dinsdag 1 juli 2014

Stonefields Quilt

Toch nog even Stonefields erbij pakken. 
Ik ben er momenteel mee bezig, 
en is het 'aan de kant leggen' met deze quilt gewoon een 'opgave'!

 Maand een is helemaal klaar en daar zitten klinkende namen in als
“Star Bock” en “Orange Peel”, 
de “Pomegranate”, “St Honoré Gateau”, 
of “Willie’s Birthday” 
en sluit je de maand af met ‘Posy Pot”.
Ik laat ze er even bij zien, altijd leuker.

DSC03722DSC03731

Dat je bij mij taartjes ziet is niet toevallig. 
De maakster van de quilt, Susan Smit, is van beroep kinderarts, 
maar in haar vrije tijd is ze ook nog eens een patissier.
 En zijn de taartjes rechtstreeks een verwijzing naar haar.

DSC03723DSC03724

Ik heb het al eerder gezegd, 
maar ik zeg het gewoon nog eens 
(ik hoor jullie toch niet zuchten; ‘Nee, niet nog een keer!’). 
Voor mij is het werken met al deze lieve pastellen een feestje. 
Elk blokje een uitdaging(inkje). 
Ik teken alles over op het wel bekende scheurvlies 
(wat nog steeds te koop is bij Stithers Inn 
en verkoopt ook atelier fatquarters hetzelfde scheurvlies) 
rijg daar mijn stofje op en kan dan heerlijk appliqueren.

Kom we gaan door naar maand twee!

DSC03725DSC03726

Daar komen we de ‘bordered hexagon’ tegen.
 Gewoon zeggen wat het is dus.
 ‘square pig in a round hole’ beschrijft het blok heel precies. 
Net zo als de ‘star in a star’, maar  ‘Oscillator’
Hmm, wervelwind denk ik nog……. 
Ik heb het opgezocht op het Wereld Wijde Web, 
google had het antwoord. 
Het heeft te maken met een schakeling die iets periodiek doet.
Huh? A far cry from quilting if you ask me!
Het blokje is er gelukkig niet minder leuk om.

DSC03727

Dan door naar ‘The O for Oscar’ en ‘Four little stars’
 En deze ‘little’ stars zitten bij mij alleen nog 
maar vastgeplakt op de ondergrond.

DSC03728

Dan in maand 3 mag je verder met “the Semi Circles’. 
Deze semi’s heb ik gemaakt, al facetime-end met LZ’tje, toen Nederland won van Mexico. 
Vanaf de eerste helft,
 de pauze, 
de tweede helft 
en de nabeschouwing 
hebben we life beeld gehad. 
Met elkaar dan wel te verstaan. 
En het voetbal….. 
In huis was het ijzig stil, heb ik man en dochter lief twee keer horen schreeuwen (dan weet je dat het goed zit) 
en ging buiten ‘het dak eraf’

Ook de halve cirkels en de bloemen zitten slechts 
vastgeplakt op de ondergrond 
en mogen nog vastgezet worden. 
“Even een draadje er langs…..”

DSC03729

En dan heb ik niks meer voorbereid, 
behalve dit blok uit maand vier 
“Mirror Mirror”, 
gemaakt van een mooi teer lapje van Petra Prins 
en het kante fijne groene lapje waar de roos zo mooi op ligt
 komt van Pauline (blogloos). 

Weet je ik kan dan helemaal knots gek naar zo een blokje kijken. 
Dat een lapje, wat je kapot knipt (dat zeggen de niet quilters toch altijd)
 en weer aan elkaar zet 
zo een mooi resultaat kan hebben.
Pure Magic!

DSC03730

En dan gaan de lapjes, 7 in totaal, 
die al voorbereid zijn en geplakt terug in het handige blokken bewaar doosje.
 De quilt kan inmiddels op verschillende plekken gemaakt worden. 
Stitchers Inn heeft er een blok van de maand van gemaakt. 
Daar kun je kiezen voor een Bom met de Basis stoffen of alleen het patroon. Hier kun je dat nog even lezen als je wilt en komt Susan Smit zelf naar Nunspeet op 15 oktober!!!

Ook Petra Prins gaat Stonefield doen als een bom, 
en haakt ook Bossche Quilts en Meer aan.
Leuk toch, drie winkeliers, die ongetwijfeld hun eigen draai
aan dit leuke, grappige patroon gaan geven.

Stonefields-mania!

Tot Blogs,

Juud


28 opmerkingen:

susana zei

Mooi, mooi en nog eens mooi!
Die namen zouden die betrekking tot die film hebben?
Ik weet niet waarover de film gaat.
Fijne dag, doedoeii

Else zei

Koffie erbij gepakt en eens lekker bijgelezen wat een heerlijke blogjes schrijf je toch JUUD, wanneer komt je boek uit! Er komen weer schitterende quilts voorbij de ene nog leuker dan de ander die zoete is toch ook wel heeeeeeeeeeeeeeel LIEF verleiding verleiding hihi. Heel veel prikplezier, fijne zonnige dinsdag knuffel van mij

Greet zei

Wat is dit toch een mooie quilt. Je blokjes en de stofjes zijn heel erg mooi. Ik ga hem (spijtig genoeg) zelf niet maken, ik ben nog met te veel grote projecten bezig, maar hier bij jou kan ik komen meegenieten ...
Nog veel plezier !!!
Groetjes,
Greet

Berna zei

Gaat stonefields nou de kast in? Lees ik dat tussen de regels door? Voor even toch maar? Ja er is ook zoveel leuks om te doen. Maar het zijn leuke blokken om te maken denk ik. Nou veel plezier met dat wat er nu even uit de kast komt en een fijne dag.

Judith zei

mooi, mooi, mooi :0)

Floor zei

Wat zijn het toch een superverrukkelijkuitziende lapjes!
Helemaal verslaafd ben je weer merkt ik.
Nou voorlopig kan je vooruit met het kapot knippen van stofjes :-)
Heerlijk werkje toch?

Floor zei

Had een reactie geschreven, maar zie niet bovenaan staan dat hij is opgeslagen, dus zeker iets mis gegaan.
Maar ik vind het superverrukkelijk lapjes die je gebruikt.
Je bent weer helemaal verslaafd merk ik.
Voorlopig kan je lekker vooruit met stofjes in stukjes knippen :-)
Leuk werkje toch?

Unknown zei

Hallo Judith,
Je hebt er weer een prachtig verhaal van gemaakt. Na de Mid Summer Quilt Fair bij Petra was ik al aardig aan de twijfel of ik nou overstag moest gaan voor deze quilt. Inmiddels ben ik dat, ik heb er alleen voor gekozen het patroon rechtstreeks bij Susan te bestellen omdat ik hem graag wil gaan maken met eigen stoffen.
Groetjes,
Linda

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Wat leg jij het toch goed uit en die foto's erbij...... Als je dan nog geen kriebels krijgt om het OOK te maken, weet ik het niet meer. Veel dank voor je duidelijke uitleg. Groetjes Wilma

Ageeth Dorsman zei

Er valt gewoon niet aan te ontkomen, aan deze Stonefields, want overal duikt ze op. Zou dat een reden hebben? Ik denk het zomaar. Maar je blokjes zijn wonderschoon geworden!
Groetjes van Ageeth

Dientje zei

Subtiel, teer en toch krachtig. Wat een mooi geheel. Zal ik ....
Gr. Dientje (dientjes.blogspot.nl)

Carin zei

wauw wat een mooie blokjes ! Die laatste mirror mirror is zucht.. zo mooi !!

Guusje, zei

Wat een mooie blokken heb je gemaakt en wat een lieve stofjes heb je ervoor gebruikt.

marianne zei

Wat zijn ze LEUK !!!!!
En lief ....vooral de laatste !!!!

jolanda zei

Wat een heerlijke kleurtjes! Lijkt me zo leuk om ook eens met pastellen te werken. Het wordt erg mooi hoor!

Alie zei

Ik vind ook al de blokjes en de stofje zo heerlijk om naar te kijken. Echt een ogenfeestje

Annie zei

Wat een verleiding !!!!!!

Sis Voorn zei

Er zijn zat ergere verslavingen.... ;)

Marijke zei

Leuk om jouw orange peel te zien!
groetjes van Marijke

Anoniem zei

Ik denk dat ze volgens de afbeelding toch, een draaischroef van een boot bedoelt. Prachtige quilt hoor! Ik heb het patroon ook liggen en ga er eerstdaags ook aan beginnen. Zie het helemaal zitten! Groetjes uit Brugge
Marthe

marion zei

inspirerend en mooi, ik hoop dat je hem bij de cursus eens meeneemt....

Ineke Original zei

Helemaal GEWELDIG!

Ineke Original zei

Geweldig! Ik ben lapjes aan het verzamelen. Ja hoor, ik heb Nunspeet gevonden.

Yvonne zei

Prachtige stoffen gebruik je en wat waren er toch heerlijk veel mania's rond momenteel kn quiltland!

Ineke Original zei

Eigenlijk best erg. Ik ben al verslaafd voordat ik ben begonnen.

carina zei

Ja dat heb ik ook ik vind hem steeds leuker en leuker en leuker worden..... Mooi verhaaltje weer. Is schrijfster worden niet iets voor jou?

Vlijtige Handjes zei

Leuk om nog even over het scheurvlies te lezen. Hij gaat de la uit!