dinsdag 1 oktober 2019

FLEUR

Fleur,

Ik ben maar gelijk met de meest
bewerkelijke rand begonnen.

Vier bogen met daarin bloemen.
Die bloemen heb ik een tijdje 
geleden allemaal al gemaakt.


Maar bloemen in een boogje,
zonder steeltje en blaadjes, dat ziet er 
best wel maf uit!


In deze quilt geen biasbandjes als steeltjes.


Maar een rijgdraadje.


Die langzaam maar zeker,
alle bloempjes met elkaar verbindt.
Enig om het zo tot 'leven' te zien komen.


Dan de blaadjes erbij,
nog leuker.
Gisteren heb ik ze 'gevouwen'


En hoewel Susan helemaal van het
Needle turnen is, wil ik de 
blaadjes toch op mijn manier maken.
Met wat H250, wieltje er langs,
H250 weer weg,
omrijgen en dan pas appliqueren.


De H250 bewaar ik nog even,
die kunnen zat een tweede of derde
keer gebruikt worden.


Leuk een stofje met een bijtje.


Stofjes die ook weer in het middenstuk
zijn gebruikt.


Lekker een lettertje,


Geel op oranje, ook leuk.


Blaadjes verdelen,
gewoon op gevoel, 
zonder patroon.




Je snapt zeker wel dat ik nu even 
"gas" wil geven.
Ik wil het nu wel heel graag aan het
middenstuk zien zitten!

Wordt vervolgt.

Waar ben jij mee bezig?


Juud


Remember; Better finished than perfect

11 opmerkingen:

Annemiek zei

Wat wordt het toch een leuke quilt, ook fijn een beetje uit de losse pols dat maakt het lekker speels.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Iets heel, heel anders.
Tekenen voor de mysterie. Best wel een klusje...

Monique zei

Heel leuk. Zie er al naar uit.
Nog een duwtje en mee met mysterie. Ook zo leuk om te doen.

quiltingmieke zei

Piep
Wat mooi wordt jouw Fleur meid

Ik ben helemaal in Shabby Chic” modus.

knuf

Janet zei

Your flowers are so very pretty and I love the embroidered stems - brilliant!

Floor zei

Zelf ben ik met van alles tegelijk bezig zoals altijd :-)
Jij bent ook weer heerlijk aan het stoeien met verschillende leuke stofjes.
Ze worden heel mooi die bloemen. De steeltjes met rijgsteekjes, wat een leuk idee!
Vanavond maar weer lekker verder gaan....

Ineke zei

Wat leuk om met een rijgdraadje de steeltjes te maken, echt goed bedacht!!! Het wordt erg mooi!!!

Yolanda zei

Het ziet er vrolijk uit!

Ik ben aan het doorquilten van joy in the morning.

Coby Breitner zei

Hai Juud wat wordt je Fleur mooi met jouw eigen kleuren. Vraag: neem je de Fleur please volgende week ook mee als ik kom voor de Prince. Zelf heb ik het patroon eerder gekocht dan het bij jullie te koop was maar ik begrijp bepaalde dingen niet?????
Die steeltjes zo vind ik wel wat dat ga ik iig ook zo doen.
Verheug me enorm op de prince, ik hou nl veel meer van repeterende patronen.

Dientje zei

Wat worden de bloemen leuk. Ik heb in het voorjaar ook een bloemen rand gemaakt. Ongeveer volgens patroon met veel eigen flair, haha. Dat maakt het zo leuk aan zulke quilts. Groet, Dientje

BezigeBijMirjam zei

Dit wordt een leuke Fleur. Waar ik mee bezig ben? Met de Where we love is home, met de Hadjememaar, met de Dear Jane, met de Dancing Dollies.......😂😂🤗