maandag 28 oktober 2019

Houston, dag vijf

Tja het wordt toch een beetje saai.
Wakker worden, een kopje koffie,
en aangezien je wakker wordt op het werk,
ga je maar gelijk aan de slag.
In pyjama wel te verstaan.

We snijden een paar uur,
en vouwen natuurlijk ook een paar uur. 

De wekker wordt gezet want we moeten
voor wat afspraken, waar ik 
jammer genoeg nog niets over mag schrijven,
naar Market. 


Market staat synoniem aan 
"Huggen"


Leuk om oude bekenden weer te zien,
en te spreken in de wetenschap
dat wij ze dagen achtereen gedag kunnen
en mogen zeggen.


Tijdens Festival zullen we de buren
zijn van David and Jane,
Joe and Mary Koval.
Gezellig.


Even een rondje op de plaats.
Dat geeft je toch een beetje een beeld.


In de quiltmania stand zie ik de 
Mystery van Jen Kingwell liggen.
Nog even en de quiltmania ligt 
op de deurmat en is de mystery geen mystery meer.


Ook nieuwe gezichten komen we tegen,
Christofer Wilson Tate.
Wat leuk en wat een bevlogen man!
Hij laat een aantal quilts zien,
die helaas niet op de foto mogen.


Mary en Peet, 
vijf minuten samen en plannen voor een
mensenleven.


Voor Hanneke Kwakkenbos 
ga ik opzoek naar haar quilt.


In de prachtige blauw witte tentoonstelling is ook haar
Meisje met de Parel te zien.


Hoewel de hoogte enorm imposant is,
is het ook wel weer jammer.


Je kunt alle mooie details nu niet zien.


Na onze afspraken gaan we nog
wat lintjes kopen voor onze
bundeltjes.


Van Mary heb ik een antiek lapje gekregen vandaag.
Rood en dus voor Star a Day.

Thuis kan ik het niet laten om gelijk 
mijn sterretje van de dag te maken.
Zomaar een antieke conversational in mijn quilt.


Morgen het andere sterretje maken.


SSD5; 13

Uiteindelijk hebben we tot half negen staan
snijden, en vouwen.
Niet te geloven, meters en meters stof
gaan door onze handen. 

Langzaam maar zeker komt er een 
eind aan ons werk. 
Geen zorgen, morgen en dinsdag zal
er nog meer gesneden worden.
Voor het blog enorm saai, 
maar het is wat het is. 


Tot blogs,

Juud


Remember; Better finished than perfect!

13 opmerkingen:

Annemiek zei

Na hard werken is het leuk om even je rug en je benen te strekken op de Market met al die oude en nieuwe bekenden. Leuk. De stand zal straks weer prachtig zijn met allemaal mooie stoffen en pakketten. En veel blije klanten. Mooi antiek sterretje. Groetjes ook aan Peet

Petra zei

De leukste lapjes voor in je quilt, een lapje met een verhaal en/of herinnering.
Het is wel een goed idee van je om die sterretjes te maken tussen door, dan neem je even pauze van het harde werken.

Quiltlia zei

Jeetje wat een werk is dat toch al die lappen die toch kleine lapjes moeten worden.Maar wel fijn dat je tussendoor even met je eigen lapjes bezig kunt zijn.In Nantes of in Veldhoven heb ik ooit antieke zakdoekjes bij Mary Koval gekocht.Wat zou ik graag bij haar in de stand rond willen kijken.Groetjes Lia

Floor zei

Leuk hoor al die filmpjes, net alsof ik ook bij ben :-)
Wat mooi toch om alle quilts op kleur te hangen, wel jammer dat ze zo hoog hangen, maar anders zou het denk ik nooit allemaal passen.
De laatste loodjes met snijden, succes!

christine zei

Superrr. De quilt met de parel ik heb haar in het echt mogen bewonderen maar daar in de lucht komt ze echt niet mooi over zo jammer want ze is best groot en dat zie je nu niet . En jaaa ik heb ook een sterretje gemaakt ehhe twee hihi.
Leuk de kleine filmpjes ertussen door het is voor ons echt genieten. Thanks

An Moonen zei

Hoi meisjes, door je blog en foto's ben ik er toch een beetje bij, dank je wel!

An Moonen zei

Hoi meisjes, door je blog en foto's ben ik er toch een beetje bij, dank je wel!

An Moonen zei

Hoi meisjes, door je blog en foto's ben ik er toch een beetje bij, dank je wel!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Van tevoren zei je al, de eerste dagen in Houston bestaan uit, snijden,snijden snijden en dat klopt dus...
Al zijn de bezoekjes aan de Market wel heel geweldig.
Ohhh, heb je de mysterie al "af" gezien.
Heb de foto wel 10 keer uitvergroot. Maar kan nog niet ontdekken hoe hij in elkaar zit. Blijft nog even een mysterie.
Geduld is een schone zaak....
Nog even en jullie mogen de stand opbouwen.
Voor nu, snij ze nog even......

Coby Breitner zei

Nou zeker lange dagen Juud maar zo te zien krijgen jullie er wat voor terug. Prachtig al die blauwe quilts en meisje met de Parel van Hanneke. OP naar morgen!

proWIN Anja zei

Lieve Juud, wat leuk, leuk,leuk. Werken en zo mogen genieten. Wie wil dat nou niet? Have a lots of fun, lieverd

Snuutje zei

Woeaahh. Wat een leuke job hebben jullie. Ik geniet erg van alle posts. Heerlijk om te lezen.
Groeten van Jolande

Phyllis zei

Zo, he, he, ik ben ook weer een beetje 'boven Jan', zit aan de andere kant vd wereld , Taiwan , Eline bezoeken, ja, dat moet je toch gezien hebben als je kind 6 maanden daar woont.
De 1e week druk met van alles hier, nu zo nu en dan wat tijd om dit soort dingen te doen, dus ik ga de komende dagen bij je bijlezen.
Heerlijke post weer dit, leuk, Christopher, inderdaad, bevlogen en altijd zo enthousiast, heerlijk zo iemand.
Mooi, zo'n oud lapje en herinnering aan deze trip in je star a day quilt (duimpje omhoog).