donderdag 4 april 2019

Rosa voor en Rosa na

Het is hier Rosa Biddlecombe die 
de hoofdrol speelt.
Rosa, Rosa en nog eens Rosa.

Er wordt verzameld,
gecombineerd,
gesneden,
ge-ik-weet-niet-wat,
maar het wordt ge-daan.


Allemaal heerlijke troepjes,
worden de cirkels, waar de quilt vol mee zit,
aan de achterkant weggeknipt.
Het wordt een grote quilt dus extra 
gewicht is echt niet nodig.


Al die cirkels die gemaakt waren,
moesten nog wel op maat worden gesneden.


De ronde-ik-draai-zo-makkelijk-mat erbij een
nieuw mes in het rolmes, en daar ging ik.
De een na de ander.


Werd de 'ik ben op maat stapel' hoger
en de 'wij moeten nog stapel' lager


Leuk toch al die lijstjes!


En al die kwart inch strookjes in de prullenbak!


Nog een schilderij,


En nog een!

En toen........
doen mochten ze aan het middenstuk.



Om de kleuren goed te kunnen zien heb ik haar
even buiten neergelegd. 


En omdat de "Rosa-koorts" nog niet over is,
kon ik het niet laten om de bovenste rijen 
ook vast uit te leggen.


En dat alles op een toch wel erg nette
naaitafel.

Nu mag het allemaal aan de kant,
vrijdag,
zaterdag en 
zondag vind je mij in Zutphen.

Fijne avond,
en fijn weekend alvast,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

14 opmerkingen:

Annelies zei

Wat gaat het er mooi uitzien !
Werk ze !

Ineke zei

Nog een beauty in de maak, wat prachtig!!! Succes Juud

Marguerite zei

Wat word dit mooi zeg!

Inge Slaats zei

Hélemaal geweldig! Genieten hoor, al die mooie foto’s.

Dientje zei

Mooi zit Rosa er uit. Veel plezier in Zutphen. Gr. Dientje

Kyle zei

I love how all those colors and patterns are coming together!

Wilma zei

Top!

Janet zei

Wonderful, wonderful progress! Your circles are beautiful!!

Yvonne zei

Daar zitten weer heel wat uurtjes werk in. Super mooi!

Phyllis zei

Ooooh, wat schiet jij al lekker op en wat geniet ik van je foto's met al die stoffen, top!

BezigeBijMirjam zei

En zo wordt het steeds meer een quilt en mooier en mooier! Veel werkplezier deze 3 dagen.🤗

Floor zei

Je zult het toch maar hebben... de Rosa-koorts...
Zielig hoor Juud 🤣
Het gaat als een trein en ziet er prachtig uit. Alleen wat doe je met al die reepjes???
Misschien een muizenquiltje?

Anny zei

Dat is zeker een nette tafel! De quilt wordt erg mooi.

Marja zei

Die Rosa is toch wel 'errug' leuk!!

Groet,