woensdag 21 maart 2018

On the road

Gisteren ochtend lukte het eindelijk om
een nieuwe TomTom kaart te downloaden
op onze gps. 
Het is de afgelopen dagen gewoon te druk geweest,
om even een moment te nemen om
die kaart te downloaden.

Overigens ben ik echt een digibeet,
TomTom had met mensen als mij moeten oefenen
om te kijken of hun programma wel
echt super gebruikers vriendelijk is.

Enfin, al met al waren wij wat 
'later' 'on the road'.

Maakt niet uit, het mag ook een beetje
vakantie zijn. 
De eerste week hebben we alleen maar lopen 
'rennen'.

We begonnen met een quiltshop in
Berlin.


Ik ben er ooit eerder geweest met LZ'tje,
er is weinig veranderd. Leuk om terug 
te zijn. Leuk om weer wat lapjes mee 
naar huis te nemen.


Kijk Annemieke, ik ben je niet vergeten,
maar een baptist fan? 
Nee, helaas niet gezien.
Misschien vind ik hem nog!


Wat een hoeveelheid stoffen,
ik ben er eigenlijk weer van overdonderd
en weet niet goed wat ik dan 
zou willen hebben!
(eh geen zorgen hoor,
het lukt natuurlijk ALTIJD wel!)


Op de toonbank een project,


en als je ze niet maken wilt......
dan zijn ze hier te koop.


En nog meer stoffen!


Van Berlin rijden we door naar Charm,
naar Millers Dry Goods.

De omgeving is geweldig mooi!
Mij zal het wel nooit vervelen.

In Charm vind je twee leuke winkels naast elkaar,
en worden de winkels inmiddels 
vergezeld met een Retreat!


In een van de Dry Goods deze 
wagen, wat leuk gedecoreerd.


En dat je in Amishland bent wordt je heel snel duidelijk.


Het geeft een bijzondere dimensie aan deze omgeving.


Dan gaan we op pad,
richting Minneapolis.
Wanneer we na een korte pauze van stuur 
wisselen zie ik
"Shipshewana" op de kaart staan!

Wanneer ik de TomTom intoets met deze
plaats naam zitten we er 15 minuten vandaan.
Sterker nog de volgende afslag is de afslag
die wij moeten hebben.

De keuze is snel gemaakt,
als een haas de snelweg af!


Dit is te leuk om niet te doen.
Om 6 uur rijden we het stadje in.
Het is niet veel, een rechte straat.
Links en rechts wat huizen en winkels,
maar wat hier de business is.....
Dat heb je maar zo verzonnen!


Ziet dit er gezellig uit of niet?


En opnieuw terug in Amish land,
drie buggy's in een klipper-de-klop-ik-wil-naar-huis-stand!
E*N*I*G!


We gaan eten in een 'fully licensed" restaurant,
wanneer we een wijntje bestellen kunnen we 
water krijgen.
 "Ok, dan nemen we die!"

De Cheesecake was goddelijk en maakte
het gemiste wijntje meer dan goed.


En is dit geen giller?
Onze 'Ik wil ook mee doen ieni-mini-auto'
Echt alles is hier groter.


Oh en dan mijn Emma Mokje,
gekregen van Mary,
staat al klaar op het nachtkastje voor 
de koffie van vanmorgen.

(Als jullie dit lezen liggen wij nog te pitten)

En dat muisje?
Speldenkussen, op de kop getikt in 
The Virginia Quiltmuseum.

Dat is vandaag pas een week geleden dat wij daar waren......
Phoe hee wat kan er veel gebeuren 
in een weekje tijd.

Het is maar goed dat we bloggen!


Tot blogs,



Juud, dit keer uit Indiana!

Waar we, voordat we doorrijden,
eerst zullen gaan shoppen!


Remember; Better finished than perfect!



13 opmerkingen:

Phyllis zei

Ha, als clockwork, bij mijn 2e kop koffie in de ochtend (klok er altijd 2 achter elkaar naar binnen voor de ochtendwandeling met Whopper) een blogpost van Juud, gezellig, Whopper moet nog maar even wachten, eerst even lezen :-)
Wat een super gezellige, heerlijke road trip weer, ik heb weer genoten van de foto's, super. Veel plezier en genieten bij Dawn en zoals ze daar zeggen: 'thanks for sharing'. Whopper zit nu met z'n pootjes gekruist voor me, ik ga wandelen !

May Britt zei

Shipshewana is a wonderful place to be. I love visiting this place. Guess you have visited Lolly's, Yoder and Cotton Corner. And you should absolutely visit Carolines cottage cottons in Rome City. Have fun in Shipshewana.

Marja zei

Hop hop hop naar de volgende stop (shop;)

Groet,

Yvonne zei

Heerlijk zo'n reisdag met veel leuks onderweg. Die winkel in Berlin ken ik maar Shipshewana lieten wij rechts liggen toen we ooit in Middlebury onze camper ophaalde bij de fabriek. Zo blijven er gelukkig altijd nog plekjes om te ontdekken hier en daar.
Wat een enig speldenkussen en een bijna nog leukere mok, je keert vast weer terug met een koffer vol schatten. Maar hopelijk nog niet zo snel want we raken allemaal aardig gewend aan dit ochtendritueel van 'meereizen'!

BezigeBijMirjam zei

Zo heerlijk om mee te reizen.....🤗

Annemiek zei

Tomtom praat me er niet van afgelopen zondag "uurrreen" bezig geweest om een kaart 1. te bestellen en vervolgens geupload te krijgen. Maar is gelukt, zonde van de quilttijd. Lief dat je aan me denkt maar wat niet is .. Wat fijn om zo heerlijk te toeren en te stoppen waar je wilt. Jullie doen me denken aan Thelma en Louise. Lieve groet

Frea zei

Heerlijk om de dagelijkse blogjes te lezen. Ik geniet met een klein beetje herkenning van een vakantie lang geleden, trouwens toen met maar 1 quiltwinkel. The old country store in Intercourse Pennsylvania. Hier bloeide mijn quiltliefde op en was ik verkocht.

Ineke zei

Oh Juud, ik wil ook naar Amish-land. En wat een snoepje, je muis-speldenkussentje. Je mok is helemaal het einde, prachtig! Petra ziet er weer helemaal gezond uit, de vitamientjes hebben hun werk gedaan.
Blijf genieten en ik wacht de verhaaltjes af!

Ageeth Dorsman zei

Heb gewoon heimwee naar Amish county, nu ik die bekende buggy's weer zie, en vooral de bomvolle quiltwinkels... Geniet ervan!
Groetjes van Ageeth.

Martine zei

Yoder.... Rebecca Haarer.....blue gate..... wat,een herinneringen!
Gelukkig Petra beter...en geniet van Amish county!
Heb je plaats voldoende in de valies 😉

Janet zei

I want to come on your trip too! What fun and interesting places you are visiting. I'm so glad you're blogging about it :0)

Karen Baking Soda zei

Oh ik was zo zielsgelukkig met mijn eerste TomTom! (Kun je geloven dat de eerste gps-stem Karin werd genoemd? Nah ik denk dat ze mij niet kenden anders hadden ze dat nooit gedaan!) Inmiddels ben ik van Tommie af en zeer erg fan van “here we go” gratis app, op tablet/phone enne geen WiFi/data nodig! Of je nu loopt, rijdt of met OV gaat, hij doet het gewoon! Ook in de bushbush van Australië hebben we ontdekt.

Maar on topic... fantastisch die rolling hills van Amish county, witte boerderijen, rode schuren... zucht!

(Oh en mag deze oude secretaresse even zeuren? Maak van je dementie even dimensie? Top!)

Hugs!

Aunt 'Reen zei

What a fun day, great shops and sites to see!
Happy to hear you found Shipshewana on your way thru.
Thank Goodness for GPS! Enjoy your next Adventure.