woensdag 11 maart 2015

Beginners bij Stitchers Inn

Het einde van de cursus komt nu met grote stappen dichterbij.
Zaterdag hebben we ons laatste blok voorbereid;
een Crazy Hart.
Of dat echt zo ‘beginners’ is…..
Ik vraag het mij af!
Werken op een vlies, met bandjes, kantjes en wat je leuk vindt,
niet meer denken aan recht of schuin van draad,
maar eerder; Past mijn lapje?
En als dat gedaan is, door naar
de reverse applicatie techniek!
L*E*U*K
 
DSC08987
Snel aan de slag, want die twee uurtjes zijn voorbij voordat
je het goed en wil in de gaten hebt!
 
Het was ook een erg smakelijke bee;
er kwamen ECHTE worsten broodjes, met twee cursisten,
 mee uit het Brabantse land,
LEKKERDER kan gewoon NIET!
 
DSC08989
 
Carmen zorgde ervoor dat alles lekker werd opgewarmd,
ze vonden gretig aftrek!
 
DSC08979DSC08980
DSC08982DSC08983
 
In de vorige les is er gewerkt aan het dronkemans pad.
En dat is ze goed afgegaan.
Het ALLERLEUKSTE vind ik wel dat NIEMAND
 het patroon gevolgd heeft.
wat ongelooflijk leuk en KNAP dat deze groep gewoon
 lekker zelf kijkt naar het blokje en de vormen die ze ermee kunnen maken! WOW!
 
DSC08986
 
En dan komt mama Carla met deze mooie top,
gemaakt door haar dochter van 13!!!
Dat is toch een mooie 'blog-stopper' voor dit blogje!
APPLAUS!
 
 
Fijne woensdag allemaal,
 
Tot blogs,
 
Juud
 
Remeber; Better finished than perfect

12 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Natuurlijk, Marion en Barry uit het Brabantse land!!!!
Hoe leuk is dat.
Heerlijk Juud, zo'n soort beginnerscursus zou ik ook wel willen laten geven in mijn winkel……..
Ik heb gehoord dat het erg leuk en leerzaam is geweest, dusse…
groetjes
Wietske

Yvonne zei

Mooie resultaten en variaties op een blokje!. Het quiltje van de 13-jarige is enig! Heerlijk als je bedenkt hoeveel jaren zij nog voor zich heeft om te quilten!

carina zei

Ja hij was echt jammie! En zeker leuk om te zien hoe verschillend de blokjes zijn en hoe er dus direct een eigen stijl is in keuze van stof en het uitwerken van het patroon leuk om te zien.

Anoniem zei

Jaaa die heerlijke worstenbroodjes uit Brabant, dan kan het bijna niet stuk. Goede leerlingen heb je. Fijne dag Juud. Groetjes Wilma.

Berna zei

Heel knap wat die beginners allemaal al voor elkaar krijgen!
Ronde vormen etc lijkt mij toch meer voor gevorderden.

Monica zei

Dit lijkt mij een super gezellige en ook leerzame beginnerscursus zijn geweest. Ik vond het leuk om met LZje kennis te hebben gemaakt :)

Elisabeth zei

Je laat ze wel hard werken hoor...maar met prachtige resultaten en dan het onderste quiltje...heel knap gemaakt!

Ageeth Dorsman zei

Prachtig werk van iedereen, maar het allerleukst vind ik toch die onderste, van een 13-jarige... dat belooft wat voor de toekomst van het quilten!
Groetjes van Ageeth

marion zei

wat een gaaf quiltje..........mijn complimenten aan de maakster....

Truus zei

Wat leuk dat iedereen zo enthousiast is en al zo haar eigen patroon maakt.En wat leuk de quilt door dit jonge meisje gemaakt!
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Phyllis zei

Applaus voor iedereen! Top hoor en zo enig, zo 'n jonge quiltster. Die worstenbroodjes zien er idd zaaaalig uit!

sylvia zei

heerlijk zo'n creatieve jonge quiltster!! Top!
groetjesssssssssSyl