maandag 16 juli 2018

Thuis en dan II

Soms plan je afspraken ver in het vooruit,
soms moet je ze aanpassen,
komt het toch niet goed uit,
en dan zie je dat je
agenda ineens vol is.
Maar ja afspraken weer doorschuiven.......
Dat is toch ook zo wat.

Dan maar een lekker volle agenda,
ook gezellig om elkaar weer te zien!


Zoals afgelopen woensdag bij Quiltstudio 't Gooi!
Er was inloopbee en werd ik 
uitgenodigd door Trudy.
Super gezellig om elkaar na MAANDEN weer eens te zien.


Lisette wist lekker van niks! 
Zo gezellig om elkaar weer te spreken, 
voor de foto zorgen we dat we met 
'nette nekken' zitten, haren op zolder,
enfin, enigszins geposeerd, maar ja
je moet wat!


Smiddags ga ik met een vriendin
meer naar huis die bezig is met de 
Zeuren, Les Seours, The Sisters,
favoriete quilt!


En ook hier wordt er binnen het patroon
een hele eigen draai aan gegeven!


Andere rand rond het middenstuk,
een beetje van "Simon" een beetje
van jezelf, een beetje van een ander plaatje!


Geweldig hoe we allemaal op onze eigen wijze
bezig zijn met onze hobby!


Er wordt ook gewerkt!
Hard gewerkt, 
manden vol met poststukken,
jammer dat de PostNL de hele dag
een storing had.........
LZ'tje die langs komt en gelijk
dozen uit mag pakken en in een van die 
dozen 'haar lapje' vindt!


Op vrijdag stap ik alweer in het 
autootje,
dit keer naar Katwijk!


Met ook hier mooie projecten.


Hebben we de hele dag gewisseld van plek,
in de zon (warm) uit de zon (niet zo warm)


Als ik dit kussentje laat zien weet je gelijk
waar ik was!
Er was echt meer dan voldoende te kletsen.
Wij zien elkaar zo wie zo eens in de 
zoveel maanden, 
maar nu is Yvonne net thuis van haar reis,
en ik ook. We babbelen er lustig op los.


Kijken projecten,
sommige dus al bijna klaar.


En andere nog dik onderweg, zoals
deze Dear Jane van Mirjam.
helemaal in Nederlandse stoffen,
ook heel erg mooi.


Ik heb al ik weet niet hoe vaak aan 
Yvonne gevraagd hoe dicht ze op het strand woont.
Nu wilde we dat wel eens zien!
Nou ze woont er BOVENOP!


Maanden geleden hadden we afgesproken dat we zouden
gaan eten op het strand.


En dat het dan zulk fantastisch weer zou zijn!


We hebben heerlijk gegeten, het was 
gezellig en ging ook deze dag, veel en veel te snel voorbij!


Zaterdag 'moest' ik weer werken.
Gezellig hoor, klanten van dichtbij en klanten van veel
verder weg. 
Eentje uit Sydney, 
kon ik nu mooi een potje mee kletsen!

Klanten die hun blok van de maand zelf
komen halen in de winkel,
een klant van dik NEGENTIG die een kopje
koffie komt drinken.

Toeristen die toevallig de winkel tegen komen
en niet weten wat ze ZIEN!
Bofbipsen die een cadeaubon komen
besteden. 
En ook 'klanten' die even gedag komen
zeggen omdat ze net op vakantie zijn geweest!


En nu?
Nu verder met Tea Party want voor ik het weet
is het augustus en gaat deel 6
"Coffee Mugs"
op de post!

Tot blogs,


Juud,


Remember; Better finished than perfect!

15 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een drukte, maar ook veel gezelligheid ! Was leuk je weer te zien.

Yvonne zei

Heerlijke gezellige dagen weer! Zo kom je de zomer wel door Juud! Zelfs zo’n dag werken staat bol van het leuks! Al die gezellige klanten die stofjes komen uitzoeken.... daar wordt je blij van!

Judith zei

zelf ook even een reactie posten natuurlijk!

Dientje zei

Weer lekker bezig geweest. Gezelligheid straalt van de foto’s. Mooie teacup. Fijne dag. Dientje

Marguerite zei

Geniet weer van je blogje.
Was zelf zaterdag in Katwijk en hoorde dat je daar vrijdag was geweest.
Kwam weer tot de ontdekking dat het quiltwereldje een klein wereldje is. Hihi

christine zei

Heerlijk weer zo in katwijkse en prachtig de zeuren.. ooit wil ik hem ook nog eens ...ooit. genieten VAN onze hobby.s is bij jouw niet tegen dovemans oren gezegd genieten doe je volop. En ik weer van jouw blog

Annemiek zei

Het was een dag met een gouden randje.

Phyllis zei

He gezellig allemaal, allemaal mooie projecten en leuke dames. En ja dat strand..... ik ben ermee opgegroeid en kan er niet van weg blijven, heerlijk deze zomer.

Floor zei

Die "nette nekken" houden me wel bezig. Denk haast dat je bedoelt het hoofd een beetje omhoog, dat zie ik jullie doen.
Bij mij is het juist mooier met het hoofd een beetje naar beneden, grappig hè?
We hebben gewoon andere nekken. :-)
Wat heb je een druk leven Juud, maar wel heel gezellig en ik zie zulke mooie dingen voorbij komen. Jij ziet ze allemaal in het echt.
Dacht eigenlijk dat je iedere dag in de winkel werkte, maar dat is dus niet zo.
Wist niet dat Yvonne zo dicht bij het strand woont. Hoeft ze toch helemaal niet meer op vakantie zou je denken...

Guusje, zei

Jeetje wat mooi allemaal en wat vlieg je van de een naar de ander. Het houdt je jong.

Ineke zei

Je "vliegt"weer van hot naar her.
Fijne week

Annie Kingma zei

Gezellig lezen hier, en mooi werk.
geweldig zo, en overal naar toe. gezellige blije foto´s
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Wat vervelend toch al die uitjes met en/of naar vriendinnen. 😉 Jammer dat ik er woensdag niet bij kon zijn. Een paar van deze vriendinnen die in Eemnes waren heb ik al een tijdje niet gezien. Andere keer maar weer. Vrijdag was weer een hele leuke dag. En wat maken we toch allemaal mooie quilts en ook zo verschillend vaak. De één gaat wat harder dan de ander, maar we zijn allemaal heerlijk bezig met onze hobby. En daar gaat het toch om.🤗

Esperanza zei

Me parece fantástico el quilt de las casas.
Me podrías decir de qué libro lo has sacado?

quiltsathome zei

Inderdaad, een druk weekje, en wij kwamen elkaar toevallig die zondag ook nog tegen ! Leuk om al dat moois te zien in je blog !