maandag 27 maart 2017

Errare humanum est!

Wat een reacties!
Zowel op Facebook, als op het blog en in
mijn e-mail box
kwamen jullie reacties achter elkaar binnen.


Errare Humanum Est

van 
was wel een hele mooie.

Haren die recht overeind zijn gaan staan
bij het woord KLIKO waren ook
legio.

Maar echt, het ligt erin.
Redden gaat niet meer,
er ligt al zoveel bovenop.....
Enne van een smalle rand,
die je los tornt, met stukjes schuin van draad......
dat wordt het echt niet MOOIER van.

Hoe het verder gaat?
Geen idee?

Binnen onze "bep-bee"
heeft de Mrs. Billings een andere
naam gekregen.

Ik ben namelijk niet de enige bij wie het niet past.
Hardlopers zijn doorlopers?
De gene die nog moeten beginnen
aan hun punten kunnen hier hun voordeel mee doen.

Enfin;

Mrs Killing!


Inmiddels is ALLES weer geknipt,
UBER recht van draad.


En is een eerste slinger alweer bijna gemaakt.
Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat de 
'fout' niet in voorgaande randen zit.
Ondanks de schuin van draad.

De 'fout' zit in de hexagonen,
en die ga ik ECHT NIET UITHALEN!
Die zijn allemaal een millimeter te klein gemaakt.
In de plaats van naaien op de lijn,
had ik OVER de lijn moeten patchen.

Op een klein stukje maakt dat niet zoveel uit.
Op een langer stuk dus wel.

De tealrand er over twee weken weer aan,
en dan weer verder met
het verzinnen van een goede
oplossing.
Komt goed.


Woensdagavond waren Petra en Elsbeth er.
Eerst lekker eten en dan de tafel leeg
voor dit!

Australian Dutch Connection
Quiltshow
van 26 tot en met 29 april
in de St. Joriskerk
te Amersfoort

Het komt als dichterbij!
Eerlijk gezegd kan ik niet 
WACHTEN 
tot het zover is!


In de winkel ben ik donderdag lekker
bezig met het nieuwe 
Sits boek dat bij de tentoonstelling
hoort.
Het is informatief, mooi, prachtige foto's.
Zeker een tentoonstelling die ik bezoeken wil
in het Fries Museum.
De tentoonstelling loopt tot en met 10 september.


Zaterdag was het een heel andere dag!
Samen met Annemarie naar de 
Houtenklosjes,
in, hoe kan het anders,
Houten.

Dicky zit in onze "killing Billings groep"
en had mij gevraagd of ik niet
langs zou willen komen.



Super georganiseerd, fijn al die naamkaartjes!


In een prachtige ruimte in de bibliotheek van 
Houten.
Overigens een bib waar je UREN in zou kunnen blijven,
wat een BJOETIE!


Natuurlijk gaat mijn 
"verbindende kracht van het quilten" ook mee.
De beer die ik bij Else gemaakt heb,
en natuurlijk de spulletjes
van Amish Susie en Anna.

Allemaal mensen die ik zonder het 
quilten nooit, never, ever,
ontmoet zou hebben!


En zo komt mijn sampler voorbij........


De Dear Jane,
'als je die nog niet gemaakt hebt,
DOEN!'


Wordt er geluisterd,
instemmend geknikt,
blikken van herkenning!


De koffie pauze kan niet beter.
Lekker rood kopje en 
hexagon koekje.
(hoewel..... hexagon......
sinds Billings ......)


En weer nieuwe ontmoetingen!
Hoe leuk is dat!
Gillian, die niet alleen met Kaffe Fasset stoffen werkt
in haar quilts maar ze ook DRAAGT!
Een geweldige sjaal en wat een idee!


Deze crazy tas is van Reinier,
het mannelijke lid van de 
Houtenklosjes.

Zo leuk om zo totaal iets anders te zien.



Ergens aan het eind komt ze dan op de grond.
Voorzichtig, zodat de top niet uitzakt.
We kijken,
Dicky, die ook een niet passende rand heeft,
kijkt aandachtig mee.
Annemarie denkt;
" goed overleggen, dan weet ik straks wat ik doen moet"


Tja dat is best een lengte,
keurig op het lijntje gepatched ipv
er net buiten!


Ach niks erg;
" quilting is en blijft sharing,
ook je 
quilt verdrietjes!"


Met een Albert Heijn kar vol
vertrekken we aan het eind van de
ochtend weer naar huis!


Door die prachtige bibliotheek,
terug naar Hoevelaken,
linea recta de achtertuin in!


Thuis het mooie boeket dat ik kreeg 
met kaart in de vaas en 
op tafel.

Alweer een mooie herinnering erbij.

Fijne maandag allemaal,

tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!







14 opmerkingen:

Else zei

Dat was weer een heerlijk weekend! En je 1e rand van vrouwtje Killing al klaar wow turbo Juud (lol). Fijne week, zwaaizwaai

Annemiek zei

"Killing me softly with this quilt". Tjee dat je nu weet dat je voor joris de randen eraf getornd hebt en weer nieuwe aan het maken bent terwijl het aan de hexagonnen ligt. Typische instructie je naait toch altijd op de lijn. Blijft me verbazen. Gelukkig houd je altijd goede moed. Fijne dag en lieve groet Annemiek

Marguerite zei

Wat een heerlijk blogje.
En ohh voordat ik zo'n wagentje vol heb???
Dat duurt nog wel heel wat jaartjes...

Kleine Vingers zei

Wat vervelend dat het niet de rand is die je dacht maar de hexagonnen. Hoop dat je eruit komt. Succes! groeten

Lida zei

Wat een toestand met die rand, dat luisterd wel heel nauw. Maar ook wat een gezelligheid daar in Houten! Groetjes
Lida

Mieke van Minnen-Kanis zei

O, Judith toch.
De hele operatie van rand eraf en opnieuw voor niets. Nu ja....de heden fans is dus eigenlijk te krap..... Wij zijn gewaarschuwd... Maar ja alles net buiten de lijntjes, wordt misschien weer te ruim, want dat is tig maal een milimeter...
Misschien weer te ruim...
Nu een oplossing zoeken...ook wel weer een leuke, uitdagende puzzel.
Ben benieuwd....
Succes ermee
Groetjes Mieke.

Mieke van Minnen-Kanis zei

O, Judith toch.
De hele operatie van rand eraf en opnieuw voor niets. Nu ja....de hexen rand is dus eigenlijk te krap..... Wij zijn gewaarschuwd... Maar ja alles net buiten de lijntjes, wordt misschien weer te ruim, want dat is tig maal een milimeter...

Nu een oplossing zoeken...ook wel weer een leuke, uitdagende puzzel.
Ben benieuwd....
Succes ermee
Groetjes Mieke.

Phyllis zei

Dat wordt dus net als vroeger, wat we vaak zien bij de oude(re) quilts: een oplossing zoeken. Ik ben heel benieuwd hoe dat wordt en je bent wel weer lekker op weg. Wat een heerlijke dag in Houten, mooie ruimte! Blijft toch geweldig die uitwisseling van kennis en ideeen en het ontmoeten van andere quilters. Gezellige week toegewenst!

Dientje zei

Gelukkig weet je nu de oorzaak van de te korte rand. Blijft wel apart dat de ene op de lijn naaien niet past aan de andere op de lijn naaien. Hexen dan maar weer. En het blijft heerlijk om naar je mooie quilts te kijken. Fijne dag, Dientje

Frea zei

Wat erg, dat je voor niets de rand er af hebt gehaald.
Ik denk graag mee naar een oplossing.
Als je een extra punt met hexagonnen maakt, zodat deze rand weer klopt.
En dan de ruimte die vrij komt opvullen met een extra randje.
Succes en zoals mijn moeder altijd zei: je ziet later niet hoe lang je bezig bent geweest, maar wel hoe mooi het is geworden.
Groetjes Frea.

Anny zei

Ach, dus het is nog steeds een nachtmerrie! Gewoon een stukje aan die tealrand zetten! Wat wij in oude quilts dikwijls heel charmant vinden, (kleine fouten, een vreemd stofje) mogen we zelf niet doen.

Weet je dat ik ooit een prijs met een quilt heb gewonnen waarin twee quiltranden (gewoon een vierkantraster) bij elkaar komen... niemand heeft ooit iets gezien. Als ik het vertel moet ik het aanwijzen. Echt het bewijs hangt hier in de gang. Gewoon een lapje ertussen!

Marja Rijnsburger zei

Ondanks de problemen met de Mrs. Killings toch een heel gezellig blogje.
Succes verder met de dwarse dame.
Groetjes Marja

Jane in Cumbria zei

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik je nieuwe randen super mooi vind....maar daar heeft Mrs Killings ook niet veel aan natuurlijk...:o)

Yvonne zei

Die randen......ggrrrrr..... om gek. An te worden! Gelukkig ben je niet de enige en kan je goed relativeren. Gezellige show & tell had je, De randen worden mooi en vorderen al kekker. Ik kan me voorstellen dar je straks blij bent als het geheel aan elkaar zit.