zaterdag 14 oktober 2017

Pink Ribbon

We krijgen niet altijd wat we willen,
en niemand krijgt het voor niets in het leven.
Sommige hebben net wat meer geluk dan anderen.
Deze zomer had onze dochter Maxime een behoorlijk
heftig ongeluk. Zo eentje dat wij blij waren dat ze
levend terug kwam van haar zomervakantie. 
Ik betrapte mij op de arrogantie te denken
dat we allemaal 
minimaal 90 worden, of dat we elkaar
morgen allemaal weer gaan zien.
Of zoals deze zomer;
De ontdekking dat het niet
vanzelfsprekend is dat je elkaar
weer in de armen mag
nemen op Schiphol!
Het was een bittere pil.


Ook op het werk kwam het ineens heel dicht bij.
Mijn naaste collega blijkt ziek,
 en ook nog eens flink.
Toen ze ook nog zei dat het zo jammer is dat haar
quilt Mokkeltjie in the Autumn (aka Stella) nog niet af is
voelde ik dat behoorlijk. 


Je snapt dat ik sindsdien alleen nog maar bezig ben geweest
met de quilt voor mijn collega.
En daarbij had ik ineens bijval.
Bep is blokken aan maken, 
Hilde heeft blokken meegenomen naar Belgie, 
Annemarie kwam zaterdag een bakje doen in de winkel,
en ging met een blokje naar huis.
LZ'tje zat zaterdagmiddag ook druk te pikken,
en werd de Joker ingezet, Hella die tekent, knipt en patched. 


Dat niet alleen,
Bernadette nam mee,
en Yvonne verstuurde
twee hartenhoezen.
Een grote en een kleine, die op hun 
beurt op zaterdag weer gevuld werden. 
En die inmiddels hun
dienst dienen, en heel erg
gewaardeerd worden.


Zo zijn we ineens met een groep
bezig om ervoor te zorgen dat 
mijn lieve collega binnenkort 
onder haar eigenste quiltje kan liggen.
Met liefde gemaakt,
niet alleen door mij,
maar door al die lieve schatten
om mij heen. Schatten die zo goed aanvoelen dat wanneer
je ziek bent, niets fijner is dan je eigen quilt!



Lui in de stoel maak ook ik mijn
blokken en teken af
wat er al gemaakt is.


Zo ziet mijn collega ook wat 
de 'stand' is.


Een fotoshoot in de tuin
op de mooie planten
die ik vorig jaar zomaar kreeg
van Boukelien!


Het zijn de hoekblokjes.


Die zich met gemak
laten fotograferen.


Ook LZ'tje doet mee 
om te laten zien hoe 
Herfstig de kleuren zijn.


Zelfs het aanvegen van het blad
is reden voor een foto!


Hier knap je toch van op?


En op kantoor vroeg tussen al
dit patchen door
Pickwick aan mij
van welk 'klein' ding ik gelukkig wordt!

MaXime!

Fijne zaterdag allemaal,
een bijzondere zaterdag overigens.

Ik mag vandaag de oudste zoon van LZ'tje trouwen,
mijn petekind!
Hoe leuk is dat?


Tot blogs,


Juud

Remember; better finished than perfect!

















31 opmerkingen:

Mieke van Minnen-Kanis zei

Hoe waar...
Soms word je ineens met je neus op de feiten gedrukt en zijn heel andere dingen belangrijk. Leef in het nu en waardeer wat je hebt en wat je kan.
Geniet van vandaag. Groetjes Mieke

Gerda Hartman zei

Prachtig Judith, geen woorden voor, voor dit soort leed dat kanker heet. We krijgen er vroeg of laat allemaal mee te maken. Maar ook weer mooie momenten, zoals vandaag dat je je petekind mag trouwen. Een hele fijne bijzondere dag toegewenst.

Rita zei

Wat mooi verwoord, we denken dat alles vanzelfsprekend is en natuurlijk weet je dat dat niet zo is. Lief dat er nu zoveel quiltsters je helpen om de quilt af te krijgen. Dat is warmte en dat verdiend iedereen. Fijne dag.

quiltingmieke zei

Piep meid wat een mooi ontroerend blogje.. inderdaad
Leef elke dag!
Is zo waar, wat prachtig dat jullie de quilt maken voor
Jouw collega..

Fijne “trouwerij” heel speciaal

Knuf knuf

Carine Remmery zei

Mijn lieve Judith, zo zie je maar alles hangt soms aan een zijden draadje... wat lief dat jullie met zijn allen de quilt afwerken. Schouders eronder je bent niet alleen . Lieve vriendinnen helpen met je mee. Goed zorgen voor je Maxime ik weet wat ze voor je betekent. En de trouwerij dat moet inderdaad heel bijzonder worden , knipoog je kent hem al zijn hele leven de speech zal zeer persoonlijk worden.... Veel plezier! Dikke knuffel Carine

Marguerite zei

Wat een bijzonder blogje.
We gaan er eigenlijk standaard van uit dat alles gewoon doorgaat.
Dat iedereen oud word en gezond blijft.
Jij laat maar weer eens zien dat dat niet van zelf sprekend is.
Fijne dag vandaag en wat een super mensen heb je om je heen staan.

christine zei

Een helke fijne dag vandaag en sterkte voor je collega ..

Kleine Vingers zei

Leuk dat je je petekind mag trouwen, hele fijne dag gewenst! Fijn dat je hulp hebt om de blokken te naaien, als je nog hulp nodig hebt wil ik ook wel een blok naaien. Warme groeten Aurora

Carin zei

Heftig allemaal !! Wel fijn dat iedereen zo mee werkt aan d equilt voor je collega. Hopelijk is Maxime weer helemala opgeknapt? Een hele fijn speciale dag vandaag.

BezigeBijMirjam zei

Situaties verwoorden, dat kan je goed. Wat super dat er een aantal meewerken aan de quilt voor jouw collega. Bijzondere momenten heb je beschreven. Sterkte met jouw collega en voor vandaag een hele fijne dag gewenst.

Carla zei

Wat een geweldige Hobby hebben wij toch om iemand zo te steunen.Het beste voor je collega,en een fijne dag bij je Petekind.

Bianca zei

Mooi blogje en hoe waar helaas. Vaak moeten we eerst wat ergs meemaken voor we beseffen wat we hebben. Weet er alles van helaas.
Niets is zo fijn als onder een quilt liggen die met liefde gemaakt is. Ik hoop dat je collega er straks veel steun aan heeft.
Vandaag een fijne dag gewenst met het trouwen van je neef, hoe bijzonder is dat?!
Ik ga je blog ook volgen nu hoor. Bedankt voor al je reacties tijdens onze reis.

NADINE zei

Oh, Juud, this is such a moving post ! YES, we have to enjoy everydays's joys, and be always grateful, always telling and showing our people how much we love them!

I'm happy that everything is OK with Maxime, and oh-so excited that you're all helping with your collega's quilt ! That's what real patchwork friends are and it's priceless... I wish your collega to get well and better soon.
(Had I been living closer, I would certainly have helped, too). This is a beautiful pattern, by the way, what's the name of it ??

In heartful thoughts and stitches,

Nadine

Anoniem zei

Dan waarderen we pas wat we hebben en hoe breekbaar een leven kan zijn ,heerlijk om een hobby te delen en te zorgen dat er een zieke collega blij van word.
Kanker is verschrikkelijk en vaak verlies je er de mensen door waarvan je dacht dat het vrienden waren , een ervaring rijker en een illusie armer.
Geniet van de bruiloft van je petekind.

Mooi weekend.
,

betty prins zei

Het kan soms raar gaan, wat een schrik om Maxime, hoop dat alles is met haar nu, je hart staat toch stil als het om je kind gaat. Prachtig dat jullie met elkaar de quilt afmaken voor jouw vriendin, samen gaat dat vast snel lukken..
Heel veel plezier met het trouwen van je neef, wat een feestdag zal het worden ook voor Karen, veel liefs uit Noroy

Vlijtige Handjes zei

Zomaar ineens zijn er dingen waardoor het leven waardevoller wordt dan ooit. Jullie hebben er straks allemaal een warm gevoel door en dat is goed!

Ineke zei

Zo fijn om iets te doen voor je zieke medemens.
Het leven is soms te kort, daarom geniet ervan.
Liefs, Ineke

My name is Riet zei

Een bijzonder blogje vandaag Juud. Gaat het weer goed met Maxime? Wat fijn dat jullie met elkaar die mooie quilt afmaken en wat een prachtig cadeau voor je collega.
Nu ik bijna 80 ben en mensen om ons heen van dezelfde leeftijd of veel jonger verlies sta ik er voor het eerst bij stil dat niet alles in het leven vanzelfsprekend is. Maar ik heb nu ook geleerd dat je niks aan de toekomst kan doen en dat het leven komt zoals het komen moet.
Fijn weekend!!!!

Unknown zei

Lieve Juud en alle andere bezige bijtjes...wil jullie bedanken voor alle extra handjes die er aan bijdragen dat “mokkeltjie in the autumn” nu al een succes is! Wat ik voorbij zie komen aan mooie herfstkleuren en sterren maakt mij blij. Ohw wat zal ik heerlijk knorren onder “mokkeltjie”! Dankjewel en hoop dat deze quilt mijn herstel zal verspoedigen.

Lieve groet Petra de Smet

Frea zei

Wat een lief gebaar, om met elkaar de quilt voor je collega af te maken, zodat ze er nog van genieten kan.

Yvonne zei

Zo zie je maar... geluk zit in de kleine dingen! Wat een dierbare quilt gaat dat worden en vandaag ook heel dierbaar, de bruiloft van he petekind.

Dientje zei

Geniet deze momenten ze zijn zo voorbij. En zo’n gebaar is geweldig voor de eigenaar. Helaas heb ik mijn plan niet kunnen uitvoeren voor mijn schoonzus, bijna 61, die wij donderdag naar de laatste rustplaats hebben gebracht. Groet, Dientje

Floor zei

Een heel heftig blogberichtje deze keer Judith! Dat kan zo maar dat je wereld 180 graden draait van de één op andere minuut.
Wat lief dat iedereen zo druk meehelpt om de quilt voor je collega af te maken.
Want de warmte van een quilt is heel genezend en rustgevend.
Lieve groet van mij, en geniet van jouw Maxim!
Floor

Annie Kingma zei

Ja zo kan alles een andere wending krijgen. Menen we dat het ons niet zal gebeuren, het kan dus wel alles is plotseling anders dan.
Zo mooi geschreven , en wat fijn al de lieve quiltsters die blokken maken voor je collega .
Wat een eer je peten kind te mogen trouwen.
Groetnis Annie

brigitta seinen zei

Weet uit ervaring dat we erg kwetsbaar zijn en ook hoe fijn het is dat er zo'n mooie quilt voor je wordt gemaakt. Wat super dat jullie met zo velen de quilt voor je collega gaan afmaken. Ik wens haar heel veel sterkte en beterschap toe.
Wat geweldig dat je vandaag je eigen neef mocht trouwen, zal vast heel bijzonder zijn geweest. Groetjes Brigitta

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een bijzonder en lief gebaar voor je collega!

MarianneD zei

Soms word je weer met je neus op de feiten gedrukt...Count your blessings!
Lief gebaar tegenover je zieke collega...en dan de trouwpartij van neeflief...soms is het leven een mallemolen Juud!

Phyllis zei

Wat een bijzonder verhaal over wat een bijzondere quilt aan het worden is. Fantastisch. Allen voor één en één voor allen, zeiden de 3 musketiers al ( in een film geloof ik), hier hebben we heel veel musketiers. Het leven laat zich van vele kanten zien bij jou op dit moment, nogmaals beste wensen voor verder herstel van Maxime. En helaas, we worden niet allemaal 90, ook ik ben al 2 x met mijn neus op dat feit gedrukt en dat heeft ook mijn quilt denkpatroon beinvloed, ik probeer nu in quilts te denken. Quilts die ik allemaal nog wil maken, ufo's waar ik afscheid van heb genomen (jammer dan, was leermateriaal) en ufo's die ik op een andere manier (lees= sneller en makkelijker) af wil maken. Vandaag is een mooie dag voor steekjes, fijne zondag nog!

Ageeth Dorsman zei

Vreselijk, de confrontatie van geliefden met deze vreselijke ziekte.... , maar wat een liefdevol gebaar om dan gezamenlijk zo'n project aan te pakken, als teken van medeleven.
Groetjes van Ageeth.

Aunt 'Reen zei

I hope Maxine is better now. What a beautiful offer for so many friends to help make those quilt blocks for your colleague. Sending you hugs and best wishes!

marianne mac zei

Hallo Juud, hoe is het met je? Zo lang geen blogpost, niets voor jou! Ik hoop dat het goed met je gaat. Ik ken je niet persoonlijk maar leef wel met je mee.