dinsdag 31 december 2019

31 december 2019


De kerstdagen zijn geweest,
ze waren gezellig,
maar wel met een stilte.



De boodschappen waren in huis,
de Kerstboom stond,
de cadeaus lagen er onder.
Het is een avond van tradities.
Ik voel mij een gezegend mens.

Met ons drie-en,
wat lekkers te eten,
dit keer was het sushi.
Ver van de traditie van de rollade
die mijn moeder thuis bakte.
Ver van de Kerstmis van ooit,
maar zeker zo waardevol.

"Thuis"
een woord dat in mijn gedachten
veel is uitgesproken de afgelopen weken.

"Thuis"
en dat wat je achter je laat,
ouders, ooms, tantes, een schoonzus
en nu ook mijn broer, hij zal 
deze jaarwisseling niet meer met ons vieren.
Donderdag 2 januari zullen wij hem begraven.

We kunnen niet kiezen in het leven,
en dat is maar goed ook,
het overkomt ons, en daar moeten 
we het beste van maken.

De stilte in mij duurt voort,
ben er met mijn gedachten niet echt bij.
Van alles wat ik had willen doen komt niets.

Het enige wat er komen zijn
Sterretjes, Sterretjes en nog meer sterretjes.




Ik wens jullie allemaal een heerlijk, gezond, gelukkig, 
voorspoedig en creatief 2020.

Ik hoop vele van jullie weer in het nieuwe
jaar te mogen zien.

Daar verheug ik mij nu al op.


Tot Blogs,


Juud


34 opmerkingen:

Marguerite zei

Heel veel sterkte.
Word een rare oud en nieuw voor jullie.

Marja zei

Heel veel sterkte!

Groet,

Carine Remmery zei

Vreselijk nieuws iemand verliezen. Maar dubbel zo erg met deze dagen. Veel sterkte en knuffels lieve Judith voor jou en je familie! Gr Carine

Karen Baking Soda zei

Och Judith, wat een nare stille dagen zijn dit dan. Ik denk aan je. Gecondoleerd. 😘

Annelies zei

Gecondoleerd met het verlies van je broer. Wat een verdriet zal dat zijn. Ik wens jou en de mensen om je heen heel veel sterkte.

Petra zei

Dikke knuffel voor jullie!

Sabine.v zei

Even stilstaan.
De stille dagen komen eraan
tijd om even stil te staan,
overdenken en bezinnen
afsluiten of opnieuw beginnen
Wat te doen met wensen of dromen,
dingen die jou zijn overkomen,
laat ze zijn en laat ze achter
de ergste worden zachter
de mooiste krijgen een plaats in je hart
Maak ieder jaar een nieuwe start
begin aan je oude of nieuwe dromen
laat het leven op je af komen
onthaast, beleef en geniet
meer dan dit leven heb je niet!

Welgemeende nieuwjaarssterretjes !

Gert zei

Gecondoleerd met dit verlies Judith, en veel sterkte voor jou en de nabestaanden. Ik weet helaas uit ervaring hoe het voelt om een familielid te verliezen, wij zitten ook nog midden in het verwerkingsproces. Sterkte...

Rita zei

Gecondoleerd met dit verlies, veel sterkte de komende tijd.

Monique De Canne zei

Lieve Judith
Wat een droevig nieuws.
M’n oprechte deelneming in jouw verdriet!
Heel veel sterkte
Liefs,
Monique

OmaSannie zei

Lieve Juud,

Gecondoleerd, je zei het nog... Vreselijk voor jullie allemaal. Heel veel sterkte en een dikke kus

Anoniem zei

Heel veel sterkt toegewenst en ook voor jou en je familie een goed en gezond 2020 toegewenst

Inge Slaats zei

Lieve Judith, wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd met het verlies van je broer.
Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Ik leef met je mee 😘

Greet zei

Och Judith, wat spijt me dit voor jou/jullie. Heel veel sterkte ❤️

Tilly zei

Gecondoleerd met dit vreselijke verlies,heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Yvonne zei

Wat een naar bericht, dat je toch heel mooi weet te verwoorden.
Gecondoleerd met het verlies van je broer voor jullie en heel veel sterkte gewenst.

Bernadet zei

Wat een akelig bericht, gecondoleerd met je broer en veel sterkte gewenst!

Evelyne zei

Lieve Juud, wat een naar bericht, dat je broer is overleden. Ook deze tijd helpt niet mee met dit verlies. Ik wil jou met je gezin heel veel sterkte wensen. de herinneringen leven voort!
Denk daaraan zo is hij er toch nog een beetje bij.
Nogmaals sterkte.

Liefs, Eef

Betsy's Quilt Blog zei

Al het nodige toegewenst in deze verdrietige omstandigheden. Van harte gecondoleerd.

Merian zei

Hoi Judith, heel veel sterkte met het verlies van je broer. Bewaar de mooie momenten in je hart. Groetjes ��

Wilma zei

Love you

Laura Strating-Janssens zei

Wat een verdriet... wat een leegte... geen woorden voor... een dikke knuffel, Laura

quiltingmieke zei

piep
Meid, een grote troostknuffel... woorden
schieten tekort...

Anny zei

Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte.

Ineke zei

Heel veel sterkte Judith❤

joelle zei

Chère Juud,en cette année nous laissons sans oublier les moments tragiques de l an passé.Merci pour vos ecrits et vos creations.Laissons nous envahir par le besoin de faire ce que nous connaissons.J espere que la traduction sera ok.affectueusement.Joelle

Coby Breitner zei

Gecondoleerd Juud, stil in mij dat zijn de juiste woorden!
Heel veel sterkte, quiltland denkt aan je.
Hugs Coby

Annie zei

Lieve Judith,

Gecondoleerd met het verlies van je broer
Veel sterkte gewenst voor jou en familie.
Dikke kus,
Annie.

Marians Quiltblog zei

Altijd verdrietig een dierbare verliezen. Sterkte de komende periode.

Phyllis zei

Nogmaals sterkte meis, XOXO

wilma oud zei

Gecondoleerd Judith en heel veel kracht voor jullie allen. Je broer, het is zo dicht bij he. Ik wens je voor 2020 ook alle goeds. Lieve groet van Wilma

Floor zei

Wat mooi symbolisch om alleen met sterretje bezig te zijn en dan aan je broer te denken en hem te missen.
Wens jullie morgen heel veel sterkte toe en heel veel mooie herinneringen aan hem.
Ondanks het verdriet wens ik jullie een goed 2020 toe.
Liefs,
Floor

Dientje zei

Gecondoleerd en heel veel sterkte. Dientje

Lenora Jenkins zei

So Sorry to read of your brothers passing. Family deaths are really hard. My thoughts are with you at this sad time. xx