gedichtje!

Carin Wijnand zei

Wat leuk dat je dit gedichtje plaatste, ben nog steeds aan het dubben of ik moet toegeven aan die allerliefste quilt, die roept van "maak mij. maak mij ook" .... en dan met zo'n achtergrond gedichtje erbij wordt het nog lastiger...