dinsdag 20 maart 2018

Mary's Basement and Ohio Amish Friends

Gisterenochtend zei Mary mij even
met haar mee te lopen de kelder in.......


En daar gaan we,
dalen wij toch maar mooi zo
de trappen af naar
"lapjes heaven"


Het begint gelijk leuk!
Sample Boeken!


Met ik weet niet hoeveel leuke
stofjes,
variërend van 1820 tot 1900


Prachtige toile,
1860


die eerst wel en toen maar
niet gereproduceerd werd.


Nog een mooie toile,
begin 1800.


Terug naar de boeken.


Hup een laadje vol met antiek groen.


Dan een paar antieke gordijnen,
met kwastjes en al.


En de print is nog super levendig van kleur.
Onvoorstelbaar toch?


Oh en dit snoepertje lag ook ergens
op een stapel!


Deze hele bladzijde mag wat mij betreft 
zo opnieuw naar de drukkerij!


Boven gaan Peet en ik samen aan de Vitamine C.
Zij moet verder opknappen en ik wil niet ziek worden!


In Bedford is dit snoeperige tankstationnetje,
waar er nog getankt wordt voor je EN
je ramen schoongemaakt worden!
We gaan nog een keer de winkel van Mary in,
zeggen ze nog een keer gedag en gaan 
dan toch echt weer op stap.
Nu rijden we door naar Ohio.


Waar we op bezoek gaan bij Susie, Anna en 
Mary. We zagen elkaar voor het laatst
in 2011, maar door internet en facetime
hebben wij elkaar wel 'gewoon' gesproken.


Nee we bleven er niet logeren.
Die koffer op de bolderkar?
Dat is de koffer met de quilts die met ons mee reizen.
Ook daar willen wij ze graag
laten zien.
En nee, deze quilt staat niet in het boek van Peet.
Het is mijn eigenste Farmers Wife,
gequilt door Susie, Anna en Mary!
Geweldig dat ze dat weer voor mij hebben willen doen!
Nadat we ons eten hebben gegeten
is het tijd voor de Show en Tell!


Dit keer gaan de quilts op de grond,
en vertelt Peet nog een keer 
het verhaal achter de quilts.


Mooi om zo je hobby met elkaar te kunnen delen!


Wij krijgen een whole cloth te zien die
Susie zelf getekend heeft, en nu terug is om door
haar van een binding voorzien te worden.

Het was meer dan leuk om elkaar weer
een paar uurtjes gezien en gesproken te hebben.
Weer heel bijzonder.

We hebben in een hotel overnacht,
ieder in een queen size bed. 
Misschien maken we vandaag nog een tussenstop.
Daar moeten we nog even een belletje voor doen,
maar de reis gaat verder naar

Dawn Ronningen,

in Minneapolis, Minnesota.
Dat is een slordige 14 uur rijden,
dat gaan we niet in een dag doen,
waarom zouden we ook?

Tot blogs,

Juud vanuit Ohio,


Remember; Better finished than perfect!





12 opmerkingen:

Phyllis zei

Weer een mooie stop tijdens een bijzondere reis.
Heel veel plezier bij Dawn, geniet van al het moois dat jullie daar ook weer gaan zien en hugs voor Dawn :-)

martine zei

Die sampler boeken , wat geweldig.

Kleine Vingers zei

Uit die oude boeken mochten verschillende stoffen herprint worden wat mij betreft. Veel plezier en route!



Marja zei

Wat een schatkamer daar in die Basement.
Save travels weer en groetjens voor Dawn.

Groet,

Ineke zei

Het is gewoon een feestje!

Marguerite zei

Heerlijk dat je ons mee laat reizen.
En voor jezelf meteen een prima verslag.
Want wat gebeurt er veel iedere dag.

wilma oud zei

Ik roep alleen maar oh en oh en oh. Stofjes bewaard uit die jaren en er nog zo goed uitzien. Geweldig! Wat maken jullie toch een mooie reis. Groetjes Wilma

Yvonne zei

Zo leuk weer om mee te reizen, ik kan in gedachten het landschap zien onderweg.
Wat een heerlijke kelder, daar wil ik wel een tijdje opgesloten zitten!
En een mooi weerzien met vrienden, heel bijzonder weer. Begrijp ik het goed dat je de Farmer's Wife nu gequilt mee naar huis neemt? Dat is super zeg! Wat een mooie herinnering is dat dan gelijk aan deze reis en de mooie vriendschap.
Ik kijk al weer uit naar de reisdagen richting Minneapolis. Geweldige roadtrip maken jullie!

Bed, breakfast en quilts zei

Gezellig om met je mee te reizen; deze zomer doen we een vergelijkbare route, je snapt dat ik alles goed lees :) rijd voorzichtig verder, 14 uur is lang!

Karen Baking Soda zei

En dóór! 😂
Hoe bijzonder die twee Amish dames, erfgoed en erfgoed samen. Als er iemand is die de antieke quilts kan waarderen is het daar wel!

(Fijn hè die over the counter medication! Even een vitamine boost!)

Cora Hoekstra zei

Juud, ik geniet !!!

BezigeBijMirjam zei

Wat een schat daar in het basement. Niet te geloven en dat ligt daar zo maar. Mooi jouw Farmers wife!