zondag 12 maart 2017

Australian-Dutch Connection Quiltshow 26 t/m 29 april 2017

St. Joriskerk Amersfoort


Gisteren was ik er, in de kerk.
Belangrijk om 'de laatste' zaken nog eens goed door te nemen.
En dus werd ik om 10.00 uur verwacht door Annet en Aalt, 
hoofd evenementen en de beheerder.
Een hartelijk, gezellig ontvangst.
Annemarie is met mij mee,
een extra stel oren is nooit verkeerd.


Verscholen achter de winkels en de bedrijvigheid,
op de Hof, het grote marktplein 
(een van de vele die Amersfoort rijk is)
staat het oudste rijksmonument van de stad,


Deze foto, geplukt van internet,
laat duidelijk zien hoe groot deze wel niet is.


De kerk gaat begin mei weer open voor 't publiek.
Voor onze tentoonstelling al een week eerder!
Wat geweldig dat dit toch kan!
Bij de deur van wat ooit de kosters woning was,
naast de reform winkel, gaan we de kerk in.


Een aller hartelijkst ontvangst door Annet, en een
eerste kennismaking met de nieuwe beheerder Aalt.
Kopje thee, koekje, en hoor ik mijzelf
over en over zeggen dat ik het
vooral heel erg spannend vind.

De datum voor de tentoonstelling komt nu met 
rasse schreden op ons af en kan ik
er al gewoon nerveus van zijn!
WAT SPANNEND!


De kerk is prachtig, ruimte zat
om de quilts uit het nieuwe boek van 
Di Ford Hall
Primarily Quilts 2
te kunnen tentoonstellen.


Is het niet FANTASTISCH dat al haar quilts
gewoon naar Amersfoort komen?
zodat wij ze allemaal op ons 
gemakje kunnen gaan bekijken?

Wist je dat er ook een workshop wordt gegeven
over de quilt die op de 
VOORKANT van het boek
afgebeeld staat?

HIER 
(klikker-de-klik-naar-Giggleswick)
kun je erover lezen,
een hele dag, met SUPER uitleg
gaan beginnen aan deze BEAUTY!
Ik heb er nu al zin in!


Achter in de kerk is een prachtig koor.


En daar achterin,
door die passage,
daar komt een quilt te hangen!
Een mooie EYE CATCHER!
Zie jij jezelf al lekker kijken?
Misschien komt er wel een quilt uit het boek
van Petra en An te hangen.



Annemarie en Annet zijn net zo enthousiast.
Het is zo geweldig om door deze ruimte
te lopen en je te verbeelden hoe het er 
straks uit zal gaan zien!


Aalt snapt mijn behoefte en meet
tafels op, telt stoelen,
bekijkt tafels,
laat verlengstukken zien,
maakt zich druk over de broodjes die hij moet gaan bestellen!


Onder het orgel is namelijk een 
FANTASTISCHE 
gelegenheid om lekker te kunnen rusten.
Om af te spreken met je vriendinnen, of
om misschien een steekje te zetten?
Om nog even rustig te zitten voordat
je toch nog een keer net die 
ENE QUILT wilt gaan bekijken.

Straks zullen hier lekker grote zitjes zijn.

Aalt, Annet en hun vrijwilligers
gaan ervoor zorgen dat jij dat 
doen kunt met een kopje koffie, kopje thee
en een broodje!

Die Kerk? 
Die hoef jij niet uit!


We gaan voor lange tafels zorgen,
voor genoeg stoelen en banken
om ervoor te zorgen dat jij 
een lekkere dag hebt.

Wist je dat er een bus uit België komt?
Dat er kaartjes verkocht zijn aan
een groep dames in 
Amerika?


Het is allemaal zo geweldig.
Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe
heerlijk het is om met ons drieën 
te kijken hoe het worden kan.
Heerlijk om bijval te krijgen van Aalt en Annet
over de dingen die wij in de winkel 
bedacht hebben.


Dan de lesruimte!
De Gerfkamer.


Deze drie 'huisjes' vormen deze 
ruime, hoge kamer.


Voldoende ruimte om de workshops
in te geven.
Meer dan voldoende ruimte straks
voor Petra en Nel om te
showen en te tellen!
Voldoende voor An Moonen voor haar
vertelling.


Nog 44 nachtjes slapen! 
Dan is de kerk geopend en gaan wij 
door deze rode deuren
naar binnen!


Quilts bekijken

op de

Australian Dutch Connection quiltshow


Voor nu een hele fijne zondag,

tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!



20 opmerkingen:

quiltsathome zei

Het gaat vast goed komen, hoor ! En ik schrijf het op in mijn agenda, ik wil ook komen.
Veel plezier met de organisatie.
Hartelijke groet, Patricia

Ineke zei

Dat gaat helemaal goed komen Judith, ik kijk er naar uit!
Succes verder met de organisatie.
Fijne zondag

Ellen zei

Wat geweldig spannend allemaal, het stond al een poosje in mijn agenda, nu steeds dichterbij !!
Veel plezier met alle voorbereidingen !

Heleni zei

Ik kan me voorstellen dat 't spannend is. Dat is het ook zeker. Maar dat gaat zeker lukken. Wat een accommodatie zeg. Geweldig.
Veel plezier verder met het organiseren

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een wervend verhaal, het lijkt wel of je aandelen hebt😉 Heb zeker het plan te komen kijken!

Marja zei

Aan jou voorbereidingen zal het niet liggen;) Ben zó benieuwd wat er allemaal te zien zal zijn.

Groet,

Gert zei

De data staan al tijden in mijn agenda, ik kom zeker kijken! Veel plezier en succes met de voorbereidingen.

BezigeBijMirjam zei

Hoe dichter bij, hoe spannender! Het is een hele organisatie in een mooie kerk.Succes daarmee! Prachtige quilt voorop het boek van Di Ford. Dat patroon zal wel aanslaan bij veel quiltsters.

Annelies zei

Wat leuk dat jullie dit doen en wat jammer dat ik in die periode in Frankrijk ben.

Jane in Cumbria zei

Ik tel de dagen ook af....:)

Floor zei

Spannend hoor, lijkt me zo mooi om al die schitterende grote quilts te bekijken.
Maar wel vreemd dat er niets over in de Quiltmania en het Quiltnieuws wordt vermeld. Zelfs niet bij de tentoonstellingsagenda's.
Hopelijk leest iedereen je blog, of dat van Petra.
En dan mensen helemaal uit Amerika!
Wat een voorrecht dat wij het zo dicht bij huis hebben.
Veel plezier met de voorbereidingen.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Veel plezier met de voorbereidingen , en wat een geweldige lokatie in zo'n prachtig monument te zijn ! Vind het een prachtig vooruitzicht om daar naar toe te gaan ! Liefs , en groet , fijne maandag .......! Margot

Marguerite zei

Heel veel succes.

Annie Kingma zei

Dit gaat geweldig worden de volgende maand
Best spannend maar ook een uitdaging en eer om zo iets groots mee te mogen opzetten. Succes en wat een prachtige kerk
Groetnis Annie

Anoniem zei

Fantastisch dat jullie dit doen. En komt zeker goed. Groetjes Wilma

Nifty Quilts zei

How exciting! It's a stunning venue. The quilts will look they're very best!

Quiltminizusje zei

Zeker komen de zusjes kijken.
Groetjes christine

Yvonne zei

Wat een heerlijke voorbereidingen allemaal! Leuk hè die Amerikaanse groep, ik reis met ze mee naar Amersfoort!
We kijken al uit naar al het moois wat we gaan zien eind april!

veerle zei

Hoe kan ik inschrijven en waar? Is er parkeergelegenheid in de buurt? Kan iemand me aan deze info helpen? Ik kom van BE

Kyle zei

I'm super excited about this exhibit. I'm part of the group coming from America!