dinsdag 23 augustus 2016

Mac-er-de-mac


Twee keer 'achter elkaar'  gaat mijn laptop stuk. 
Frans zegt dan dat er draaiende delen in zitten die door met je laptop te 'slepen'  kapot gaan.
Ik denk dan; "waarom heb je anders een lap top?" Om er mee op je lap te zitten toch? En dus te bewegen?
Maar mijn Toshiba was ook in de war.
Ik ben wel Lap, maar niet Top.
Stuk.
Nadat die mee op reis was geweest naar Italie.
Stom.

Toen kwam er dan eindelijk een Mac.
Had er al zoveel goeds over gehoord.
In tien minuten geïnstalleerd.
................


Dat liep anders.
Afgelopen zaterdag werd ik door Maxime naar 
Haarlem gereden.
A1 is dicht hoorden wij op de A1,
Maar via de A9 kwamen wij 
prima in Haarlem.
Ook geen drama files, gelukkig maar.


Het enige drama dat mij
overkwam is dat ik GEEN
quiltwerkje bij mij had 
om onderweg mee 
bezig te zijn.


Waar we onderweg nog regen hadden,
heb ik de hele zaterdag voor NOP
(gelukkig maar)
met een paraplu gelopen.
Maxime is prima geslaagd,
en daar ging het uiteindelijk om.


Zeg Haarlem, 
zeg Strand.
Binnen een kwartier lag
ik heerlijk in de zon
te genieten van mijn dochter,
de zon,
de zee,
het strand,
de bestelling!


Dat alles onder het toeziend oog van een
Boeddha.


Maxime aan een Liefmans en
ik een spa rood.
Iemand moet de bob zijn niet waar?


Niet veel later komt de 
rest van onze bestelling.
Man oh man, wat kan het leven toch
absoluut heerlijk zijn!
Ik voel mij rondom gelukkig.


Op zondag probeer ik het nog een keer
met die luxe Mac..........


Mac aan de kant
(stom ding)
en quiltwerk in mijn hand om
mijn ergernissen een beetje
te verwerken!


Kijk dit snap ik. Heerlijk om met een quilt
op schoot te zitten terwijl het buiten
een beetje regent.
Leuk om al die cirkels
weer te zien.
De naald glijdt als vanzelf door de stof.


Harten cirkels volgen op de blokken.
Zalig.
Ergens in dat quilten komt mijn 
Hulpdesk!
Dikke zoen hoor SJOERD!
Na twee uren ontvang ik mail,
en krijg ik mijn eerste
' denk als apple,
vergeet windows'
les.


Dit blog met geuploade foto's is het bewijs!
Het werkt!
als een trein.
Heerlijk.

En daarna?
Quilten natuurlijk.
In dit laatste blokje van dit blogje,
mijn initialen.
Optimistisch 2016!
Komt er dan toch nog 
een Affo dit jaar?

Fijne dinsdag,

tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than Perfect!!

10 opmerkingen:

Phyllis zei

Ooooh, heerlijk het strand! Ben zo blij dat ik er weer dichtbij woon. Als Haagse ooit 8 jaar in het midden van het land gewoond en het strand zo gemist, nu sinds een jaar of 10 weer terug in het Haagje en heerlijk, zodra ik zin heb (vooral voor ontbijt en in de avond) lekker voetjes in het zand, verstand op nul en genieten!
Met die Apple komt het helemaal goed, is wennen, heb ik meer gehoord. Ben ook aan het sparen voor die overstap, gelukkig hebben we een Apple Store in Den Haag, kan je allerlei lessen krijgen dus dat ga ik dan wel doen.
Gelukkig hebben we het quilten om bij frustraties de bloeddruk weer omlaag te brengen :-)

BezigeBijMirjam zei

Dat was een heerlijke zaterdag dus. Gezellig hoor een dagje op stap met jullie dochter. En hoe gaat het met manlief? Bijna weer thuis toch?

Bed, breakfast en quilts zei

Heerlijk toch dat strand! En, wat fijn dat we hier wonen, hebben we nog eens een dagje regen om binnen te quiten in de zomer. Anders zou er niets afkomen, toch?

Nathalie zei

Hier inmiddels 3,5 jaar een Mac. Voor de eerste installatie had manlief even de helpdesk nodig (met altijd correcte, aardige lui) maar daarna... nooit meer een centje pijn! Ik kan niet anders meer, en vergeet vaak wat er anders gaat, alhoewel op mijn werk alles windows is en ik daardoor nog een beetje windows-bij-blijf. Maar mac is zoveel handiger! en... zoveel stabieler. Loopt eigenlijk nooit vast, geen last van verouderingsverschijnselen of traag worden. Ik zweer er inmiddels bij!

Anoniem zei

Haarlem is zo'n heerlijke stad om te winkelen. Ik kom er ook graag en het strand, tja, wat zouden wij Nederlanders zonder ons strand zijn....Je hebt heerlijk genoten met je dochter zo te lezen en je blokken....Mooi hoor. Groetjes Wilma

Annie zei

Heerlijk, strand, eten, quilten en een Mac die het doet.
Wat wil een mens nog meer.

Groetjes, Annie.

Nifty Quilts zei

Looks like a lovely stay at the beach! Your daughter is beautiful, as is your quilt. Nice way to sign it!

Merian zei

Lekker dagje was dat.
Gelukkig kun je nu op je MAC!!

groetjes Merian

Dientje zei

Wat wil je nog meer: strand, zon, quiltje en een werkende Mac. Komt toch nog helemaal goed. Gr. Dientje

Evelyne zei

Mooi de hartjes cirkel om te quilten!Lekker hoor strand, maar dat zand...Ik vertoef hier heerlijk aan mijn zwembad( ook zout water) en geniet ook hier van het water! Met een appliceer werkje in de hand komt het met mij ook wel goed.

Gelukkig doet je Mac het ik vind het een fijne laptop ik hoop dat jij er nu ook blij mee bent, dan ben ik het ook omdat er weer mooie foto's en leuke teksten uit rollen!

Geniet van je quiltsteekjes.

Lieve groetjes,
Eef