dinsdag 19 september 2017

In de ban van ..........

The Nearly Insane.
Die echt niet te vergelijken is met de Dear Jane hoor.
Jane blijft, wat mij betreft,
echt DE uitdaging,
de NI heeft 'gewoon'  heel veel stukjes.
Heel veel kleine stukjes.
Gepruts op een centimeter.
Maar  wat LEUK!


Heerlijk om weer lapjes uit te kiezen,
om keuzes te maken.
Waar ik bij Jane telkens heb
gewerkt met een gekleurd stofje is dat bij NI anders.
Hier kun je helemaal LOS met verschillende
stoffen en wordt het een uitdaging
om juist niet TE VEEL
stofjes te pakken.


En soms maak je een keuze....
en denk je later; "is dit ok?"


Ik maak een andere keuze voor deze
8 puntige ster.
Wat blauw erbij.


Het zelfde sterretje met het lievere blauwe lapje.
Nu er maar eens in het geheel er tegen aan kijken
of dit het dan WEL is?


Knipper de knip gaat de schaar.
En echt kleine stukjes hoor.
Ook nu weer vierkantjes van 1 1/2 cm.


En wanneer ik ze op volgorde leg,
zo handig die H250!
zie ik dat ik een stukje kwijt ben......


zie je het?
Een piep klein stukje op de grond!


Snel op het stofje strijken en weer verder.


Blokjes die klaar zijn mogen aan elkaar.
Leuk die sashing, ik ben er blij mee.


Om vast wat achterkantjes te hebben,
kijk ik eens lekker in eigen kast.
Wat ligt er, wat kan.


Zo heerlijk om die stapeltjes te kunnen pakken.


Helemaal in mijn nopjes patch ik de 
blokjes aan elkaar.


En met die H250 is dat echt ZO makkelijk.



leuk toch?


Stukje af, snel een volgende want
ik wil ook dit schilderijtje af zien.


Sashing rechts en onder,
dan past het zo weer aan de 'lap'.
Nou ok dan;
"lapje"


Maar kleine lapjes worden grote lapjes,
ooit!


Ook dit blokje kwam af het weekend.


lief toch.


en dan deze,
156 stukjes, AVONDEN ben ik ermee bezig geweest.
Ik geloof zelfs vier!


en dan de blokjes die vorig jaar april ergens gemaakt zijn.


Zo zie je maar, 
ook bij mij kan een projectje zomaar
'eventjes' in een doos verdwijnen.


De eerste drie rijen van de Nearly Insane
aan elkaar.
Zo hangt ze nu op mijn kamer.


Inmiddels is het boek dicht.
Hopelijk niet voor lange tijd!

Ik ben bezig met een quiltje voor de winkel.
Zomaar een 'ontwerpje' van mijzelf,
Juuds Own,
voor wie wil leren appliceren.

Dus daar ga ik nu maar even mee verder.

Wat is dat quilten toch leuk!

Fijne avond,

Tot blogs,


Juud

Remember



17 opmerkingen:

christine zei

Heerlijk deze blokken ge ik vindt het ook een feestje en ik geniet elke dag van deze quilt .
Wat ik leuk vindt ...effe heel gemeen is dat jij het zelfde blok als ik fout heb hihi de eerste van de laatste rij met die driehoekjes. Op de kanten heb je de donkere drie hoekjes tegen het midden aan de 4e kant zit het aan de buiten kant .Ik heb deze ook zo ..grappig
Maar ik heb het laten zitten . ..

Marja zei

Zo'n bewondering voor je met die NI, kan mij niet voorstellen dat ik die ga doen. Vind hem prachtig!

Groet,

Wilma zei

Jeetjemimeetje wat een mooie lap wordt jouw NI. Wat ben je al ver. Heel mooi dat roze. I love it.

Dientje zei

Zucht, wat prachtig. En gepruts. Maar daar hou je volgens mij wel van. 👍Succes. Dientje

BezigeBijMirjam zei

Nou Juud, je hebt de smaak weer te pakken. Het gaat goed hoor. En hele mooie kleurtjes bij elkaar.

quiltingmieke zei

Piep wat leuk,
Ik aan de Diamonds.. ook ienie mini!

Vraagjes?
Wat een enig latje?
Waar heb je dat van?
En kan de H180 ook
Heb ik nog veel van , van toen ik kleding maakte?

Fijne dag
Knuf

Kleine Vingers zei

Dat wordt mooi. Groeten

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een heerlijk blog! Want behalve dat het leuk is om te lezen, leer ik er ook weer van. Het is gewoon een echte tutorial! Dank daarvoor.
Vraagje: laat je de H250 vliesjes zitten of pluk je die er af?
Een fijne dag!

Anoniem zei

Misschien een boekje schrijven met alle tips die je gebruikt en dan lekker verkopen in je winkel ,iedereen is dol op je ideeën .
Je Nearly in sane word schitterend mooie kleuren en stoffen gebruik je.

Gr Femke.

Ellen zei

Zo mooi deze blokjes, was ook al even verliefd op deze quilt, maar ja zoveel projecten op de plank dus even niet was de bedoeling toch al wel wat lapjes ervoor verzameld en nu na van al je blogjes over de NI gesmuld te hebben ga ik er toch vast een paar "proberen" kijken of het echt zo'n leuk friemel werk is als ik denk dat het is 😉
Ga de H250 bestellen, je bent er steeds zo enthousiast over en dat meetlatje lijkt me ook super !
Dank voor je inspiratie !!

Phyllis zei

Enig! Heel veel geduld, maar wat een leuk, lief en kek resultaat, inderdaad allemaal schilderijtjes, topperdetop! En Juuds Own, ik ben benieuwd!

vannessa wanzeele zei

hoi Juud,

wat een mooie kleurkeuze, wordt weerom een prachtige quilt.
Ik heb een vraagje ivm de H250. Waarom gebruik je die, en laat je die gewoon zitten of haal je die na het naaien weer weg?

Mss heb je dat op je blog al eens ergens uitgelegd hoor en heb ik erover gelezen, dan hoop ik dat je je niet al te zeer ergert aan mijn vraag.
Lieve quiltgroetjes,
Vannessa

Yvonne zei

Als ik jouw gepriegel zie krijg ik er weer zo'n zin in! Ik heb alleen een 'vakantie' stitcherie bij me waar ik af en toe wat steekjes aan zet omdat dat zo makkelijk mee neemt. Maar het begint weer te kriebelen hoor! Prachtige blokjes!

Quiltminizusje zei

Hallo Judith, wat een geduld heb je, dit zal ook weer een mooie quilt worden.
Succes ermee.
Groetjes Christine

Nifty Quilts zei

This looks like lots of fun! Your red and white color scheme is so pretty, and a nice challenge for working with value and contrast.

Marja Rijnsburger zei

Wat een gepriegel........maar oh wat leuk.
Fijne dag.
Groetjes Marja

Dawn zei

Such pretty pieces and tiny fabric bits!
It will be lovely.