maandag 4 november 2019

Houston, dag 12

Het is de vijfde (!) en daarmee de laatste
beursdag. Dat is maar goed ook,
de standhouders worden moe.
Moe van het lange staan,
moe van alle gesprekken,
hoe leuk ook.


Voor een laatste keer rijden we de
George R. Brown Convention Centre 
garage in.


En wie zie ik bij de entree staan?
Michelle Huddleston, de vrouw wiens
quilts ik gisteren heb laten zien.


En wie is een van onze eerste klanten?
Michelle Huddleston. 
Dear Michelle it was our pleasure to meet with
you on a daily basis. We hope to see you
again next year!


Ik ga, voor het eerst!, koffie halen.
Dan moet je de beursvloer af,
naar de roltrappen,
dan een meter of 400 lopen naar de 
Starbucks.
Maak je onderweg nog even een foto van
een redelijk verlaten beursvloer.


Loop je langs een enorme glaspartij waar
Houston zich van haar beste kant laat zien.


Langs de Blue en White expositie,
om eindelijk bij de koffie aan te komen.
Daarna op een holletje terug om samen
een lauw bakje te drinken.
Voordeel was dat ik toch zeker een kilometer gewandeld had. 


Ergens maak ik 1 sterretje. Het was toch 
'druk'. Druk met zelf even de vloer op,
wat laatste bestellingen doen.
Daarbij komt dat er ook een goede inventarislijst
gemaakt moest worden.
Wat gaat er in de opslag?
Zijn er nog kits over, en welke dan?
Zijn er nog randen over en welke dan?
En ga zo maar door. 


Klokslag 4 uur is het afgelopen,
de standhouders hebben erop gewacht en DIRECT
is het een drukte van jewelste!


Het wordt met elke tel een meer
kale boel.


Tapijten verdwijnen, worden opgerold.
Met vorkheftrucks worden kratten van 
standhouders weggereden,
worden er houten kratten naar binnen gereden,
en wordt er veel geschreeuwd.
Vooral dat je aan de kant moet gaan!



Eigenlijk is het een kleine
volksverhuizing. 


Op de grond liggen achteloos de 
restanten van wat eens
"Petra Prins - Dutch Heritage" was.


Bij ons gaat het ook als een speer.
Niks meer mooie stand,
weg gezelligheid,
weg winkel far away from home.


Thank you all dear visitors.
We have enjoyed you all.
You've made us smile and made us feel humble. 
It was fantastic to hear your enthusiasm,
thank you for sharing that with us. 
Good luck with the new projects,
or putting our fabric to use in projects that
you might be working on right now. 

We will be back in 2020,
with new fabrics and hopefully new quilts.


Met een grote zwaai gaan bij Peet de armen in de lucht!

"Dat was 'em Juudje,
en nu ben ik net jou met mijn armen zo hoog in de lucht"

En zo is het!

Wij hebben twee volle weken met elkaar
beleefd, is er hard gewerkt,
veel gelachen en vliegen wij morgen 
weer lekker samen naar huis.

Dinsdagochtend haalt Frans ons weer op 
Schiphol op,
drinken we eerst nog een lekker kopje 
koffie voordat we weer in de auto stappen
naar Hoevelaken.

Heerlijk zo van die vaste gewoontes.

Lief dat jullie zo hebben meegelezen,
en vooral ook reacties hebben
achter gelaten,
heel, heel erg gezellig!

Nog een laatste update;
SSD12; 25


Tot blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!


17 opmerkingen:

Coby Breitner zei

12 Dagen al joh wat gaat dat snel. Jullie zullen bekaf zijn dat geloof ik. Morgen lekker naar huis, home sweet home hoe leuk het ook is. Goeie vlucht!

Annelies zei

Goede reis terug !!

Rita zei

Het was super om jullie belevenissen weer te mogen lezen. Goede reis terug en dan even lekker uitrusten. Hebben jullie wel verdiend.

Sandra68 zei

Wat een leuk verslag van jullie mooie "werkvakantie"! Goede reis terug.

Marguerite zei

Was geen vakantietje maar keihard werken.
Wat een ervaring en dat ik mee mocht genieten vind ik te gek.
Goede vlucht en weer in het normale ritme komen.

quiltingmieke zei

piep bedankt om weer mee te mogen. Kop veilig thuis

knuf

Wilma zei

Bikkels! Nu lekker naar huis. Goede reis en tot gauw.

Annemarie. zei

Respect voor jullie “werklust”. Ik denk niet dat ik het op zou brengen. Maar wat doen jullie er wereldwijd toch veel mensen plezier mee.
Wat mij betreft : bedankt voor alle mooie stoffen en de exposure daarvan , hier en in het buitenland.
Goede thuisreis.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat gaat dat snel, dat afbreken!!
Hoop voor jullie op een goede, voorlopig laatste, nacht in Houston en een goede terugvlucht.
Tot vrijdag.... Weer gewoon in Zutphen.

Matty zei

Het is leuk om zo mee te reizen, je schrijft ontzettend leuke blogs

Dientje zei

Dank je voor de prachtige verslagen. Ik heb ze met genoegen gelezen. Lekker uitrusten jullie 2. Goede terugreis. Groet, Dientje

christine zei

Het waren weer heerlijke blogs ,leuk om mee te mogen lezen van wat voor jullie gewoon werken is. Een werkreisje ..
Dat is wel wat anders dan jaren achter een kassa tewerken in een groothandel voor computers hihi.ik weet zeker dat deze reizen jullie bij blijven je hele leven lang.
Wens jullie een goede en rustig terug vlucht. Dankje wel juud en petra.

Phyllis zei

Super, ik heb genoten, van al je verslagen (dank daarvoor), van al jullie belevenissen, van al het moois dat je liet zien, van alle leuke mensen die in je posts voorbij kwamen.
Weer een Market en Festival voorbij.
Goede terugreis, dames en tot ziens !

Floor zei

Dat afbreken gaat veel sneller dan het opbouwen, maar is ook niet zo leuk.
Wat wel leuk is dat jullie goed verkocht hebben, veel gezien, mensen gesproken en nu naar huis mogen.
Heerlijk uitrusten en Frans de verhalen vertellen.
Lekker nagenieten met de benen ophoog.
Goede thuiskomst.
Ik heb van je avonturen genoten Juud.
Liefs,
Floor

Marja zei

Dank voor het laten zien en meelezen met je deze reis/beurs, goeie reis terug!!!


Groet

Lies zei

Leuk om je even in het 'echt' te hebben ontmoet 10 minuten voor 4 op de laatste festival dag! Ik lees graag je blog en ik kom na de zomer zeker langs in Zutphen! Goede reis terug!
groet,
Liesbeth

BezigeBijMirjam zei

Ik kan me voorstellen, dat je het na 4 dagen beurs wel hebt gehad. Al die indrukken, gesprekken, contacten, staan, werken en noem maar op. 🤗