vrijdag 27 maart 2020

Sweet Sunday Dilly Bag


Lekker je restjes opmaken!
Of die ene leuke fat quarter waar je maar
geen goede bestemming voor kunt vinden
als achterkant gebruiken,
of misschien wel voor de voering
van dit tasje. 

Wanneer je eenmaal de voorkant in elkaar hebt zitten,
ben je met een uurtje achter de naaimachine klaar.

Dat heb ik vanochtend ook gedaan.

Kijk, als je zin hebt, even mee.


Voorkant klaar en alle andere lapjes, 
de achterkant,
twee keer de binnenkant,
en twee biesjes als tunneltje,
liggen gesneden klaar.


Mijn gekozen achterkant.


Buitenkant, tunnel en voering
met de goede kanten op elkaar en naaien maar. 


Zo gebeurd,


En dan heb je dit. 
Herhalen met de achterkant.


Goede kanten weer op elkaar,


Opening in de voering laten om te 
kunnen keren.



Hoekjes aftekenen,
makkelijk met mijn favoriete 



Kijken wat voor een koordjes ik
nog heb liggen.....




Frisse binnenkant,



En vergeleken met Judy's Dilly Bag
echt een stuk kleiner.


Effe de achterkant showen.

Hier kun je nog een hexagon op appliqueren,
of iets anders leuks.

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn tasje.

Fijn weekend,

tot blogs




Juud

Remember; better finished than perfect!





5 opmerkingen:

Dientje zei

De kleine is ook mooi geworden. Leuk. Groet, Dientje

Petra zei

Leuke tas Judith en klein of groot maakt niet uit. We kunnen ze altijd gebruiken. Fijn weekend en pas op je zelf.

Coby Breitner zei

Super schattige tasjes. Wat ik al eerder zei met de hand is dit geen optie en als we weer naar buiten mogen ga ik maar op naaimachine les, nee geen naailes maar echt naaimachine les. Hoe werkt zo'n ding???

Phyllis zei

Wat leuk dat je een tutorial plaatst. Het is een enig tasje, heb er zelf ook 1 en het patroon ook, dus misschien weer eens eentje ....?
Voor degenen die normaliter niet van de tasjes zijn (zoals ik) hartstikke fijn dat het nu stap voor stap te zien is.
En een enig resultaat!

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Beautiful hexies in such pretty fabrics. Clever bag made by you!