zondag 18 februari 2018

Baking Soda

We zijn gisteren een hele dag in 
"t Brood" geweest,
niet dat ik er nu wat van bak,
maar het was zeker leuk geprobeerd.


Karen Baking Soda legt e.e.a.
duidelijk uit en ligt toe.
Ik weet nu bijvoorbeeld dat een starter
uit gelijke delen bevat en je dat
aan zo een beetje alles kunt toevoegen.
Heb ik "Gluten" gezien.


De badmuts was mij ook niet ontgaan,
ik dacht nog; hygiene.


En ook LZ'tje doet dapper mee.
Gelukkig was de badmuts overbodig,
die was bedoeld om het deeg mee af te 
dekken zodat het rijzen kan.


We wegen, mixen, kloppen en kneden.
We voelen gespannen en ontspannen deeg,
we slaan met het deeg,
drukken het plat,
bedekken het met olie,
laten het rusten
(onder die badmuts)


We maken focaccia 
(ik neem dat vandaag mee voor de workshop, 
voor bij de lunch)
(nu maar hopen dat het gelukt is)


Gaan er volkoren broden de oven in.
Drinken we thee, koffie, eten we een heerlijke lunch,
een zalig soepje.


We blijven wel quiltsters en zijn er werkstukken mee
gebracht. Zoals deze 'Down the Rabit Hole' van
Tineke.


Super mooi gemaakt, deels met de hand,
en ook lekker onder de naaimasjien.


Komt ook een Guute op de grond,
zo vers van de pers!
Mooi!


Ook hier is nog wat te vertellen over de
toevoeging van sterretjes en hoe
het erin is gezet.


Dan stoten we door naar 
"de sterren van Polak"
en hoe ze getekend moeten worden.


Tussendoor maken we nog 'even' witte bolletjes,
en leren we hoe die te rollen.
En van de ander helft van het deeg worden
de kaneel bolletjes gemaakt.

Het was een heerlijke dag,
denk je er ooit over na om 
een dagje brood te gaan bakken?
Dan kan ik je 
Baking Soda van harte aanbevelen.

Fijne zondag,

Ik ga op naar Zutphen!

Tot blogs,


Juud

Remember; better finished than perfect!



10 opmerkingen:

Tineke zei

leuk blog Juud, niets meer aan toe te voegen, het was een super gezellige dag, en ohja, we hebben ook nog wat geleerd ;)

Annemiek zei

Ha heerlijk foccacia ik kijk er naar uit. Tot straks.

BezigeBijMirjam zei

Oh wat leuk! En ook lekker ziet alles eruit. Dat was dubbel genieten. Ook voor vandaag weer een gezellig dag toegewenst. 🤗

Phyllis zei

En wat zal het ook lekker geroken hebben, de geur van vers gebakken brood (net als de geur van sterke koffie), dat is toch fantastisch! En dat samen met al die mooie werkstukken en gezellige dames, enige dag!

Ineke zei

Oh lekker Juud, brood bakken en wat zal het een vrolijke boel zijn geweest!
Veel plezier vandaag in Zutphen

Yvonne zei

Quilters en chocola....al jaren een perfecte match maar de combi met brood lijkt me ook heerlijk!
Jullie baksels zien er overheerlijk uit, en de quilts zijn ook geweldig.

wilma oud zei

Wat een heerlijkheden hebben jullie gemaakt. Leuk dat er zo'n workshops zijn. Groetjes Wilma

Floor zei

Ziet er heerlijk uit al dat brood. Grappig dat bakken en quilts toch samen kunnen gaan.
Leuk dat ik de konijnenhol quilt nu eens zie met een mens er bij ter vergelijking.
Op andere blogs zie ik alleen een foto van deze mooie quilt, maar dan lijkt ie veel kleiner.
Vraag me wel af: waar laat je zo'n knoepert als ie klaar is?
Groetjes,
Floor

Dientje zei

Zoete quiltjes bakken? Gr. Dientje

quiltsathome zei

Wat een gezellge dag was het gisteren. Ik zit nog na te genieten ! Van mijn brood is gisteravond en vandaag al flink gesmuld !
Een workshop bij Karen is zeker aan te raden: ik vond het uitstekend verzorgd en heb veel geleerd.
Nu wil ik het thuis ook gaan uitproberen.