zaterdag 18 februari 2017

Workshop bij Else

Ik had op FB een mooi blokkenboek van Else voorbij zien komen.
We Else kent, weet ook dat zij een enorm oog voor detail heeft.
Toen duidelijk werd dat ze er een workshop in zou geven bij
Quiltstudio 't Gooi wist ik dat ik er naar toe zou moeten gaan.
LZ'tje gaat met mij mee.

Gisteren was het zo ver.
Heerlijk om wanneer je een week 
hard hebt gewerkt lekker zelf 
aan tafel kunt gaan zitten.
Lekker met je eigenste snufferd in de 'lappenmand'

s'Morgens vroeg kwam deze foto al voorbij


dan voel je je toch welkom!
En heb je nog maar een ding; "zin"



Over het bord heeft Yvonne,
de gelukkige eigenaresse van deze quiltstudio,
 niets te veel gezegd.
Het is gewoon prachtig.


Details, Else is van de details.
Dus een mooi uitgewerkt patroon,
voor alle deelnemers ligt er een setje klaar.


Het duurt niet lang of je hebt een nieuw
lapje gevonden......
Zit je lekker aan een kopje koffie,
maak je kennis met andere lieve dames.


Voor we het weten zitten we 
"hard" te werken!


Heerlijk om zoveel ruimte te hebben.


Zo iets moet het gaan worden.


Af en toe toch even van tafel. 
Kijken bij de stofjes,
en de leuke quilts die her en der hangen.


Weer zo een leuk zelfkantje!


Thuis gaan LZ'tje en ik nog even door.


Leuk om het onder je handen weer te zien groeien.


kopje koffie, gezellig.
Veel en veel te snel is zo een dag voorbij,
wachten de boodschappen,
de was, de strijk, het avondeten.


Maar om niet met lege handen naar
de Voice te kijken zoek ik vast het
passende rijggaren erbij.


Het lint van mijn oma komt ook nu weer te voorschijn.
Nu eindigend op nummer 7.
Ons ouderlijk huis was nummer 7
en ook nu wonen wij op een nummer 7.

LZ'tje heeft ook een stukje van dit lint.
(het was ook van haar oma natuurlijk)
eindigend op 21 voor haar werktas,
en op nummer 7 voor haar blokkenboek.

Vandaag ben ik in Den Bosch,
voor de een na laatste keer.
We gaan werken aan cirkels,
en hoe belangrijk die zijn
bewijst ook dit blokkenboek!

Fijn weekend,

volgende week ga ik weer ted'ten.
Daar kom ik dus zeker nog op terug!

Fijne zaterdag,

tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!



19 opmerkingen:

Else zei

Gezellig verslag van onze heerlijke uurtjes samen, jullie zijn lekker opgeschoten. En wat worden jullie boeken LEUK. Voor vandaag nog een gezellige dag als juf Juud, zwaaizwaai dikke knuf van mij

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Leuk een blokkenboek,dat wil iedereen altijd wel hebben.
Tot straks Juud, goeie reis

Yvonne zei

Enig wordt jullie blokkenboek maar dat kan ook niet anders met dat mooie patroon van Else! Superdag weer samen met je zus en zo leuk dat persoonlijke detail van jullie Oma!

Annemiek zei

Leuk dat jullie nog verder gewerkt hebben aan het boek. En trots dat "mijn" stofje op twaalf uur mag :-) tot straks Lieve groet Annemiek

Anoniem zei

Wat leuk zo'n blokkenboek. En wat ziet het erg gezellig uit bij Yvonne. Ja, het is een prachtige zaak met hele mooie "wil ik hebben" dingen. Ik hoop dat je vandaag geen last hebt van mist bij het naar Den Bosch gaan. Fijn weekend. Groetjes Wilma

Phyllis zei

Wat enig, een blokkenboek. En wat is dat toch een mooie winkel, ik vond het bij m'n 1e bezoek al leuk en sindsdien ook nog dat mooie blok op de gevel, heel mooi. Veel plezier vandaag en van de week. Weer een Ted-experience op het programma? Wow, dat wordt weer genieten!

Anoniem zei

Ziet er leuk uit jeblokkenboek ,maar waar is het voor bedoeld?

Gr Olga.

Ageeth Dorsman zei

Wat een superleuk blokkenboek heeft Else ontworpen! En die van jullie worden erg mooi. Die winkel lijkt mij trouwens ook geweldig, maar ja.... wederom zoooo ver hier vandaan. Veel succes met de cirkels van vandaag.
Groetjes van Ageeth.

Floor zei

Heel handig en leuk dat blokkenboek.
Blokken genoeg, klaar, of in de maak om daar in te doen.
Zie wel weer een nieuwe workshop aankomen die je kunt gaan geven :-)
Fijn weekend,
groetjes,
Floor

Quiltminizusje zei

Ziet er leuk uit, het blokkenboek, maar ook de winkel, ga er eind maart met mijn eigen l'ztje er ook naar toe ivm tentoonstelling, heb er zin in.
Groet christine

Anoniem zei

Oh, leuk, zo'n blokkenboek, dat stapel ik ook maar even op mijn wensenlijstje!

Dientje zei

Wat gezellig weer en een mooi Blokkenboek. Veel plezier.
Groet, Dientje

Aunt 'Reen zei

It looks like a wonderful workshop. Your block project is beautiful.

Ineke zei

Allemaal leuke dingen doen, daar houden we van. Mooi blokkenboek! Succes met de cirkels, al zul je nu al wel klaar zijn met les geven.
Fijn weekend

n.demmer1@gmail.com zei

Heerlijk dagje gehad Juud. Veel geleerd weer van jou. Heb er van genoten.
Gelukkig mag ik nog een keertje.Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk.

Fijn weekend nog.

Nifty Quilts zei

Fun weekend! The circles are beautiful. You are very lucky to have so many wonderful classes and retreats offered in your area. And you are very smart to participate in them! I think I would do the same if I lived nearby.

Wilma zei

Leest als een gezellige dag. Mooie combi's meisjes!

Dawn zei

All so pretty!
Thank you for sharing the fun day with us.
Lots of eye candy.

BezigeBijMirjam zei

Ik lees jouw blogje vandaag pas. Dat was dus weer een gezellig en creatief dagje. Ook bij Yvonne is het altijd gezellig! Leuk dat Blokkenbewaarrol van Else. Zelf heb ik het patroon voor de Ipadhoes van Else gekocht toen het pas uit was, maar helaas heb ik die hoes nog steeds niet gemaakt..... Ach een mens kan ook niet alles tegelijk! Jullie kleurkeuze is weer mooi! Groetjes!