zondag 14 februari 2016

Show en Tell in Rijpswetering

Gisteren was het dan eindelijk zo ver.
DOODENG
Dagen heb ik nagedacht of ik dit wel zou doen.
Wat moet ik showen dan?
Gaat dat niet enorm tegenvallen?
Wat als er niemand komt?
Wat als ze WEL komen en dan teleurgesteld zijn?
DURF ik dit wel?

Voor mij een 'Grensverleggende Activiteit' dus.
Dat "Tellen", daar heb ik niet over na hoeven denken,
nog geen NANO seconde.


Het welkom was grandioos.
Natuurlijk moet er dan een foto gemaakt worden,
lekker met mand met maaksels.
Jane bovenop,
want wat heeft die quilt mij veel gebracht!


De quilts waren de avond ervoor ingepakt,
samen met LZ'tje.
En natuurlijk wel een beetje op een logische volgorde.


De 'stilte voor de storm'
De 'stilte voor mijn Show en Tell"
"vlinders in mijn buik"
en dan niet van verliefdheid, 
maar dood ordinair van de ZENUWEN!


Dan Petra helpen met het uitpakken van de auto,
en van 'Zutphen'
Wat had die een spullen bij zich zeg!
Bakken vol met lappies,
pakketten, patronen, materialen,
quilts, quilts en nog meer quilts,
boeken, mallen, linialen, 


Uiteindelijk zag de
 'dependance in Rijpswetering' 
er zo uit!


Karen had al geschreven dat ze bezig was met bakken!
Verschillende kruitcakes, appelflappen, 
cupcakes, appelcakes,
bessen/witte chocolade cakes.....


En dan begint het feest van herkenning!


Wat enig om jullie ontmoet te hebben,


Om de gezichten achter de FaceBookers te zien.
En dat allemaal in zo een prachtige, gastvrije
boerderij!


En jullie waren er gewoon!
Wat lief!
  

We beginnen met mijn 'Maximes deken'
mijn aller eerste quilt......


en dan klets ik, klets ik,
en klets ik!


De lunch bij Karen kan ik jullie ook aanbevelen!
Heerlijk,
gezellig,
De hele bups aan tafel, smikkelen van lekker brood,
soep, hartige taarten!


En dan mag het smiddags gewoon NOG een KEER!


De cirkels!
Uiteraard!


En is er smiddags ook weer een verloting
met cadeautjes uit de winkel van Petra.


Kijk hier houd ik nu zo van.
Heerlijk toch om quilts eens goed te bekijken.
Om zelf in handen te houden wat je gezien hebt op een statisch blog!


Dan begint het grote opruimen.
De zaal weer terug in organieke staat,
de dependance weer terug in de auto van Petra.


en mijn quilts weer waar ze horen,
lekker thuis
of terug naar de eigenaar
waar ik ze aan gegeven had.

Het was voor mij een heerlijke dag,

DANK JULLIE WEL DAARVOOR!

Vanuit Hoevelaken 
een genietende blogster.

En dan nu lekker op de bank,
met naald en draad.

Mrs Billings wacht...

Juud

Remember; Better finished than perfect!


35 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was leuk! Het was super gezellig en super lekker.
Ik was graag jouw hulpje , en hoop nog vele malen jouw hulpje te mogen zijn.
Leuk om al jouw fans ook te ontmoeten. En langzaam mijn anonimiteit kwijt te raken. Iedereen wet nu dat lz tje. Kaatje. En Karin dezelfde zijn.
Ik weet. Ik reageer nooit of bijna nooit. Maar dat betekend niet dat ik niet lees of dat het mij niet interesseerd.
Absoluut niet.
Ik ben super trots op jouw. Mijn zusje staat daar toch maar mooi.
Hou vsn jouw tot de maan en terug.

Annie zei

Wat heerlijk Judith zo'n geslaagde Show & Tell.
Gezien alle lovende reacties heeft iedereen er ontzettend van genoten
Ik hoop dat je het nog eens doet en er dan bij kan zijn !
Lieve groet,
Annie.

Katrien zei

Wat een heerlijk bericht. Een mooie dag heb je gecreëerd voor jezelf en de mensen die erbij waren. Groetjes Katrien.

Supergoof zei

Geweldig verhaal van een topdag, dat kan niet anders, en de reactie van Karin hier boven is goud waard, heel kostbaar zo'n zus!
:o)

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Genieten Juud, het spat er vanaf.
Een heerlijke dag moet het geweest zijn
Groetjes
Wietske

Willeke zei

Wat fijn voor je Judith dat het een geslaagde dag is geworden.
Kan ook eingenlijk niet missen toch met al het mooie werk van jouw hand.
Wees er maar lekker trots op.
Je verdient het.

Nardy zei

Wat een mooi verhaal! Fijn dat het voor jou en veel anderen een heerlijke dag is geweest! Zo zag het er ook uit op de foto's. Lekker nagenieten nog. Fijne zondag!

Yvonne zei

Die zenuwen kan ik me heel goed voorstellen maar achteraf bezien volgens mij helemaal niet nodig....we hingen aan je lippen! Naast je mooie quilts en leuke verhalen erachter ook leuk om LZ'tje nu eens in het echt te ontmoeten naast weer een aantal andere 'quiltgekken'. Een goed bestede zaterdagmorgen!

Mhalmavanwees zei

Geweldig Judith! Je doet het! En hoe! Er gaat veel op je af komen, kan ik je vertellen. Heel veel succes Judith, maar vooral heel veel plezier, zodat je zelf hier ook van kunt genieten. Groetjes Maud.

Martine zei

Het was heel geslaagd Judith en er kwam weer veel moois voorbij.
Ook leuk je zus in het echt te zien. Kostbaar bezit zo'n zus.
Groetjes Martine

Tilly zei

Dank je wel Judith, ik heb genoten van je prachtige quilts en je vertellen er over het hoe en waarom. En dan dingen er in herkennen.
Wat is dat een leuke foto van jou bij het bord buiten en de mand met quilts 👍🏼
Ik zal straks de foto plaatsen die ik genomen heb.

Lieve groet
Tilly

Ieke78 zei

Wat was't leuk! Ik kan me voorstellen dat je nog de hele avond hebt lopen stuiteren in je mb-tje! Dikke knuffel Ieke!

Rita zei

Wat een leuke dag heb je gehad en wat een leuke reacties lees ik overal. Je vlinders in je buik zijn dus voor niets geweest. Heerlijk voor je. Gr, Rita

Noa zei

Fijn dat je een leuke dag heb gehad en zenuwen? volgens mij niet nodig toch
Fijne zondag

Marja Rijnsburger zei

Ik heb genoten van je quilts en je verhalen.
Groetjes Marja

Bed, breakfast en quilts zei

Ook hier werd nagenoten, met vriendin lekker een glaasje en een hapje en veel te laat naar bed! Wat was het leuk en wat was het anders; quiltcafé omgetoverd in theater, de eetkamer een winkel en de leskeuken een lunchroom. Alles is weer opgeruimd en de gasten voor vannacht worden weer verwacht. Dank voor de superdag en hoop te kunnen gaan genieten van je successen!

Gerda Hartman zei

Wat een leuk verslag. Had er graag bij geweest. Geeft vast weer veel zelfvertrouwen als je het een keer gedaan hebt. Fijn weekend verder.

Anoniem zei

Heerlijk dat jij dit ook gaat doen,nu Supergoof is gestopt kunnen we gelukkig bij jouw terecht, ik hoop dat het gauw nog een keertje een komt.

Gr Anna.

yvonne zei

Dank je wel voor de super gezellige show en tell. Ik heb genoten!

Marja zei

Leuk hoor!
En met al de verslagen die er nu komen toch een beetje een idee gekregen van hoe het was.

Groet,

Cora Hoekstra zei

Judith wat ziet dit er geweldig uit, hopelijk heb je er zelf ondanks je zenuwen ook van genoten.misschien is het iets wat je gewoon bij je hoort, je passie uitdragen . De randvoorwaarden van de show and tell zagen er ook geweldig uit. Wat lijkt het me leuk om dit ooit eens bij te wonen.

Annie Kingma zei

Fijn je dag zo geslaagd, Hier op het blog was het ook genieten van al het moois
Groetnis Annie

betty prins zei

Het was een waar feestje!! Ik heb ook genoten van jouw quilts en verhalen.
De inspiratie's spoot er van af!

Karen Baking Soda zei

En hoppa, gewoon doen! Goed van je hoor! (Wat een ontzettend kostbaar berichtje van je zus! Koesteren!)

Nifty Quilts zei

I'm sure it was a wonderful event! So wish I could have popped over the ocean to see your quilts up close.

Floor zei

Kan me goed voorstellen dat het super eng was zo'n eerste keer.
Maar ach, als lesgeven je goed afgaat, en vertellen, dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Kan zo zien dat het voor iedereen een heerlijke dag was. Al dat moois van jou bekijken en dan nog lapjes kopen bij Petra..... genieten!

carina zei

Zenuwen jij? Niets van gemerkt of gezien. Leuke verhalen leuke quilts leuke quiltgasten heerlijke entourage een topmiddag dus.

Sis Voorn zei

Wat leuk dat jullie het zo fijn hebben gehad ! Gezellie

Ageeth Dorsman zei

Wat leuk, dat je het stokje van Supergoof hebt overgenomen, en zo te lezen met groot succes! En ik denk zomaar, dat je het niet "eng" vond, maar de letter "i" bent vergeten en het enig vond. En nu... on tour! Veel plezier met alles en groetjes van Ageeth.

Phyllis zei

Nou, je had je geen zorgen hoeven maken hoor, het was enig! Ik heb genoten van je quilts en van je verhalen, heel inspirerend allemaal. En wat was het weer gezellig bij Karen. Enig ook om Petra weer eens te zien, dat was (veel te) lang geleden.
Het was een heerlijke zaterdagmiddag!
Tot ziens!

Lida zei

Jammer was er wat graag bij geweest! Wat heerlijk al die dames die genoten van jouw creaties en natuurlijk die van Karen en dan Petra met een halve winkel erbij, daar kan toch niemand tegenop! Gaaf! Groetjes
Lida

Ineke zei

Het ziet er helemaal strak uit en zenuwen hoef jij toch niet te hebben! Heb de hele dag aan jullie gedacht! Vond het te ver en had weinig tijd dit weekend!
Liefs, Ineke

Evelyne zei

Wat een geslaagde Show & Tell! Jammer dat ik moest afzeggen vanwege een griep.
Hopelijk mag ik het een andere keer wel meemaken!

Groetjes,
Evelyne

Else zei

Zo te lezen een heerlijke dag, leuk om ff mee te kijken!! zwaaizwaai

Walk and See zei

Het verbaast me niets dat de dames op de foto's zo keurig luisteren. Dat doe ik ook altijd, keurig luisteren naar die stoere mevrouw op de eerste foto. Het ziet er profi uit.

Vooral doorgaan!

Groeten van Frens van Walk and See