woensdag 26 juli 2017

Eventjes........

Hoe kan het dat ik nog steeds denk;

"EVENTJES"


Het is geen groot quiltje,
Miss Polly,
maar laat je niet misleiden!


Het is ondanks haar formaat,
toch nog een,
wat zal ik zeggen,

"Dingetje"

Een rand van ovaaltjes,
leuk, maar het zijn er best
een aantal.


Een cirkel van 'kralen'
ook leuk, maar ehh.....

Oh en dan al die lekkere lapjes op tafel.
Heerlijk,
pastellen, vrolijke kleurtjes.


En als je dan visite hebt......
en je gaat 'even' langs bij
Quiltstudio 't Gooi,
en je bent vervolgens UREN weg......

Terug naar huis over het pontje,
waar je de aardappelen
tijdens deze 'overtocht'
TAX FREE kopen kan!


Savonds zitten we lekker aan tafel
met quiltvriendin Hilde,
te smikkelen van een recept dat Maxime
gevonden had.
Uiteraard is het 'Uit-huis-kind' ook
aan tafel, met haar vriendin en Frans natuurlijk!

Een heerlijke vrijdag,
met in de avonduren de nodige steekjes!

Op zaterdag is het FEEST
LZ'tje is jarig,
ze heeft gelukkig weer een 
hele rits kaarsjes uit mogen blazen.



En wat hadden wij een geluk wat het weer betreft.
Heerlijk in de tuin,
omgeven door groen en nog meer groen
(wat het ook allemaal doet!)




Wordt er gekletst, gepatched en bewonderd.


Steekje na steekje worden 
zorgvuldig gemaakt.


vliegt er een vlindertje op Miss Polly,


En is ook Rocco van de Partij!


Worden er met veel geduld 
bloempjes gemaakt.


En wanneer ik op zondag verder ga
met Jen Kingwell,
ik loop achter!


En een blokje vast zet op een 
blocking board, 
en zo nog eens naar Miss Polly kijk......


verander ik nog snel een bloempje!
Beter zo.


Tot Blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect















16 opmerkingen:

Rita zei

wat ziet dat er allemaal weer mooi uit.

Floor zei

Wat heb je weer een heerlijke gezellige week gehad Juud!
Nog gefeliciteerd met je lieve zus, die weer een jaartje ouder en wijzer is :-)
Polly is nog best veel werk. Dat is vaak zo met kleine quiltjes. Maar wel leuk toch? Het bloemetje is inderdaad beter zo met een hartje van een andere kleur.
Leuk quiltje geworden!Groetjes,
Floor

Marja zei

Kan me voorstellen dat 'eventjes' geen eventjes is, maar het wordt wel een leukerdje hoor! Die puntjes bij elkaar van de Jen Kingwell, prachtig mooi passen die zeg!


Groet,

Phyllis zei

Er is weinig 'eventjes' aan onze hobby/passie, dat is wel duidelijk, maar wat wordt het een schatje. En je Jen Kingwell ook zo frist en vrolijk en met lekker scherpe puntjes. Alsnog gefeliciteerd met LZ'je, had haar zelf op FB al gefeliciteerd, dat samen quilten blijft toch de ideale verjaardagspartij :-) !

wilma oud zei

Wat zitten jullie gezellig daar in die tuin met al die mooie bloemen en het groen. Wat een schattig quiltje, je zou het alleen al willen maken voor de leuke stofjes. Maar net wat je zegt, heel veel kleine dingetjes die je erop moet appliqueren. Nee, dat is niet eventjes! Nog een fijne dag. Groetjes Wilma

marion zei

wat een superleuk quiltje wordt het

Anoniem zei

Klein maar fijn quiltje word dit, wat gebruik je met appliqueren ,ik heb H 250 geprobeerd maar ben daar niet weg van het blijft slecht zitten?
Waar kun je het blocking board kopen ,lijkt mij heel handig ik speld het nu op theedoek?

Gr Marit.

Yvonne zei

Heerlijk dat feestje bij je zus. Ik zag al zulke leuke cadeautjes langskomen op haar FB! Gezellig samen vieren en steekjes zetten, wat wil een mens nog meer, dat is op zich al een cadeautje. Miss Polly wordt een Beauty!

Nathalie zei

Klinkt als een heerlijk weekje! En wat een cutie wordt dat quiltje toch!

Ineke zei

Nog gefeliciteerd met LZ-tje!!! Zie ik daar Pauline? Gezellig!!!
Enne, zo'n lief quiltje in de maak, dat wordt wel een beauty.
Knuffel, Ineke

Berna zei

Het is een lieverdje die miss Polly. Als het een kleindochter wordt, dan weet ik het wel.

Dientje zei

Wat een lief ding. Wordt in verleiding gebracht. Hellup. Gr. Dientje

BezigeBijMirjam zei

Een leukerd, miss Polly. Daar heb je toch komend weekend een workshop voor?
Grappig, die verkoop op het pontje. Het is maar zo' n kort stukje, dat overvaren. Je hebt amper de tijd om af te rekenen. Wel heel leuk, dat trajecten Eemnes - Slaken rug via het pontje.
Gezellig verjaardagsbee bij Karin. En goed weer. Ik hoop volgende week met mijn verjaardag ook op goed weer. Altijd fijn als je het buiten kunt vieren.
Bevalt Maxime het op kamers wonen?

Annie Kingma zei

Wat een mooi quiltje, Klein misschien, maar heel fijn.
Met veel liefde gemaakt.
Gezellig bij jullie in de tuin.
Groetnis Annie

Anoniem zei

Wat een lief quiltje. Zachte kleuren . Passen goed. En dat eventjes dat is een ding wat je vaker tegenkomt met quilten. Geniet van wat je aan het maken bent. Fijne dag. Groeten Anita

Anny zei

Lief, lief, lief! Ik zou er meteen aan kunnen beginnen!