woensdag 28 januari 2015

De Holland België connectie (3)

Francella had een soep trio en ik dan maar een blog trio. Een mens moet toch wat.

Hexagonnen zijn IN, Hot and Happening!

En blijken mij bee-weekend-vriendinnen alle drie een keurig geordend doosje te hebben. Leuke doosjes natuurlijk. Niet zomaar een trommeltje, dat zou weer te simpel zijn.
En is Sara al bezig om e.e.a. te verwerken!


Een Grandmothers flower garden. Te leuk, voor op de buitentafel!


En dit wil ik jullie gewoon laten zien.
Sara stempelt eerst, knipt dan uit, en rijgt dan het stofje over een kartonnetje waarin ze met de perforator een gaatje heeft geknipt!
Geniaal, dan kun je het er makkelijker uitwippen!


Sterren blijven ook altijd leuk,
zespuntig, achtpuntig, vriendschapssterretjes.
Maakt niet uit. Ook dit is een plaatje en ook nog eens mooi in
het rood gequilt.



En dan deze. Dit is ART! Zo mooi en fijntjes gemaakt. De liefde voor naald en draad druipt uit elk steekje. Wat een geduld.


Ik kan het jullie niet goed genoeg laten zien. 
Het mooie borduurwerk,
al die knoopjes,
de reverse appliquaties.
Een plaatje, en heeft ze hiermee een eerste prijs gewonnen, ergens, ben vergeten waar.
Als ik ooit deze quilt weer in handen heb, en mijn fototoestel bij mij dan zal ik haar opnieuw op de Kiek zetten.


De Arnhemse Meisjes!


Wat een pracht. De kracht achter een eenvoudig patroon!


En dan deze; een lazy daisy en een colonial knot!
Super makkelijke steekjes, in februari ga ik er les in geven
bij Bossche Quilts en Meer.


Leuk toch hoe je een applicatie makkelijk op kunt pimpen


Dat zie je hier ook gedaan.



Het vriendschaps blok, lekker country, makkelijk, maar ook hier weer
super mooi door al haar eenvoud.


En wat doe je wanneer je die lonestar zat bent?
Je gaat er een met boutis maken! Wat een bijzonder blok.


De Dear Jane komt ook hier voorbij,
mooi in pastellen.


en wordt er gePrinced!


 en geprinced


en Geprinced


en geprinced.


en gequilt, in The Prince!
We delen stoffen, kijken naar quilts en geven quilt advies,
we quilten op een standaard en op een laphoop, om uit te proberen,
om te kunnen leren.
Komt de Aunt Becky voorbij, type vingerhoeden,
wordt er scheurvlies gekocht en toegelicht.
Wordt er gekletst en kennis gemaakt,
het is TE LEUK.


We komen ook nog buiten! En bezoeken Samsara in Lisse.
Wat is dit toch ook een snoepje van een winkel!
We kopen lapjes, die hebben jullie op FB kunnen zien.
Niet voor Annabel, maar voor The Irish Circles, een nieuwe workshop bij Petra Prins!


En gaan we naar het strand, om lekker uit te waaien.


We raken alle besef van tijd eigenlijk kwijt. Hoe laat is het? Is het etenstijd? Bedtijd? 
Eigenlijk maakt het niet uit wat voor een tijd het is of hebben;
Het is 'Vriendinnen tijd"

Zomaar zo in mijn schoot geworpen,
Zomaar omdat je durft,
Zomaar ontstaan,
Via Susie in Amishland, via Susan uit Australie,
in Noordwijkerhout met mijn Belgische vriendinnen!
Hoe leuk is dat?

Dus, als je ooit denkt "het zou leuk zijn om", dan is er maar een advies;
"DOEN"
Lekker rond fladderen, quiltdeur open, nodig eens wat mensen uit,
en kijk eens wat er gebeurd.

21 februari is voor mij weer zo een 
"Doe de quiltdeur open dag"
waar ik dan ben?
In Friesland, in Langweer,
wat daar dan gebeurd,
ach dat lees je hier vanzelf wel weer!

Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect




26 opmerkingen:

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijk Juud, je bent weer helemaal opgeladen.

Greet zei

Wat een heerlijk verslag !! En dan die quilts, zo prachtig. Het quiltwerk in de sterrenquilt, wow ! Zoveel moois !! Fijn dat we weer mochten meegenieten :)
Fijne dag Juud.
Groetjes,
Greet

Phyllis zei

Wat een gezelligheid en inspiratie weer. En wat een mooi werk, top hoor. Handig ook die tip van dat gaatje in de hexie kartonnetjes. Leuk om te zien dat iemand dat nog op de traditionele manier doet ipv plakken. Kan me voorstellen dat je weer helemaal opgeladen bent!

Anoniem zei

Zucht van genot. Wat leuk dat jullie dit gedaan hebben en wat maken jullie mooie dingen en ja...quilten is delen. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

Marguerite zei

Ohhh wat een hoop moois. En wat moet ik nog een hoop leren. Hihih...
En Langweer staat bij mij al in de agenda. Daar komt niks en niemand tussen.
Groetjes Marguerite

BezigeBijMirjam zei

De gezelligheid straalt er vanaf. En wat een mooie quilts. Op dat quiltwerk met rood bij de sterrenquilt ben ik gewoon een beetje jaloers. Zo mooi, zo fijntjes.

Rita zei

Wat weer een leuk overzicht, ja quiltvriendschappen zijn heerlijk. En wat leuk dat je naar Langweer gaat(Brigiita??)
gaat. Weer genieten. Fijne dag. Gr. Rita

Yvonne zei

Heerlijk, ziet eruit als een gezellig samenzijn bij Francella! Bijzondere ontmoetingen weer, ben het helemaal met je eens.

Dientje zei

Heerlijk waar toevallige ontmoetingen toe kunnen leiden. Het lijkt wel of je een week bent weggeweest. Wat wen genoegen omm mee te beleven.
Groet, Dientje.

Annie Kingma zei

Prachtig mooi, dit blog lezen en kijken
Groetnis Annie

Annie zei

Heb genoten van de story in drie delen !!!

Groetjes,
Annie.

carina zei

Pof wat een kunstwerken.... wat een prachtige steekjes. Gezellige dagen zo te lezen.

Jane in Cumbria zei

Wat heerlijk, al die mooie dingen die voorbijkomen! Wat een schatje, die Sunbonnet Sue. En zo leuk om geregen hexagonnetjes te zien!

Evelyne zei

Wat een leuk verslag! Mooie quilts komen er voorbij.
Groetjes, Evelyne

Marja zei

Leuk deze show&tell!

Groet,


Jammer dat het 'maar' een trilogie is geworden

Ieke78 zei

Wat een gezelligheid zeg!

quiltsathome zei

Prachtige quilts die veel inspiratie geven. En je hebt gelijk met het deuren openen ! (zolang mensen maar niet vergeten ook hun hart te openen !).

Guusje, zei

Wat zie ik hier veel ontzettend moois voorbij komen. Dat is alleen al genieten laat staan als je er met je neus bovenop zit.

brigitta seinen zei

Wat een prachtige werkstukken allemaal. Ja en mijn quiltdeur staat wagenwijd open op 21 februari. Gezellig!!! Groetjes, Brigitta

betty prins zei

Wat een gezelligheid en prachtige quilts! Echt genieten dus voor jullie, de omgeving daar is natuurlijk ook super..lekker dicht bij strand, Samsara en de koninklijke patisserie...heerlijk!

Ageeth Dorsman zei

Gezellige blogpost, met veel prachtige projecten (vooral die quiltsteekjes in rood...mmmm). En het is zeker waar, dat je door een gedeelde hobby heel speciale vriendschappen kan krijgen.
Tot snel! Groetjes van Ageeth

Floor zei

Je kunt wel zien hoe heerlijk jullie het daar hebben gehad met elkaar!
Prachtige werkstukken laat je daar zien, wat een creativiteit!

Sis Voorn zei

Wat fijn dat we al die mooie dingen konden zien !

Janien zei

Heb ik even geluk! Kan ik zomaar alledrie de blogjes achter elkaar lezen en hoef ik niet een dag te wachten. Ik hoop dat ik ook eens in zo'n situatie terecht mag komen. Veel plezier in Friesland alvast. Ik woon in Drenthe, dus Friesland is vlakbij. Het wordt vast een heerlijk weekend.

Bed, breakfast en quilts zei

gezellig bij Francella! En natuurlijk naar Jacqueline in Lisse, voor ons bijna gewoon, maar het blijft een bijzonder winkeltje!

Klaske zei

Ik kijk er naar uit, 21 februari!!Altijd leuk zo'n dag!Alles wat je hier laat zien vind ik leuk, maar die lazy daisy en een colonial knotbloemetjes zijn toch wel heeeeeeel erg schattig!!
Tot 21 januari, ik heb er zin in!