zondag 20 april 2014

The Burnt

Nou,nou dat is toch een tijd geleden dat ik daar mee bezig ben geweest.
En weet je hoe dat komt?
 Omdat er weer een bies aangezet moest worden,
en ik heb (geen flauw idee waarom)
een HEKEL aan biesjes, randjes, name it, niks aan.
En dus hing daar de burnt op mijn kamertje.
Daarnaast de lap blauw waar de bies van gesneden moest worden.
Een moeite van niks,
maar voor mij een moeite van veel!
En dus bleef ze liggen, zonder bies…….
 
DSC02126
 
En zonder bies begin ik vast aan een volgende rand,
10 halve punten en de vier hoekpunten.
Al bij de eerste punt strand ik,
want als ik het niet aan de quilt kan zetten, dan heb je er natuurlijk HELEMAAL NIETS AAN.
 
DSC02808DSC02809
 
En dus komt de ‘blauwe’ lap naar beneden,
om gesneden te worden,
om dan eindelijk aan de quilt te komen waarvoor ze met zoveel plezier gekocht is!
Enne, wel is waar een klusje,
maar ook niet meer dan dat.
 
DSC02812
 
En hoewel ik een prima en mooie quiltruimte heb in huis,
waar ik alles lekker kan laten slingeren,
slingert het nergens zo lekker als in onze woonkamer!
Ha Ha
En ga ik beneden lekker aan de slag,
halve sterren maken,
hoeksterren maken.
 
DSC02837DSC02848
 
En eens uitleggen om te zien hoe het dan worden zal.
Leggen we ook de quilt van LZ’tje uit,
dan kan ik zien hoe het worden zal!
En dat werkt natuurlijk enorm
stimulerend.
 
DSC02815DSC02818
 
Op de schouw is het Pasen,
Pasen van jaren geleden,
Pasen toen Maxime nog op de kleuterschool paas-pompoenen maakte,
en Pasen van nu in de vorm van het nieuwe vaasje.
 
DSC01813
 
Deze dagen ga ik mij bezig houden met de Burnt en het maken van
Burnt-EIEREN!
 
Fijne Paas-quilt-dagen allemaal,
 
tot blogs,
 
Juud

13 opmerkingen:

carina zei

Het wordt erg mooi! Soms hik je er tegen aan en moet je gewoon beginnen en valt het achteraf wel mee. (Moet je horen wie het zegt) leuk die paar relikwieen van Maxime

Yvonne zei

Goed dat je je aversie opzij hebt gezet en nu weer lekker verder kan. Het wordt prachtig en nu LZ'tje al verder is geeft dat extra stimulans natuurlijk! Fijne Paasdagen!

Berna zei

Stom he dat je soms tegen zoiets eenvoudigs als een biesje kan aanhikken. Herkenbaar hoor. Maar het wordt een mooie quilt. Leuk dat je met pasen aan de lapjeseieren zit.
Lief die kleuterschoolkuikentjes van Maxime. Het paasvaasje vind ik helemaal geweldig!
Geniet van je vrije dagen en met een beetje geluk is het lekker genoeg om buiten te zitten (als de wind niet vol op het terras staat)

Evelyne zei

Het wordt een mooie quilt.
Mooie stoffen en die kleuren, prachtig!
Wel toepasselijk dat je met Pasen je Burnt eieren maakt.

Fijne paasdagen met hopelijk een zonnetje.

Groetjes, Evelyne

Greet zei

Dit wordt ook weeral een mooie quilt. Dat van dat biesje begrijp ik zo goed ...
Groetjes,
Greet

Wilma zei

Goed gedaan dat biesje, kunnen die mooie rooie sterren er tenminste aan. (die Burnt wordt alsmaar aantrekkelijker)

Nardy zei

Dit is ook al zo'n mooie quilt! Ik heb genoten van alle verhalen rondom je Dear Jane! Fijne paasdagen!

Floor zei

Nou, jij zit met de Pasen in ieder geval lekker in de eieren.
Ken dat gevoel van met de hele troep naar de huiskamer gaan.
Boven in je uppie is het toch soms een beetje saai, maar lapjes knippen is wel fijn, laat de rommel (nou ja... ik bedoel lapjes) maar liggen!
Wat zonde is dat hè, dat zo'n mooie quilt dan maar blijft liggen omdat je geen zin hebt in zo'n saaie bies. Is ook super saai, maar staat wel mooi, dus maar even doorbijten.

Hermie zei

Hij is heel mooi aan het worden. Bij mij slingert ook nog ergenszo, n panel. Is die hele quilt gemaakt van Den haan stofjes ?

susana zei

Hoi,
Mooi gedaan hoor!
Nu gewoon doorgaan met de eitjes,
Ben benieuwd straks,
Groetjes

Guusje, zei

Knap hoor dat het toch ven gedaan hebt soms moet het gewoon. Je Burnt wordt zo mooi. Ik ben aan het worstelen met de 80 ohiosterren voor Phebe ook zon mega tekenklus maar goed gewwon doorgaan.

jolanda zei

Wat wordt ze mooi!!!! Ik ben er weg van!
Vorige week heb ik toevallig nog naar jouw Burnt zitten kijken en heb ik toch ook dat tree of life panel maar besteld want dat staat toch wel veel mooier dan het middenstuk dat er eigenlijk in 'hoort'. Erg hé?? Ligt er dus wéér iets op me te wachten. *bloos*

Carin zei

Je gaat weer lekker met de Burnt ! Veel plezier met je "eieren".