zondag 23 april 2017

Latten

Heel veel latten hebben we nodig volgende week.
Latten die op maat zijn gezaagd.
en afgevijld,
waar oogjes aan bevestigd zijn.
Latten die een naam hebben en een afmeting.
Zodat je weet welke waar moet komen.


Eerst dus met beide boeken op schoot,
en alles noteren.

En mijn tulpen?
Zo uit de vaas gegroeid,
dat vind ik ZO LEUK!
Heerlijk hoe ze dan over tafel zwabberen!


Frans en ik zetten alles eerst maar eens klaar in de achtertuin.
Of moet ik nu maar eerlijk zeggen dat
Frans alles klaar zet in de tuin?


Maar de klus klaren we samen.
Dus dit is zeker geen show foto!


Leuk dat werken met hout en 
haakse hoeken tekenen.


Natuurlijk ook een latje voor 
"Jane's Garden"


en voor Atlantic crossing, 1.73 cm
voor
Cloverdale House, 1.66 cm
en voor......
en voor.......
en voor....


We zijn werkelijk UREN bezig geweest,
zeker een uurtje of drie.
Voordat alles gezaagd was,
afgetekend,
gevijld...


En Sjaak?
die is natuurlijk in de buurt!


Nu hadden we 20 latten van 3 meter,
kom je er toch nog twee te kort.........



En wat vind ik in de brievenbus?
Een hele lieve kaart van een schat van een vriendin.


Voor mij is het nog twee nachtjes slapen,
dan gaan we inrichten.

Nog drie en dan zijn we geopend!

Dagelijks van 10 tot 17.00 uur,
ook op KONINGSDAG,
kun je ons gewoon in de kerk vinden!
Alleen op zaterdag is de openingstijd anders,
dan vind je ons van 10 tot 13.00 uur.


Tot blogs,

tot volgende week!

Juud

Remember; Better finished than perfect!


10 opmerkingen:

Yvonne zei

Jullie zijn er maar druk mee. Wat komt er veel kijken dat de argeloze bezoeker niet ziet.
Ook wel leuk deze voorpret en straks eer van je werk. En die lieverd van een Frans is natuurlijk ook onmisbaar, wat zouden we zijn zonder onze sterke kracht op de achtergrond!

Floor zei

Natuurlijk... daar hebben we mannen voor toch? Lekker zagen en schuren.
Knap dat je zelf ook meehelpt en Sjaak natuurlijk :-)
Het is nog heel wat werk voordat alles hangt.
Als ik kom, zal ik heel goed naar de latten kijken... als het goed is zie ik die natuurlijk niet, dat is nou weer jammer.
Ben ook zo gek op zwabbertulpen :-)
Groetjes en tot ziens in Amersfoort,
Floor

Annie Kingma zei

Jullie zijn een goed span zo, veel voor werk.
Maar wat zal het mooi worden in de kerk.
Amersfoort is te ver voor mij, maar ik geniet van alles op je blog.
Succes Groetnis Annie

Ineke zei

Veel om voor te bereiden!
Tot woensdag

Marja zei

Dat van die latten herken ik van toen ik op de Hooizolder hing:)
Succes maar vooral heel veel plezier komende week!!

Groet,

Kleine Vingers zei

Heel veel plezier met inrichten en de laatste voorbereidingen! Hartelijke groeten

sylvia zei

heel veel succes! Tis even een flinke klus, wij hadden met onze bee om de vijf jaar een expositie! Ik weet hoeveel werk het is..........en dan is het onvoorstelbaar als je ziet hoe snel alles weer opgeruimd is aan het eind! Heel veel plezier!

Lida zei

Hoop zo dat ik kan komen kijken, moet even afwachten hoe het hier gaat met Tara, maar wil het zo graag zien! Veel succes, knuffel
Lida

Anoniem zei

Mijn zus en ik komen vanuit Doorn op de fiets naar de tentoonstelling. We zijn erg benieuwd!!!!! Veel plezier met de inrichting en het is wel een werk maar dan heb je ook wat, een Dutch-Australië tentoonstelling. Succes met de laatste loodjes!!!!
Groet Angela

Quiltminizusje zei

Jammer dat het zaterdag maar tot 13.00 uur open is. Was deze tijd al eerder gepubliceerd? Ik kom met mijn zussen eerst naar de trunckshow en moeten dan rennend langs de quilts. Snap wel dat het veel tijd vergt om alles weer weg te halen, maar voor ons is het een kleine teleurstelling.
Groetjes christine