woensdag 20 maart 2019

Rosa en Esther

Ok, ik ben dus druk met de
naaimachine
en 
Rosa.


Mijn tafel, hoewel groot genoeg,
staat BOMMETJE vol.


Strijkmatje en Strijkboutje voor het gemak bij de hand.


Combi's worden neergelegd,
gestreken,
keurig op elkaar gelegd en hup


Met een kwart inch voetje zo onder de
machine.


Volgende combi,


Er liggen er nog genoeg,


En nog een combi.


Dat is dan wel weer het voordeel van al het
voorbereidende werk.
Dan kun je ook echt even vooruit.


Dinsdagochtend was er tijd voor een mini
bee-tje. Handig wanneer je maar 15 minuten bij elkaar
vandaan woont. Dan zijn de benen zo onder tafel 
geschoven!


Ik ben bezig met wat laatste blokken.
Voor "de winkel", dan is die quilt ook klaar.
Dat wil zeggen, dan is de TOP ook klaar.


Aaf is ook bezig met Rosa, maar dochter Irma
is verslingerd geraakt aan de Burnt. 


En dan Esther.
Esther Miller wel te verstaan. 
Ooit heb ik quiltlessen bij haar gevolgd in 2011.
Sindsdien altijd gedroomd van een standaard.
Drie weken geleden heb ik mij ontdaan van een rib,
de 'stoute schoenen' aan getrokken en 
via internet besteld.


En nu was het dan zover!


Met een kattebelletje van Ted!
Ook leuk.


Het 'gevaarte' was zorgvuldig ingepakt. 
Grote klasse!


Maar eerst nog door op mijn kamer.
Rommelhok, what ever.
De slinger wil ik toch wel afmaken.
Die bakken rechts naast de kast?


Dat is NIET een gedeelte van mijn stoffen voorraad.
Dit is al gesneden voor Amersfoort.
Lastig om nu niet ook thuis alvast te gaan shoppen!


De Irish Circles heeft zich al op de ring genesteld.

Aan de slag.


Fijne woensdag.

Voor mij nog een leuke dag!
Er is een bee-afspraak bij Wilma.

Dag, dag,

tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect.





15 opmerkingen:

Judith zei

En zelf weer eerst. Fijne woensdag,

Yvonne zei

Wat een mooie lapjes laat je weer zien! Ik kan me zo voorstellen dat shoppen in een van de bakken heel verleidelijk is. Wat een werk die voorbereidingen, maar ‘nee’ verkopen in Amersfoort is ook niet leuk. Nog even doorsnijden dus denk ik zo....😩
Fijne dag!

Carine Remmery zei

Oh oh daar is ie dan je quiltring, de enige echte! Fijne dag nog en doe Wilma een knuffel van mij? Groetjes Carine

Ineke zei

Heel professioneel Judith!!!🌺🌷

Dientje zei

Mooie combi’s. En de vaart zit erin. Wat doe je met de “priem”, of gebruik je die om de kruispunten plat te leggen tijdens het naaien? Je wordt wel op de proef gesteld met die bakken met mooie lapjes, haha. En dan ook nog die speciale quiltstandaard. Met plezier ga je hiermee aan het werk. Fijne dag, Dientje

Annelies zei

Wat een prachtige aankoop !

Floor zei

Ik kan ook al genieten van al je leuke combinaties die klaar liggen om aan elkaar genaaid te worden.
Je hebt zoveel mooie lapjes. Zit ook zo dicht bij het vuur in Zutphen.
Dan die bakken vol met lapjes voor Amersfoort.... heb me voorgenomen om geen stofjes meer te kopen en eerst de andere eens op te maken.... maar ik vrees...
Ben benieuwd of het je gaat bevallen die mooie quiltring. Veel plezier er mee.

quiltingmieke zei

Piep oooh super je quiltstandaard, super!!
En je blokken zien
Er super uit!

Knuf

Phyllis zei

Hij is er!!! Heel veel quilt genot!!

quiltsathome zei

Heerlijk om te lezen, wat ben je een Bezig Bijtje. O, ik kom ook naar Amersfoort, heb er al veel zin in. Zie ik je daar ook weer. Tot zaterdag.

Wilma zei

Gezellig hoor met Aafje en Irma. Veel plezier van je mooie quiltringstandaard, dat je er maar veel mooie quiltkilometers op mag maken.

BezigeBijMirjam zei

Jouw nieuwe naaimachine ziet er goed uit. Zo ook de quiltstandaard. Dat je maar veel plezier mag hebben van deze apparaten.🤗

Janet zei

That's so exciting your hoop stand came. I hope you enjoy it very much. I bet it's not easy to keep out of those bins when they're filled with gorgeous fabrics! I don't know if I could do it ;0)

Lida zei

Wat een prachtige ring! Ik heb er nu ook één en geniet er echt van, daar zul jij ook veel plezier van hebben en ik wens je succes met al die mooie creaties! groetjes
Lida

Anny zei

Veel plezier met de mooie quiltring! Hij ziet er fantastisch uit! En al die blokjes uit het vorige blogje? Mijn complimenten. Wat een doorzettingsvermogen. En dan alles zo keurig geordend...ondanks de chaos die het altijd wordt. Hoe groot je tafel ook is.Ik kan ook een tafel helemaal vol maken met ja, met wat allemaal niet?