donderdag 20 juli 2017

Miss Polly

Volgende week is het zover

Scrappy Summer Saturday
met
Miss Polly

Een schattig klein poppenbed quiltje van Susan Smith.
Maar ja het voorbeeld
vloog mee terug naar Australië!
Dat betekend dat je dan 'aan de bak moet' 
.......
Het kan zat slechter!

Maar voordat het zover is, eerst dit;


Een Wedding, want trouwen doe ik nog steeds.
Honderden heb ik inmiddels 'ja' horen zeggen.
Afgelopen zaterdag was het weer zo ver.
In de Marienhof in Amersfoort,
een prachtig oud klooster,
met besloten kloostertuin.


In de Singelkamer een super mooie
kroonluchter,
gebrandschilderde ramen, 
wat een entourage.
Echt Prachtig.


De tafel waar het bruidspaar hun
trouwakte mocht ondertekenen komt uit
Anno 1777!
Is dat bijzonder of bijzonder?


Geweldig toch. 
Ik kan daar in elk geval helemaal van 
onder de indruk zijn.
GENIETEN.


Een mooie vleugel waar tijdens de
ceremonie op gespeeld werd.
Wat maak je dan toch mooie
bijzondere momenten mee in 
een mensenleven!


Thuis was inmiddels met de post,
en de apenkoppen, 
een patroon aangekomen!


En kon ik beginnen.
Eerst eens wat scrapjes bij elkaar snorren.
Een shirting voor de achterkant,
een rood streepje.
Markeren, rijgen, naaien,
verstekken.


Liniaal erbij.
Heerlijk als je dan ziet dat het zo mooi
op elkaar aansluit.
Appeltje-Eitje


Dan een eerste keuze,
het bloempje in het midden.
Heerlijk om met je lapjes
bezig te zijn,
welke wel, welke niet,
misschien deze,
of toch die?


En zo zit je dan,
het ene na het andere lapje 
gaat door mijn vingers.


Is ook Gerda bezig voor mij!
Heerlijk, op bestelling
werd het sterretje gemaakt,
mocht zelfs op afstand 
kleurtjes kiezen!
Wat een luxe.



Rijgdraadjes werden vervangen voor
applicatie-draadjes.


En ook de rondjes erom heen werden 
vast gezet.


Maar nog lang niet alles hoor.
Leuk he dit katje, dat heb ik 
echt uit een super klein snipper restje 
kunnen knippen.


Zelfs geregen passen de hoekjes mooi op elkaar.


En bleef ook Gerda nog even bezig.....
en mocht ik alweer 
kleurtjes kiezen.

Wat is dit een leuk patroontje,
klein maar fijn!


Klaar is het nog niet,
ik heb nog een hele week.

Dus nu niet langer getreuzeld,
tijd voor naald en draad.

Er zijn nog wat stoeltjes leeg......
dus als je zin hebt???


Tot blogs,
fijn weekend,


Juud

Remember; Better finished than perfect!





13 opmerkingen:

Marja zei

Blijft bijzonder, dat trouwen op de prachtigste lokaties! (Tafel komt uit JAMMF z'n tijd:):):)
'Errug' leuk wordt je Miss Polly!

Groet,

Floor zei

Prachtige locatie om te trouwen. Mooie tafel, die zou ik wel thuis willen hebben :-)
Leuk quiltje Miss Polly. Nu nog een poppenbedje Juud.

Guusje, zei

Dat is zeker een prachtige locatieen wat een leuk quiltje iets voor mijn poppenbed. Maar nu nog even niet. Eerst iets afmaken.

Nifty Quilts zei

A very pretty quilt! Nice choice for border. I love the red stripes and mitered corners.

Phyllis zei

Wat schattig! Ik had het al gezien, maar helaas, die dag al een andere verplichting... krijg wel weer enorm zin in appliceren nu ik deze foto's zie.

Yvonne zei

Je schiet al lekker op! Dat gaat vast goed komen voor volgende week. Enig lief en klein quiltje om te appliqueren! Veel plezier bij de les!

Annie zei

Wat een prachtige locatie om te trouwen, dat is echt genieten Judith, net als van Miss Polly, wat een schatje !

NADINE zei

CUTIE, CUTIE ! :D

XOXO
Nadine

Unknown zei

Your Miss Polly quilt is beautiful! Love seeing your quilting...... am a fan of hand sewing quilts together!

Paulathequilter
Paula Janssen
USA

BezigeBijMirjam zei

Er zijn zulke mooie trouwlocaties in Nederland. En dan wordt er toch heel veel in het buitenland getrouwd. Leuk quiltje hoor! Gezellige cursusdag volgende week. Wij zijn dan een weekend fietsen. Met vriendin ga ik vast vrijdag op de fiets richting Winterswijk. De mannen komen zaterdag. Fijn weekend!

Marja Rijnsburger zei

Wat een schattig quiltje gaat dit worden met die lieve lapjes.
Groetjes Marja

quiltsathome zei

Hoi Judith,
Dat komt vst wel goed, zo'n leuk poppenbedquiltje. Het is ook zoiets leuks om te maken !
Veel plezier met die dag !

Zininquilten zei

Wat een lief quilten wordt dat.....mooi die streepjes rand en idd past ook keurig op elkaar.....trouwlocatie is zeker apart, jammer ben al 41 jaar getrouwd anders wist ik het wel.....groetjes Marion