zondag 19 augustus 2018

Heerlijke week

Ik heb echt een heerlijke week gehad,
met van alles en nog wat.

Een logerende vriendin en een bezoekje
Het was gezellig en gastvrij bij Dorry,
maar ik ben totaal vergeten om ook
maar een fotootje te maken......

Er was een logerende vriendin en 
hebben we slap gelegen van het lachen.


Hilarisch was het, 
maar waarschijnlijk een moment dat wanneer je
het anderen verteld jij niet meer bijkomt van het lachen
en de ander je niet begrijpend aankijkt.


Op maandagavond was er een heel andere date.
Ook met quiltvriendinnen, maar niet om te patchen!
Er werd geholpen/gewerkt!


We zijn in voorbereiding op Houston.


In een quiltwinkel gebeurd ook vooral heel
veel achter de winkeldeur. 


En dan is het heerlijk om wat hulp te krijgen.
En wie kun je beter vragen dan je
quilt-buddy's?


Uiteraard met een natje en een droogje!
We kunnen het dan net zo goed gezellig maken.


Er wordt gekletst onder het vouwen,
ontstaat er een treintje,
en is het in een 'mum' van tijd klaar.


Super fijn!



In de winkel gaan we op woensdag aan de slag
om stoffen uit te zoeken voor het nieuwe
blok van de maand

Jo's Floral Album

Wordt er gewerkt,
opgeruimd,
Petra en Nel waren immers terug uit
Birmingham,
bestellingen verstuurd,
e-mails beantwoord,
klanten geholpen,
kopje koffie drinken,
dat.


Zaterdag was een Workshop-dag.
Sjaak weer met mij mee.


Net lekker ontbeten en dan weer met het
vrouwtje op stap!


The best Shop-keeper ever!


De tafel vol.
En geen tijd om foto's te maken.


Er is veel te vertellen en uit te leggen.
Heerlijk om samen een patroon door te nemen.
Te lezen en om nog een keer te zeggen
dat wanneer je leest
"cut" dit betekend dat het inclusief naadtoeslag is.


Onderwerp van de dag?

The Prince,
een quilt van Susan Smith en een
leukerd om te maken!


Er zijn stofjes mee gebracht van thuis,
super fijn, want dan kunnen we ook samen
kijken.


Smiddags gaan we needle turnen,
even een techniekje om te leren.
Op een oefenlapje.


Er is hard gewerkt,
lekker geluncht,
koffie en thee gedronken.


Heeft Sjaak heel af en toe geslapen,
er waren zoveel klanten in de winkel,
en was de aandacht zo fijn......


En wat zie ik thuis?
Heeft Nan stiekem foto's van mij gemaakt!


Wat leuk Nan!
Dank je wel, niets van gemerkt.



Een heerlijke dag!
Ik heb er in elk geval enorm van genoten.


En Sjaak?

Die gaat de winkel en de ritjes er naar toe nog missen!

Het baasje komt van de week weer thuis,
ook heel erg gezellig!

Fijne zondag,

Ik ga nog wat opruimen,
een quiltvriendin komt onverwachts langs,


Fijne dag
en
Tot Blogs,




Juud


Remember: better finished than perfect!





15 opmerkingen:

Judith zei

even als eerste een reactie plaatsen zodat ik eventuele reacties te zien krijg in mijn inbox.

Marja zei

Heerlijke volle quiltdagen.
Fijne dag vandaag!


Groet,

Anne Geivaerts zei

Wat een heerlijke quiltweek heb je weer gehad. En ook heel leuk om hier te mogen meelezen en beleven. Dankjewel Judith!

Annelies zei

Ziet er erg gezellig uit ! Fijne zondag.

Annemarie. zei

Wat heerlijk, om samen alleen maar met lapjes bezig te zijn. En nog wel zulke mooie.
Gaat Sjaak in de gordel..in de auto ??

Yvonne zei

Ja, dat ziet de gemiddelde lapjes koopster niet.... al het werk dat er aan vooraf gast voor dat het lapje in je tas zit. Vooral de voorbereidingen voor zo’n beurs als Houston. Nu al hard aan het werk voor eind oktober! Leuke vooruitzichten weer en fijn die hulp.
Je had weer heerlijke quiltdagen zo te lezen!

Floor zei

Als de baas weer thuis is, wil Sjaak toch gewoon met je mee naar de winkel hoor, hij is straks gewoon de mascotte, de klantentrekker zeg maar.
Ze komen voor hem, en kopen dat ook gelijk wat lapjes :-)
O, die slappe lach... ik had het er gisteren nog over, dat kunnen alleen vrouwen denk ik, lachen zodat je op het laatst niet meer weet waarom je eigenlijk lachte :-)
Zie daar op de foto van die lekkere ouderwetse rolletjes boterhamworst met augurk, echt jaren 60- 70! :-)
Ziet er reuze gezellig uit in de winkel met al die ijverige dames.
Wat is dat genieten met al die mooie quilts om je heen.

Ineke zei

Wat een heerlijke "werk"week, nou ja, ik zou het geweldig vinden, zo'n werkomgeving.
Wat een lieve foto's van Sjaak!
Fijne zondag en week

Dientje zei

Slappe lach is iets vreemds, vooral als je later niet kunt vertellen waar het over ging, maar zo weer de slappe lach krijgt. Mooie stoffen zie ik langskomen. De cursisten boffen met zo’n juf. Sjaak wil vast wel mee naar de winkel, ook al is de baas thuis. Fijne zondag. Dientje

wilma oud zei

Wat is het genieten van je blogs. Het lijkt me heerlijk om van je hobby je werk te kunnen maken. Niet dat er alleen maar leuke dingen gedaan worden, maar zo omringd door stofjes, het lijkt me zo leuk. Geniet weer van je DH straks en Sjaak is zo’n schat. Lieve groet van Wilma

Kyle zei

I always enjoy seeing what's happening in your part of the quilting world. You're always so busy. I'm heading to Houston this year and will be making a bee line to the Dutch Heritage booth!!

BezigeBijMirjam zei

Vele handen maken licht werk! Heerlijk dat een paar vriendinnen je hebben geholpen. Ja, er komt heel wat kijken om een quiltwinkel draaiende te houden en zeker als er ook nog eens naar shows wordt gegaan. Frans op herkansing in Oostenrijk/Italie? Ik ben ook benieuwd naar zijn verslagen weer. Gezellig dat je Sjaak mee kan nemen. Zo'n beestje de hele dag alleen thuis kan eigenlijk niet, zeker niet op zijn leeftijd. Zo'n leuke quilt de Irisch circles. Staat ook nog op mijn (lange) Wim-lijst. 🤗

Annie Kingma zei

Zo gezellig hier je blog te lezen.
Fijne week en zo veel leuk werk met collega´s en vriendinnen.
Heerlijk om jong en actief te zijn.
En dan tussen al de mooie stoffen werkstukken
Goede nieuwe week gewenst.
Groetnis Annie

Phyllis zei

Wat een super gezellige manier om de voorbereidingen voor Houston te treffen, het nuttige met het aangename verenigen, win-win. Denk dat niet alleen Sjaak die gezamenlijke ritjes zal missen, zelf vind ik het ook altijd gezellig als Whopper ergens mee naartoe rijdt, 'we' kletsen wat af in de auto ;-)

quiltsathome zei

Wat ziet het er weer allemaal leuk uit ! En jouw lessen in Zutphen lijken me ook erg leuk. Zo leerzaam en altijd gezellig !
Zal ik dan toch een keer richting Zutphen verhuizen ?