donderdag 24 oktober 2019

Houston, dag 1

Het eerste werkje wat gemaakt werd
was het label voor
"Fleur"

Van een zakdoekje dat ik afgelopen
vrijdag kreeg voor de 
"Happy Tears"
tijdens het huwelijk van mijn vriendin.


Zit die herinnering ook zomaar in de quilt.
Liggend op mijn bed in Houston,
wakker om 03.30 uur,
bedenk ik mij dat de quilttop vandaag
is aangekomen bij Aljona. 
Spannend hoor.


Onderweg natuurlijk kijken naar waar 
we vliegen.


En hoelang het nog duurt.......


A Star A Day, ik heb er nu 6 af,
ze zijn enig om te maken.
Als ik thuis ben ga ik er ook een paar
fussy cutten, want ik denk
dat dat wel heel erg leuk is hoor.


Alles is super soepel verlopen, met een half uur waren 
we op Schiphol door de douane. Prima vlucht
gehad, op de landing na. Zelfs de stewardess
was misselijk geworden. 
De ene luchtzak naar de andere, 
en die kist maar schudden,
brr.

Ook in Houston waren we met 30 minuten door de douane,
hup naar de car rental,
hup op weg. 


En rij je zomaar weer langs Down Town,
George Brown Convention Centre,
waar market en festival gehouden 
zullen gaan worden,
naar ons onderkomen, onder een stralende zon.
Het is hier zo'n 28 graden, 
gelukkig een droge hitte, vorig jaar 
was de luchtvochtigheid ook nog eens
enorm hoog.

Sterker nog we hebben met de 
deur open gegeten, 
lekker om de avond lucht binnen te halen.


De boodschappen, dat is het enige wat we vandaag
moeten doen.
Dan heb je een supermarkt nodig, en dat was
nu precies wat niet zo soepel verliep.
We hebben een uur gereden,  
om Randalls te vinden op nog geen
3 minuten van ons huis!

SUPER GROOT,
wat geweldig. 
Jus d'orange nodig?



No pulp met Calcium en vitamine D?
of alleen jus d'orange en  geen pulp
wil je met calcium?
Kortom, pak ik thuis een pak, 
hier sta je te kiezen wat het dan zou moeten worden.




Video uploaden,
geen idee of het gelukt is.


Nog even en het is Halloween,
de winkels maken zich er klaar voor.

Dit is toch een giller,
een Flamingo Witch!


Goed vandaag waren we dus om 03.30 uur wakker,
ergens komt natuurlijk de klap.
Ach tot die tijd kunnen we lekker
bloggen, facebooken, woudfeuten,
bellen met thuis, 
en de eerste lappen gaan snijden!

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect

11 opmerkingen:

Marguerite zei

Heel veel plezier de komende dagen.
Je houd ons vast weer op de hoogte van al het moois en nieuws wat er aan zit te komen.

Phyllis zei

Heimwee! Dat is wat ik voel als ik die betonnen wegen zie. Hoe is het mogelijk, want mooi zijn ze niet die flyovers, underpasses, feeders en wat heb je nog meer, maar ik heb zo ontzettend veel mooie, goede herinneringen aan die stad.
Het wordt weer genieten voor jullie, het weer zit lekker mee (heel anders als vorig jaar toen Petra door de overstromingen moest rijden, toch?) en de groceries zijn al lekker gedaan.
En ja, die supermarkt, ze zeggen niet voor niks; "Everything is bigger in Texas" :-)
Video uploaden is gelukt, trouwens, leuk om te zien.
Net als je sterretjes.
Het (werk en) quilt feest kan beginnen, have a great time, y'all!

Annelies zei

Heel veel plezier !

Mieke van Minnen-Kanis zei

Hoop dat jullie een leuke, waarschijnlijk erg lange, dag hebben.
Fussy cutten voor die sterretjes is heel erg leuk, maar pas op, zo verslavend.....

Annemarie. zei

Uploaden gelukt. Peet nog gevonden ??

KijkDaarIs zei

Het ziet er al weer gezellig uit het eerste blog verhaal ...de Flamingo Witch om te gieren ..overal maar dan ook overal kom je die vreemde vogels tegen ...
De sterretjes zijn snoeppies.....
Veel plezier ..

Carine Remmery zei

Wat gezellig we mogen weer mee genieten van jullie avonturen! Gr Carine

Floor zei

De video ging goed hoor. Wat een enorme winkel, je bent dan wel lang bezig voor een paar boodschapjes.
Vind hier al zoveel keuze, daar nog meer te kiezen.
Nu maar lekker even bijkomen van het tijdverschil.
Dat krijgen we hier ook het weekend (wintertijd), maar dat is minder erg :-)
Leuk hè, die sterretjes, heb ze ook eens gemaakt.
Veel plezier samen.

Ineke zei

Leuk hoor, zo'n video, mag je vaker plaatsen ;-)
Heel veel plezier samen!

Marja Rijnsburger zei

Heel veel plezier in Houston.
En wat is Fleur mooi geworden.
Groetjes Marja

Coby Breitner zei

Veel plezier en succes in Houston!