maandag 5 december 2016

Den Bosch

Afgelopen zaterdag was er alweer de laatste uit de serie van drie, 
eerste ronde.
In januari beginnen we weer met een serie van drie, 
tweede ronde.
Het zal gek zijn om dan niet dezelfde koppies te zien, 
maar weer een nieuwe groep.
Je raakt toch, ik heb dat in elk geval, verknocht aan 
'mijn groepje'.

Vandaag was het best een volle dag.
Verstekken, tekenen, bias, 
jojo, appliqueren,
puntjes, rijgen, oprijgen,
garens..........

Maar bovenal ook kijken wat 
voor een cirkels er gemaakt zijn.


Wat ik zo bijzonder vind is dat er los van het patroon
gewerkt wordt. Daar hebben we op de tweede dag aardig wat tijd aan besteed.
Vervolgens zijn we het gaan tekenen.
En als je zelf tekenen kunt, kun je ook 
een patroon naar wens aanpassen.


En dat aanpassen dat is dus gebeurd. Zo zijn we wel
allemaal bezig met dezelfde quilt, 
maar wordt elke quilt totaal anders!
Lekker 'je eigen draai eraan geven' 
dat is toch het aller leukste.


En dat is hier echt goed gelukt!


En hier ook.


en hier!
Ben en blijf ik trots dat ze het durven,
vertrouwen op hun eigen kunnen en dapper genoeg
zijn om gewoon in een lapje te knippen,
combinaties te maken, aan te passen,
en vooral om te leren van het proces!
En om wanneer je het niet mooi vind
gewoon opnieuw te beginnen!


Ze zijn niet allemaal 'Uber' gelukkig wanneer
het tekenpapier weer op tafel komt.........
Hier en daar wordt gemopperd,
dat mag, maar de inhoud van de dag wordt
er niet anders van!
Alternatieven zijn er altijd,
gewoon het patroon van mij gebruiken bijvoorbeeld en
niet zelf een 25 patch tekenen.


Maar wat denk je wat?
Ze pakken allemaal de uitdaging aan
en gaan driftig aan het tekenen,
rekenen, lijnen trekken en gummen!


Omdat ik jarig ben geweest krijg ik een lief cadeautje
"well behaved quilters RARELY make history"
I LOVE IT !
Het blik is direct in gebruik genomen.


Louisette vraagt of zij mij haar quilt mag laten zien!
Mag?

TUURLIJK!
MOET!

Wat een mooie. Louisette heeft bij Wietske een stempelkussen,
stempel inkt en de mallen gekocht.
Bij Petra Prins een mooie pindot, Dutch Heritage two tone en heel veel
fun fabrics.


Tada!
Dan eindig je met dit! Een geweldige leuke speelse quilt!
en de maakster Louisette beter in beeld!


Louisette had niet alleen een mooie quilt om te laten zien,
maar kwam ook nog eens met een geweldige verrassing.
Aan het eind van de middag nam ze het woord
omdat ze mij bedanken wilde voor het delen 
van quiltkennis en vooral quiltplezier.
Bij het zien van deze tekst had ze aan mij moeten denken.

Ik raakte er door ontroerd, wat bijzonder!

Voor nu allemaal een hele fijne maandag,

Tot blogs;

Juud


and Remember; 

I don't want a PERFECT life,
I want a HAPPY life!

pst Annemarie; 
06.30 uur!
Dikke kus,
fijne dag vandaag

10 opmerkingen:

Phyllis zei

Dat is toch handig hoor, als je je eigen patronen kan tekenen, een 'art' die tegenwoordig wel verloren lijkt te gaan, heel goed dat je daar aandacht aan besteedt. En wat heb je een eer van je werk als je cursisten zo blij met je zijn!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk Juud wat een leuk verslag. Het was inderdaad een leerzaam dagje en ik zag in de middag ook hier en daar een "moe" gezicht. Maar we willen leren en daar is deze cursus heel geschikt voor. Nu maar eens zien hoe ik het er zelf van af breng in januari.
fijne dag en werkze maar weer.
liefs
Wietske

Mhalmavanwees zei

Wauw Judith, dat zegt heel veel over jou wat je allemaal schrijft. Het ontroert mij ook (is niet heel veel voor nodig nu) maar het moetjou ook inspireren en jij leert toch ook van deze quiltsters! Fijne dag Judith.

BezigeBijMirjam zei

Leuk voor je dat jouw lessen weer hier overgekomen zijn. Mooie resultaten. En wat een verwennerij. Wordt de laatste jouw nieuwe quote? Fijne dag!

quiltingmieke zei

Piep

Wat een schitterende inspirerende les.. dan wordt jet nog
Meer jouw quilt
Knap hoor
Dikke knuf Miekexxx

Marja zei

Wat leuk dat je weer een groep aan het-quilten heb gekregen!

Groet,

Marguerite zei

Wat leuk om al die mooie cirkels te zien.
Moet ook maar eens zelf aan het schetsen gaan.
Doe altijd maar wat met potlood en papier.
En meestal alleen rechte blokjes.

Floor zei

Wat een heerlijke tekst op die pot! Had hem al bij Wietske gezien. Fijn dat de dames zelf gingen tekenen, dat is wel goed en fijn om te leren.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Een heerlijke lesdag zo te lezen en te zien! Ik kan me voorstellen dat je gehecht bent geraakt aan je groep, dat gaat als bijna vanzelf onder quilter's toch?
Ik weet zeker dat ze allen heel veel gehad hebben aan je duidelijke manier van uitleggen en je tips & trics.
Wat een enige cadeautjes ook met precies de goede teksten! Ik kan me er helemaal in vinden!

quiltsathome zei

Wat een heerlijk verslag weer van een leuke dag ! Ik lees je blog vaak, en al reageer ik niet elke keer, ik wil je laten weten dat ik het zo leuk en enthousiast geschreven vind ! Geweldig ! Laat het me aub weten als je in of rondom Leiden les gaat geven, dan kom ik metéén; het lijkt me heerlijk om nieuwe dingen bij te leren (en oude kennis op te halen).
Tot ziens, Patricia