vrijdag 16 maart 2018

Peet-loos

Soms loopt het anders,
zo gaat dat nu eenmaal.
Ook wanneer je reist heb je het niet altijd
allemaal even goed in de hand.
Soms heb je ook gewoon niets te 
willen en gebeurd het gewoon.

De Griep!

Niet vreemd wanneer je weet
dat we op Schiphol in de ene na de andere
rij hebben gestaan.
Je vervolgens opgesloten wordt voor een 
uurtje of 8 met zo'n 300 andere personen,
om op DC een uur in een rij met
proestende, vermoeide mensen te staan.

En dus ga ik Peet-loos op stap,
kan de een rusten en de ander ontdekken.
Wel heel, heel erg jammer om nu niet
samen naar DC te kunnen gaan, 
dat vonden we juist zo leuk!


In maart-april komen de kersenbomen tot bloei.
Vorige week was het schijnbaar zo warm in DC 
dat er verwacht werd dat ze nu al volop in 
bloei zouden staan. Niets is minder waar,
maar waar we net de auto parkeerde stond een boompje
in bloei!


En werden er bij dat ene 
boompje de foto's gemaakt. 
Het was echt pittig koud.


We wandelen naar het Lincoln Memorial
aan 'the mall'.


Het is behoorlijk indrukwekkend.
Dat grote beeld van Abraham Lincoln.
"honest Abe".
Mijn vader, die Abraham heette,
noemde zichzelf ook altijd
"honest Abe",
dat realiseer ik mij ineens,
en gek genoeg ontroert die
onverwachte herinnering aan mijn vader mij.
Ik denk aan LZ'tje,
zij zou net zo gereageerd hebben.


Laurie, altijd in voor een geintje!


Het is werkelijk een indrukwekkend gebouw,
eigenlijk maakt de hele "mall" een 
enorme indruk op mij.




Het is ook een leuke plek voor wat foto's,
al een behoorlijke tijd blog-vriendinnen en
om elkaar dan nu een aantal dagen 
te zien en te spreken is wel HEEL erg leuk!






Het Korea Memorial is indrukwekkend,


Even als de enorme zwarte marmerenplaat
waar afbeeldingen van soldaten in 
ge-etst zijn.


We lopen de hele


Er is afgesproken om met elkaar te gaan lunchen
en laten we DC voor wat het is.
Het is ook gewoon pittig koud,
dus de warmte van de auto is geen slecht idee. 


Ha en dan sta je ineens voor de deur van een wel
heel bekende quilt-ster!


Maar eerst lunchen, 
in een Irish Pub. Erg gezellig!


Het is allemaal gesitueerd aan een heel gezellig
hofje. Je zou er zo gaan wonen!


Het doet me denken aan Boston,
Engels.


De kneuterigheid is compleet met deze
'bibliotheek'


En dit is de winkel van Jinny. 



Ik ben geen grote fan van haar stoffen,
maar om hier te zijn is weer wel 
heel erg leuk.


Pat laat zien dat ze verder heeft gewerkt aan de
workshop van afgelopen dinsdag.

Vrijdag blijven we een dagje thuis,
een dagje niks.
Wat spullen opruimen, koffers weer
inpakken. Even met naald en draad zitten,
die heb ik al die dagen nog niet vast gehad.

Lijkt mij ook heerlijk!

Tot blogs,


Juud uit Virginia

Remember; Better finished than perfect!


18 opmerkingen:

Tineke zei

Beterschap voor Petra

Annemiek zei

Wat is het fijn dat tijdverschil dan is er al lekker vroeg een blogje. Laatst een boek over Lincoln of eigenlijk zijn vrouw gelezen, mrs Lincolns dressmaker van Jennifer Chiaverini. En iedere keer als ik nu het monument op een foto zie is dat imposant maar als je er voor staat lijkt het met nog indrukwekkender.
Oorlogsmonumenten zijn eigenlijk vreselijk hoe mooi gemaakt ook, het geeft me altijd een zeer triest gevoel.
Goed dat jullie daarna weer in andere sferen kwamen, Iers is altijd gezellig.
Geniet van je rust dag en veel beterschap gewenst voor Petra.
Grappig dat Pat dezelfde opbouw in kleuren heeft als ik gedaan heb voor la coeur de ma soeur. LOL lieve groet.

Yvonne zei

Wat leuk om te lezen dit weer Juud, vorig jaar waren wij daar met de Quiltgroep bij Jenny en die andere leuke winkeltjes. En Washington natuurlijk, super indrukwekkend al die gebouwen en monumenten. Fijn dat dit ook binnen de reis paste. Maar wat sneu voor Petra dat ze geveld is door de griep. Hopelijk snel weer op de been zodat ze ook mee kan genieten van de rest van jullie avonturen! Beterschap gewenst!

Kleine Vingers zei

Geniet maar van een dagje rust en even lekker handwerken. Beterschap!

Guusje, zei

Wat een mooie fotos laat je zien van DC lijkt me zeker indrukwekkend. Beterschap voor Petra.

BezigeBijMirjam zei

Jammer voor Petra dat de griep haar heeft geveld. Vandaag nog een rustdag dus, ook wel goed voor haar, want ik begrijp dat jullie morgen weer verder moeten. Zo'n mooie stad DC. De herinnering kwam weer boven bij het zien van jouw foto's. Het was maar 2 jaar terug dat wij er waren. Maar niet zo koud als bij jullie. Wij waren er in mei. Quiltse vandaag! Fijn weekend! En beterschap voor Petra.🤗

Heleni zei

Ach wat sneu dat Petra ziek is geworden. Dat wíl je toch niet...
Dat zelfde gevoel had ik ook voor het beeld van Lincoln, wat een mega groot indrukwekkend beeld. Alsof hij over de wereld waakt...
Ik heb een jaar of 12 geleden workshops gedaan bij Jinny Beyer. Geweldige reis gehad toen maar de stoffen waren toen in...ook niet echt mijn smaak maar de Amerikanen zijn/waren er dol op.
Beterschap voor Petra en een fijne rustdag

Floor zei

Heel jammer dat Petra ziek is geworden. Wens haar maar beterschap.
Gelukkig hebben jullie toch nog kunnen genieten ondanks de kou.
Hier komt ook weer sneeuw :-(
Groetjes,
Floor

wilma oud zei

Wat jammer dat Petra ziek was. Ik hoop dat het wat beter met haar gaat. Ja, ik heb ook voor dat beeld gestaan. Heel indrukwekkend allemaal. Dank weer voor het meelezen. Groetjes Wilma

Marja zei

Wat vervelend voor Petra, hoop dat ze snel weer opknapt!


Groet,

Janet zei

I'm enjoying seeing and reading about your trip! I hope everyone is feeling well soon. Keep posting :0)

Frea zei

Wat sneu, dat jullie het niet samen konden beleven, beterschap.
Voor mij was DC herkenning, wij waren toen ook erg onder de indruk van alle monumenten.

Ineke zei

Echt zo jammer dat Petra ziek is geworden! Beterschap voor haar.
Mooie foto's en heerlijk verslag!

Wilma zei

Beterschap voor Petra. Wat jammer nou.
Wel weer leuke belevenissen. Goed om te lezen. X

Aunt 'Reen zei

This was such a fun day! So happy to share a day in DC with you & lunch with friends. I will always remember that ONE Cherry tree we huddled under as friends. A cold but beautiful day. 💖

quiltlodge gerda zei

Dit is wel genieten van de bovenste plank hè?! Heerlijk! Beterschap voor Petra!

Phyllis zei

Na een paar dagen leuk maar heel druk in Frankrijk(snijden, vouwen, snijden, vouwen voor een beurs, je kent dat wel en toch nog een dagje Parijs gepakt) een uurtje geleden weer thuis aangekomen en de laptop ontdooid (jeetje wat is het hier ook weer koud geworden), eerst even jullie belevenissen nu bij-lezen... oh, oh wat jammer van die griep, Washington zo'n mooie stad, twee keer met Onno geweest, maar al heel lang geleden, de laatste keer 7 maanden zwanger van Eline... kan je nagaan... mocht nog net vliegen van de KLM...
mooie foto's Juud, je hebt genoten dat is te zien, hoop dat Petra intussen weer wat opgeknapt is... ga nu weer verder lezen, dus dan zie ik het wel :-))

Lida zei

Wat een geweldige reis en wat gaaf dat museum en zo bijzonder om jullie quilts daar te zien! Hoop dat Petra weer helemaal is hersteld van de griep en jullie weer samen kunnen genieten en dan gezond weer thuis! Groetjes
Lida