woensdag 22 maart 2017

Mrs. Billings

Nightmare in Hoevelaken


Zondag,
een hele dag om lekker aan te lummelen.
Heerlijk.
Op tijd uit bed,
kopje koffie,
samen ontbijten,
en dan lekker aan de slag.

Klusje voor de Kerk?
Hmm, nee.
Klusje voor ......
Hmmm, nee ook niet.

Mrs. Billings dan?
GOED IDEE.

De laatste punten gaan rap aan de 1e laatste rij.
Wanneer dat klaar is,
leg ik de quilt hoopvol op de grond.
Slinger er naast.

PAST HET NIET!!



Huh past niet?
PAST NIET?
Frans erbij,
sisters erbij op de app.

Ik kan het gewoon NIET geloven.
Alle randen gingen er moeiteloos aan.
Altijd weer een spannend moment.
en nu bij de LAATSTE rand
ga ik NAT!


Spelden vanuit het midden,
maar ook dat bied geen soelaas,
helaas.



Ik had met het aanzetten van deze rand
gezien dat ik mijn mal niet goed
neer gelegd had en dat de stukjes
(ik durf het haast niet te zeggen)
SCHUIN van draad waren,
en dat is echt niet OK.
Ik dacht dat ik het wel fixen kon.....

Nou je FIXT dus helemaal niets!



En dan bedenk ik mij
dat het een mooi leermoment is.


Hoe erg is het ook helemaal?

NIEMAND IS VOOR ZIJN PLEZIER DOM!


Na even rustig adem te hebben gehaald,
torn ik de hele rand eraf.


En gaat linea recta de kliko in.


Weg ermee,
nog dezelfde dag begin ik
met knippen van nieuwe driehoekjes!

Die zijn inmiddels allemaal getekend,
en kunnen de herstelwerkzaamheden beginnen.
Nu niet in de rood tinten,
maar (nu het dan toch moet)
in de teal/petrol kleuren.
Omdat ik dat toch mooier vind.

ELK NADEEL HEB ZIJN VOORDEEL



En dan ligt je tafel weer helemaal vol met
lekkere lapjes,
lapjes die ik al bijna opgeruimd had.
Ik had ze immers niet meer nodig!


En omdat je het dan toch niet laten kunt.....
ook wat nieuwe er tussen!


Knipper de knip!

Sister twee meldt zich; "ook bij mij past het niet!"
oh oh.....

Sister drie heeft er extra hexagonen 
bij aan gezet......
Dat is toch wel gek,
drie op een rij bij wie het niet past.

Ik ben nu al reuze benieuwd of mijn
schuin van draad stukjes wel
echt de boosdoener waren.

Ik houd jullie op de hoogte.


Deze ligt ook op tafel.
Vanavond gaan we verder met 
plannetjes smeden!

tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!







32 opmerkingen:

Else zei

Och Juud dat was een tegenvaller! Maar zo te lezen ben je niet lang van je padje geweest en alweer onderweg met een nieuwe schitterende kleur rand. Suc6 en tot snel, zwaaizwaai

Annelies zei

@Ik had de oude rand toch even bewaard. Stel dat het ergens anders aan ligt. Wel balen !!

Rita zei

Oh wat erg, maar ik had geloof ik niet meteen de rand in de kliko gegooid, wie weet voor ooit in een ander project. Heel veel succes met het opnieuw in elkaar zetten. Gr.Rita

Wilma Kuin zei

Bij 3 niet passend? Oh hemeltje!!
Suc6...
Knap hoor. Ik gooi het dan in de kast...

Supergoof zei

Dat is heel heftig! En een dapper besluit, petje af!
:o)

marion zei

poeh...ik zat hier met ingehouden adem te lezen....

KijkDaarIs zei

Gedver...wat balen!!!...maar in de kliko???......
Dapper om zo weer door te gaan....gelukkig had je nog wat lappies om weer te beginnen....
Ben nu toch wel benieuwd waar het aan lag..ook bij de andere sisters....
Ik wacht nog maar even met de rand denk ik....( whhaha ik ben nog maar bij de diamond rand en dub nog steeds..halve...of hele )
Fijne dag

Marja zei

Pffff dat was een heftige zondag!
Bij 3 niet passend?? (2 kan toeval zijn maar 3 niet meer toch?)
Ok, je gaat nu voor 'de goeie' kleuren, maar wat als het niet aan de schuin-van-draad ligt?
Keuzes keuzes keuzes.........

Groet,

Elsbeth zei

Oef da's balen! Maar herkenbaar, is mij ook wel eens gebeurd..wordt wel errug mooi! (En ik zou ook die rand uit de kliko halen..je weet maar nooit!) groetjes

Yvonne zei

Ik was net zo 'shocked' als menig blogger hierboven......in de KLIKO?
Zulke mooie randen zijn altijd wel weer ergens in te gebruiken toch?
Maar goed, ik ga er van uit dat het niet aan jullie drie ligt dat het niet past......zou wel heel toevallig zijn toch?
Benieuwd of jullie er achter komen wat het euvel is............
Je nieuwe blokjes worden wel heel mooi van kleur!

Emma zei

Wat een schrik! Voor mij een troost...haha...ook de Haute couture quiltsters overkomt het😳.
Maar wat is het verschrikkelijk...zo veel werk....
U
Mag ik de rand uit de kliko? 😱.😂
Wat ben je dapper dat je meteen weer doorgaat.

Groetjes Emma

Sylvia`s Quilts zei

Heftig hoor!
Ik zou de rand uit de kliko vissen, wassen en strijken voor...wie weet ooit!
Succes verder en ik hoop dat het straks goed komt.
Groetjes Sylvia.

quiltingmieke zei

Piep
Nou ik verslikte me bijna in mn ochtendkoffie.. meid wat
Is dat.. en alle 3.. er moet ergens iets niet kloppen?
Wie heeft de punten er al aan??

En euh zou je toch die rand niet uit de kliko halen?

Knuf knuf

Bed, breakfast en quilts zei

Grrrrrrr

NADINE zei

Oh, My ! How frustrating! And you were so brave to start it all over... but indeed, this was the only solution, and Worth doing it when you see the whole quilt. BRAVO, Juud !

Nota : it was so hard seeing that picture, when you throw it in the bin.

XOXOXOX
Nadine

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat vreselijk.
Ook om die randen in de vuilnisbak te zien liggen. Heb je ze echt weg gegooid?
Nu maar hopen dat dit echt de oorzaak is....
Ook al omdat ze bij meer mensen niet passen....
We zijn benieuwd...
Groetjes Mieke.

Annelein zei

Ohhh.... wat een vervelende ontdekking... Maar in de kliko... denk dat ik de hele dag nodig heb om daar overheen te komen...

Maar ik bewaar dan ook echt elk snippertje....*Ü*...

Hoop dat het allemaal goed komt met de rand...

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat erg!!! Ook ik had de rand nog even bewaard, maar 'hopelijk' gaat het met de nieuwe rand beter. Ook ik bewaar alles, en af en toe is het toch ergens goed voor. ik vind het wel knap dat je gelijk weer met de nieuwe rand begonnen bent, ik denk dat ik wat langer tijd nodig zou hebben. Denk je dat hij bijna af is, en dan...
Ik zal voor je duimen.
Groetjes, Cisca

not so zen -quilts in Paris zei

Errare humanum est zullen we maar zeggen. En de kliko was een goed besluit, soms kan het niet anders. Ik heb ook zo'n akkefietje, weliswaar van minder grote afmetingen, maar toch... Ik zal het op FB zetten, kèjje ff lache...

Dientje zei

Wat een pech. Maar rigoureus handelen. Ik hoop dat het nu goed uitkomt. De nieuwe kleur is prachtig. Misschien was her daarom dat het niet goed past. En niemand en niets is perfect, toch :-)
Groet, Dientje

Quiltlia zei

Ojee wat een drama zoveel werk en dan niet passen.Hup weg ermee en een nieuwe start.Heel knap van je.👍👍. Groetjes Lia

Jane in Cumbria zei

Mijn haren staan hier recht overeind - al die randen de kliko in....!!! :o) Braaf hoor! Maar de nieuwe kleur is heel mooi. Ik hoop zo dat het deze keer wel past!!

Anoniem zei

Weggooien nee weggeven ja ,dan heeft iemand er nog plezier van.
Denk een fout in de malletjes want bij 3 mensen dezelfde fout onmogelijk.

Gr Marjan

Ageeth Dorsman zei

Getsiederrie wat een ellende... Al doet draadrichting ongelooflijk veel in een quilt, het is wel heel vreemd, dat 3 personen dit overkomt. Ben benieuwd naar de oplossing van het raadsel. En nu die rand uit de kliko (waar hij waarschijnlijk al mooie verouderingssporen heeft opgedaan), en geinige kussenhoesjes voor bij je perfecte Mrs.B. van maken.
Groetjes van Ageeth.

Floor zei

Oooohhh Juudje... wat een ellende! De moed zou me gelijk in de schoenen zakken. Maar uiteindelijk zou ik het oplossen om er wat hexjes aan te zetten.
Die vorige randen weggooien? Echt niet!
Als de schuin van draad blokjes (gebeurt mij ook regelmatig) de boosdoener waren, zouden ze toch ook niet passen een de rand die er voor kwam?
Hopelijk past het straks wel, dat je niet al dat extra werk voor niets hebt gedaan.
Ik vind je heel moedig hoor. Veel sterkte en succes.
Groetjes,
Floor

Tilly zei

Wat een narigheid, goed van je dat je direct weer met een nieuwe rand bent begonnen Chapeau!
groetjes Tilly

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Oh Juud wat een vreselijke nachtmerrie. Woonde ik nu maar wat dichter bij dan kwam ik koffie drinken. Jij bent een dappere hoor, ik houd er van. Je komt er eerlijk voor uit dat het niet goed gaat en .... je begint gewoon opnieuw. Ik zou hetzelfde doen.
Ik hoop dat je nu weer lekker opschiet en dat je niet, zoals ik, drie keer opnieuw moet beginnen, want dat bezorgt je in no time grijze haren.
Lieve Juud: sterkte, enne je mag me bellen.....
kus
Wietske

BezigeBijMirjam zei

Oh wat afgrijselijk! Wat een werk verdwijnt daar zo maar in de kliko. En als iets anders nu de boosdoener was ipv schuin van draad?

Beatrice zei

Oh no! It's so sad!
Oh non ! c'est trop triste !

Anny zei

O, wat vreselijk! Bij die randen in de grijze bak moest ik even glimlachen: wat een vastberadenheid! Ik hoop dat je nu wel goed uitkomt en dat de quilt met het blauw nog mooier wordt dan je al wenste want zoveel doorzettingsvermogen mag ook weleens beloond worden. bij velen is zo'n rand die niet past vaak HET moment om de quilt op vakantie te sturen waarna hij pas na 2 jaar weer uit de mottenballen komt.
(Bij mij wel hoor!)

Merian zei

Dit is echt niet leuk, knap van je dat weer opnieuw begint.
Hopelijk past hij nu wel.

groetjes Merian

Phyllis zei

Ach nee he..... het overkomt de besten ook wel eens, dat blijkt nu wel (want ik heb jouw vaardigheden heel hoog zitten), wat baaaaalen. Ik herken het wel hoor... de Phebe van Di Ford, de dogtooth border eraan en daarna de grote applicatierand... en die golfde alsof het windkracht 11 was op de Noordzee! Dus 2 borders eraf gehaald, dogtooth border overnieuw moeten doen... nee niet in de kliko bij mij (ai, die foto doet pijn zeg!!) .
Achteruit naaien en dan maar weer vooruit, het wordt vast weer prachtig!