woensdag 21 februari 2018

Tea Party!

Tussen banen in zitten heeft
een groot voordeel,

T*I*J*D

en dat is HEERLIJK!
op een door de weekse dag
lekker in je ochtendjas aan de keukentafel.

Gewoon een blogje schrijven omdat het kan.

Gisteren ben ik lekker bezig geweest
met Tea Party.

Een quilt waar alles in zit,
nieuwe techniek,
nieuwe liniaal,
vilt,
applicatie,
kleuren kiezen,
werken met perfect cirkels,
zalig!
Weer een uitdaging.


Ik ben niet echt een 'ster' in het 
exact volgen van een patroon.
Het lukt dan ook niet (altijd).
Eigenlijk 'horen' de stofjes reverse 
geappliceerd te worden.
Maar wie zegt dat?
De ontwerpster Wendy Williams?
Die heeft toch ook gewoon gedaan wat zij leuk vond?
Ze vindt het vast meer dan goed wanneer een
ander weer doet wat die nu juist leuk vind.
Bij mij zit het er dus achter,
maar ook EROP.
Dat geeft gelijk een ander effect.


Voorbereiden, 
zoals met al onze quilts,
vraagt ook de Tea Party aardig wat tijd.

Zoekend naar kleuren,
mooie combinaties,
en omdat ik niet aan het needle turnen ben,
maar gebruik maak van perfect cirkels,
vragen ook die om tijd.

En laat ik dat nu eens echt hebben!


En al prutsend zie je zo een 
thee kopje, mokje als meer tot leven komen.


Nieuw kopje,
nieuwe sterren, nieuwe cirkels.


En aan deze mag ik nu verder.
de vierde is nog niet op de foto.
Dat komt nog.

Fijne dag allemaal,

tot blogs,



Juud

Remember; Better finished than Perfect!



11 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Ze zijn echt heel leuk. Lekker hè, dat je nu zo maar even aan de keukentafel kan gaan zitten hobbyen. Fijne dag🤗

Annemiek zei

Met mijn ontbijt thee lekker je blogje gelezen. Heerlijk deze ongeplande vakantie. Rust lekker uit want voor je het weet ben je weer up and running. :-)

Yvonne zei

Wat fijn om even zoveel tijd te hebben. Daar kom je helemaal van tot rust kan ik me zo voorstellen!
Lekker scheppend bezig zijn met mooie jkleurrijke stofjes.... helemaal zen!✂️

Annelies zei

Ziet er leuk en vrolijk uit ! Veel plezier !

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een gezellige quilt! Lekker kleurtjes mixen en op elkaar naaien, reverse of niet. Ben benieuwd naar het geheel

Dientje zei

Vrolijk ziet dit eruit. Je dag begint goed met zoveel kleur. Groet. Dientje

Phyllis zei

He,heerlijk, in de ochtend je eigen tempo aanhouden. Eventjes dan, tot de volgende uitdaging echt begint, super vooruitzicht. En wat een vrolijk geheel wordt dit, super om de dag zo te kunnen beginnen. Enjoy!

quiltsathome zei

Het wordt enig !!

Floor zei

Altijd leuk om je eigen zin te doen bij een patroon. Dat vindt de ontwerper vast wel goed :-)
Heerlijk dat je nu even heel veel tijd hebt.
Dus lekker doorgaan met de vrolijke theekopjes.
Groetjes,
Floor

Vlijtige Handjes zei

Ze zijn kei leuk! Volgens mij is dit een quilt om je in te 'verliezen'.
Succes met de 'overgang'😉

Nifty Quilts zei

Adorable tea cups with flowers. I like your lively color selection. Fun blocks!