donderdag 27 april 2017

Koningsdag 2017

Wat een giller!
Zelfs onze koning zegt in zijn interview; "appeltje eitje", 
wat denk je zou hij ook mijn blog lezen?
misschien quilt Maxima ook?


Op een Oranje moorkop-achtig-gebakje heb ik 
weinig van Koningsdag meegekregen.
Later op de dag een duidelijk aangeschoten heerschap die
echt geen €8,= entree ging betalen.
Gelukkig maar, want die wil je ook niet binnen.


Het boeket van Bep is vandaag uit de 
Gerfkamer, lekker bij de entree gezet.
Gezellig, is ze er toch bij!


Koningsdag is een familiedag bij uitstek.
Samen naar de kleedjesmarkten,
taartje eten,
voor de tv zitten.
Tentoonstelling,
dus je snapt dat wij best nieuwsgierig waren
om te zien wie er dan zouden komen.
Heel veel, echt opvallend veel
echtparen.


Koningsdag bleek ook de dag van de 
'winkelier' te zijn.
Else en Yvonne van Quiltstudio het Gooi kwamen 
kort na elkaar binnen, gevolgd door
Carol Cox uit Utrecht, maria, dochter en 
en Dorry
Ook Willeke en Stien van atelier fatquarters zijn wezen kijken.



En dan met zijn allen aan de koffie!
Groot gelijk hebben ze!

Het aller aller leukste bezoek vandaag was 
van mijn eigenste 

Maxime!



Wat leuk om 'ineens' je eigenste kind 
de kerk te zien binnen stappen!


Snel mijn meidje even voorstellen aan 
Anette en Nel.
Die hadden haar nog nooit gezien,
en ik ben er zo trots op!
Een dikke kus, knuffel en kwebbeltje en weg is ze.
De stad in!

Ook vandaag weer diverse nationaliteiten.
Amerikanen, Duitsers en Belgen.
Zoals deze twee mannen,
geduldig in de banken wachtend
op hun kijkende en shoppende wederhelften.


Omdat het rustig genoeg was en er dus voldoende tijd was 
heb ik lekker met hun echtgenotes kunnen kletsen.
Ze komen uit Brugge, 
ook al zo een mooie stad.
Die in mijn ogen lijkt op Amersfoort,
of lijkt Amersfoort op Brugge?


Het Gilde was er ook vandaag,
gezellige dames.
Ben ik zelf ook lid geworden!
Nu mijn nicht zich gisteren aangemeld had
vond ik dat ik niet kon achterblijven.
En omdat ik lid geworden was werd
Marieke het nu ook maar!
Ha ha Marieke kunnen we samen naar een Regio Dag!


Ze hadden een 'werkje' meegebracht.


Hoewel het een stuk stiller was dan gisteren,
waren wij dik en dik tevreden!
Iedereen die komt is van harte welkom
en blijf ik het geweldig vinden
dat de moeite genomen wordt om
naar onze tentoonstelling te komen kijken.



Hoewel ik deze foto heb gemaakt,
ben ik nu wel vergeten om te kijken
wat er in geschreven is.
Morgen maar eens loeren.


Daar staan ze
de meisjes uit Amsterdam,
mooi te wezen in het zonlicht.


Dit is mijn uitzicht vanaf de entree!
GEWELDIG,
ik geniet hier zo van.

Ik moet jullie bekennen dat ik wel door de tentoonstelling
ben gelopen, maar ik nog niet goed GEKEKEN heb!
Dat MOET morgen dan toch echt maar gebeuren.

Wat ik wel goed gezien heb is deze aanbieding


Ik ga mij dan nu toch maar eens 
trakteren op een handwerk/computer bril
Frans is er ook 'aan gegaan' en is er heel 
tevreden over.
Tot eind mei heb ik de tijd,
moet dan ook wel want eind mei gaan Frans en ik op reis!

Ok nu even niks,
t.v. aan,
kopje thee, naald en draad.

Ik hoop jullie morgen weer te zien op de tentoonstelling!


Mijn quiltsisters komen,
ik verheug mij erop!
Ben zo benieuwd wat die er van gaan vinden!

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect!!














10 opmerkingen:

Ineke zei

Ik heb er wel aan zitten denken om vandaag nogmaals te komen, maar ja, andere bezigheden hier, wat ook erg leuk was ;-)
Leuk verslag alweer.
Succes morgen en overmorgen en fijne avond met je "sisters"
Liefs, Ineke

Else zei

Het waren heerlijke uurtjes samen vandaag. Helemaal vergeten neer te krabbelen "te gek, ik heb genoten" fijne avond dikke xx en nog gezellige dagen ....

Ineke Original zei

Het kan toch niet waar zijn?! Jij nog geen lid van het Quiltersgilde. Welkom bij de groep. Ik ben al jaren lid. Meteen gedaan toen ik begon met quilten. Nu maar hopen dat je ook op de Regiodag in Spakenburg komt. TE leuk!!!! Ps. WIlma is er meestal ook.
Lieve groet,
Ineke

Martine zei

Leuk al je verslagen en foto's.
Kan helaas niet komen maar krijg zo toch wel een indruk van de mooie quilts en de mooie locatie.
Groetjes Martine.

Hilde zei

Hey sistertje! Ik verheug me al heel lang op morgen, maar het is bijna zover!!! See you 😘

Floor zei

Maria, Gert en Willeke.... die heb ik dan gemist.
Was er ook niet vandaag. Had verwacht dat het de drukste dag zou zijn, dus dan maar vrijdag.
Dan zijn jouw sisters er, ook leuk.
Ben heel benieuwd hoe het is.
Tot morgen.
Groetjes,
Floor

Christel Pourbaix zei

Hey juud , door je blogs te lezen zijn we woensdag naar de expositie gekomen op de terugweg even bij atelier fatquarter gestopt (daar moeten we zeker eens terug).We hebben een rit van 6 uur achter de rug maar vonden het zeker de moeite waard . Bedankt juud

Groetjes Christel ��

Nifty Quilts zei

A beautiful exhibition! The church and the quilts so elegant and happy. Congratulations on all the hard work of many. I do wish I could pop by to see it in person.

Marion van de Sande zei

Hmmmm, door deze bijdrage (en die van gisteren) begin ik te twijfelen, "zal ik dan toch morgen, helemaal vanuit Limburg naar mijn oude stad Amersfoort rijden?" Ik ben nog maar kort met quilten begonnen, geniet met volle teugen van jouw blog en andere blogs. Ik dub nog even door. Maar wie weet, heel misschien tot morgen!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Volgens mij kun je onderhand wel gaan ontspannen, Juud, het is een groot feest daar bij jullie.
Veel plezier nog, morgen komt mijn zusje langs, onderweg naar huis.
liefs
Wietske