zaterdag 19 december 2015

In de winkel

Afgelopen donderdag was het weer zo ver. 
Toen 'moest' ik werken........
De reacties op FB waren SUPER leuk!
Hoe de dag zelf verlopen is?
Die was HEERLIJK!


Een gezellig uitnodigende etalage,
als ik dat zie wil ik nog maar een ding; 
Naar Binnen!


Loop ik langs 'mijn alternatieve bureau' voor de dag,
naar mijn collega's Bep en Petra,
wordt er gezoend,
en gaan we aan de koffie.



Knipper ik links en rechts wat foto's 
en dan zie ik 'ineens' dit;


The Sweet Surrender, gemaakt door Sister Ineke!
Een plaatje,
op de plek waar de 'groten' mogen hangen!
En Ien nu dus ook,
en terecht!


Ineke heeft haar voor de winkel gemaakt.


en niet zomaar hoor!


Een quilt met een reden.


Om ook eens met een ander lapje te werken.


wat 'moderner' van aard.


om samen met jullie op 23 en 24 januari


tijdens het 


Mee van start te gaan.


En Ineke en ikzelf mogen dat samen met jullie gaan doen!
Ik heb er nu al zin in!
Dus ik hoop je dan te ontmoeten.

Wat er gebeurde na de koffie?
Nou toen heb ik staan snijden,
6 pakketten,
staan snijden aan de Mysterie van Peet 
die in januari van start gaat.

En voor mijzelf heb ik ook wat lapjes gesneden!


Dat Teal vind ik zo ongelooflijke MOOI!
Ben er helemaal weg van.
En dan een Yuwa, zo een lief roosje,
helemaal leuk,
en een wat helderder lapje,
als die te wit is gaat die gewoon in de Lipton-tea-dye.
Want wat kwam er ook binnen?


Een doos vol met patronen van de Mrs Billings!
In januari gaan we er eindelijk mee beginnen.



De lapjes verzameling groeit inmiddels gestaag.
Ik ben lekker op mijn hok aan het rommelen geslagen.
En zijn er inmiddels 'uit eigen kast' en 'uit de kasten in verschillende quiltwinkels'
twee mooie lappen dozen ontstaan.

Ik ben er KLAAR voor!

Fijne zaterdagavond,
ik ga nog wat rommelen!

Tot blogs,
en mocht dat na de kerst zijn...

FIJNE FEESTDAGEN!


Juud

Remember; Better finished than perfect!

Carole Y.
could you please send me an e-mail from your
own e-mail account??
I've got an answer to your question 
you asked on my blog the other day.











16 opmerkingen:

Janet zei

I love that quilt!! The applique and the diamond piecing are beautiful! I love all the red triangles too. I so wish I could join you for that weekend in January :0)

Martine zei

Leuk, op mijn bank ligt dezelfde kerstquilt als in de etalage.

Floor zei

Oohhh, ik word altijd zo opgewonden als ik mooie quilts en lapjes zie, dat heb jij ook vast... :-)
The sweet surrender.... wat een heerlijke zouikookwelwillenmaken quilt is dat!
Bij Petra, dat is helemaal geen werken, dat is alleen maar genieten, en gelukkig heb je dat gedaan.
Ik wens jullie ook hele fijne kerstdagen.

Marja zei

Wat een prachtige stoffen komen hier weer langs.
Dat was weer een hele dag genieten.

Jullie ook fijne dagen en alle goeds voor 2016!

Groet,

Ineke zei

Prachtige quilt, leuk zo'n weekend, dat wordt heel speciaal. Wat leuk dat je wel eens "werkt"bij Petra Prins. Wanneer ga je weer op een donderdag?
Liefs, Ineke

Karen Baking Soda zei

Heb ik me toch zomaar pardoes opgegeven voor de mystery mét de bijbehorende stoffen! Oy ve!
Prachtige quilt zeg met die frisse kleuren, helemaal leuk

Truus zei

Wat een prachtige stofjes en quilts laat je zien-kwijlen hoor.
Jullie ook gezellige Kerstdagen en een gezond en voorspoedig nieuwjaar.
Goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Carole Y. zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Dientje zei

Dat je nog aan werken toe kwam met zoveel moois. Die Sweet Surrender is prachtig. Wens je veel succes met alle activiteiten. Fijne feestdagen. Gr. Dientje

Wilma zei

zooooo mooi die sweet surrender..... zucht <3 <3 <3
En je ms Billings collectie, prachtig!
Ik kan me voorstellen dat je bijna niet kunt wachten om er aan te beginnen.
Lekker rommelen in je hokje, dat ga ik ook lekker doen.
Knuf.

Flickenstichlerin zei

What a beautiful quilt, love the colors, it looks so good.
Wonderful work, congratulation.
Greetings,
Sylvia

Bed, breakfast en quilts zei

Komen deze heerlijkheden allemaal mee in februari, Kannie wachten!

Rosa zei

Fabulous and would be great be inthat shop!

Yvonne zei

Zo willen we allemaal wel werken hoor Juud....elke dag als het moet! Heerlijk bezig zijn met lapjes om maar niet te spreken van de inspiratie! En januari zo te lezen al weer helemaal volgeboekt met allerlei leuks, die winterblues dat gaat wel meevallen, daar 'worstel' jij je wel doorheen! Fijne feestdagen!

Ageeth Dorsman zei

Ik denk zo maar, dat je weinig overhoudt van je verdiensten in zo'n heerlijke winkel (sterker nog... daar moet geld bij 😉). Wat een geweldig patroon, die Mrs.Billings!
Groetjes van Ageeth

NADINE zei

Oh THAT Glorious quilt !!!
I have dreamed for so long to make, but having so many UFO's on my working table, I decided to be a good girl, and wait… Such a bad idea ! Now the Sweet Surrender pattern is no longer available, and I'm so much disappointed. I have searched the Web, contacted Material Obsession in Astralia… to no avail.

Now my only hope would be to buy it second-hand, find a kind quilter, who would accept to share it with me… Quilters are such helping friends.

This quilt is an obsession to me, and you know how it feels :))

Hartelijke groeten, dear Juud !
NADINE