vrijdag 24 februari 2017

Verdieping bij Ted Storm

Dat is wat het voor mij is,
verdieping in het werk,
verdieping in mijn techniek.
Wij hangen aan de lippen van Ted.
Wat een vakvrouw wat een kennis.
Buiten kijf PUNT.
Drie dagen lang hebben we ons ondergedompeld in 
bloemen, rushing, vlinders, bolletjes, 
quiltgaren, naalden, techniek,
techniek en nog meer techniek.

Terwijl buiten de storm als harder gaat waaien,
zitten wij met onze eigenste 'Storm' een feestje te bouwen. 


Eerst nog terug naar woensdagavond. Met elkaar shoppen bij 
Marja van het Quiltkabinet. 
Met haar in de winkel een messcherpe 
Beppe mevrouw Amy.
Ze heeft ons super goed geholpen;
Dank je wel Amy!


Na het eten kunnen wij ons geluk niet op!
Ted zit, en heeft het naar het zin.
Ze geeft ons een lezing op haar
Ipad! 
En wij?
Wij genieten!


Zelf heb ik nooit meer wat met mijn tulp gedaan,
Anne wel!


Ik heb wat nieuwe klosjes gekocht.
Mooie blauwe kleurtjes die prima bij 
mijn spelden-bunzlau passen.


Fouten?
Ik maak ze.
Halverwege deze vorm realiseer ik mij 
dat ik het niet goed doe!
Opplakken, notitie erbij en 
nu nooit meer vergeten.


De storm pikt als meer en meer aan.
De wind heeft de 'ruimte' en
maakt daar ook gebruik van.
Inmiddels hebben wij besloten om nog een extra nacht te blijven.
Waarom rijden als het niet hoeft?


Heerlijk toch zo een grote ruimte?


Tegen vieren gaan de meeste naar huis.
Ruimen ook wij onze 
cursus spullen op 
en zitten uiteindelijk met ons 6-en 
te bee'en.

Terwijl ik weer lekker met Mrs. Billings zit
vertelt Ted ons over Mola en 
Hmong.

We eten met ons zessen,
kletsen nog wat en hopen 
elkaar volgend jaar weer in een 
Ted Les te zien.

En vandaag?
Vandaag vieren we feest!

Elisabeth en Betty vieren hun verjaardagen!

Fijn weekend,

Juud

Remember; Better finished than perfect!


13 opmerkingen:

Phyllis zei

Dat zullen inderdaad heerlijke dagen geweest zijn, je 'onderdompelen' in de kennis en vaardigheden van een meesterquiltster, genieten. En van je fouten leer je, zeker als ze opgeplakt en bewaard worden. Ga je deze keer wel je werkstuk afmaken......? Ik heb inderdaad de tulp ook nog als ufo liggen..maar ook daar heeeeeeel veel van geleerd.
Fijn weekend alvast!

Annemiek zei

Geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben en dat het behalve veel werken ook heel gezellig is. Je zit er allemaal met hetzelfde doel en dat maakt het zo leuk. Van de zomer heb ik een zomerbee bijgewoond in het Quiltkabinet en daar was mevrouw Amy ook. Ze was 2 dames aan het leren hoe je een kompas moest maken. Zo goed en duidelijk zoals ze dat vertelde, zo op een appeltje eitje manier.
Feest nog lekker door. Lieve groet Annemiek

Else zei

Wat een heerlijke dagen heb je weer in de pocket! En voor vandaag nog een toetje, gezellige dag doe ze de groetjes. Daarna een heerlijk weekend, zwaaizwaai

Wilma zei

Het is één feest! Heerlijk.
Goed te doen met jou ;-)
Anytime. X

BezigeBijMirjam zei

Jullie hebben dus weer èn wat bijgeleerd èn genoten. Fijn. Verstandig dat jullie een nachtje langer zijn gebleven met die storm. Het ging ook goed tekeer en dan is het niet zo prettig om op de weg te zijn. Nu nog verjaardagen vieren. Ook weer gezellig. Goed weekend!

Yvonne zei

Jullie hebben heerlijke dagen gehad. Weer heel veel zegeningen om te tellen kan ik me zo voorstellen! En weer een stukje verder op de weg naar perfectie.

Lida zei

Ik benijd jou en de anderen, heerlijk om van haar les te krijgen! Groetjes
Lida

stella maris zei

wat zullen jullie genoten hebben!, nu een weekend lang nagenieten!
veel groetjes, stella.

quiltsathome zei

Jullie zullen zeker veel van haar geleerd hebben.
Fijn weekend, groetjes, Patricia

Floor zei

Ben je nu ook een meester-quilter Juud?
Denk dat je nu alle kneepjes van het applicatie-vak wel kent.
Ben eigenlijk heel benieuwd wat je daar nu anders leert dan het "gewone" applicatiewerk, zoals de gemiddelde quilter het doet.
Ik heb het dan over de techniek natuurlijk.
Maar dat is het geheim van Ted :-)
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Wat heb je heerlijke dagen gehad Judith, geweldig!!!
Fijn weekend

My name is Riet zei

Wat een geweldige ervaring moet dat toch zijn, quiltlessen van de meester quiltster .Als ik haar prachtige quilts zie en dat jij dat allemaal gaat leren, helemaal fantastisch.Als ik jouw leeftijd nog had ging ik ook :)))

Zininquilten zei

Bij een les van Ted Storm, een droom. Ik heb haar 1 keer gezien vanwege een bijzondere quilt, en daar gaf ze toen heel veel uitleg over. Geweldig was het. Ik kan mij voorstellen dat jullie hebben genoten. Leuk Juud.....